Haku löysi 12 tulosta

Kirjoittaja wesku
06 Marras 2012 00:49
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.0 OHC jakohihna poikki
Vastaukset: 8
Luettu: 2161

Re: 2.0 OHC jakohihna poikki

... ja hyvin toimii vielä noin neljän vuoden kuluttuakin :D
Kirjoittaja wesku
24 Joulu 2008 00:21
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.0 OHC jakohihna poikki
Vastaukset: 8
Luettu: 2161

Re: 2.0 OHC jakohihna poikki

Kiitoksia kaikille vinkeistä !

Varrenkumit oli vaihdettu jokin aika sitten, senhän pystyy tekemään kantta irrottamatta. Päästöissä ei ole ollut mitään ongelmia niin laitoin paikalle sellaisenaan. Hyvin lähti toimimaan.
Kirjoittaja wesku
03 Joulu 2008 00:31
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.0 OHC jakohihna poikki
Vastaukset: 8
Luettu: 2161

2.0 OHC jakohihna poikki

Otin kannen auki, yllättäen näyttäisi siltä ettei mitään vaurioita olisi venttiileissä tai männissä. Voisiko tosiaan olla niin että venttiilit ja männät eivät ole hihnan katketessa päässeet lainkaan kosketuksiin ?

Kyseessä siis Granada -77.
Kirjoittaja wesku
01 Marras 2008 23:47
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Aerostar -87 takajarrut
Vastaukset: 0
Luettu: 256

Aerostar -87 takajarrut

Takajarruihin ei tule painetta lainkaan, hylky katsastuksessa.

Haynesin mukaan systeemissä on joku paineensäätöventtiili. Takasillassa on mötikkä johon tulee putki edestä (letkun kautta) ja lähtee putket sylintereille ja ylhäältä yksi letku ylöspäin. Olisko tarkempaa tietoa systeemistä, miten ...
Kirjoittaja wesku
09 Kesä 2008 20:19
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Aerostar 3.0 -87, jäähdytysnestevuoto
Vastaukset: 0
Luettu: 320

Ford Aerostar 3.0 -87, jäähdytysnestevuoto

http://www.youtube.com/v/KTf1VVJQJRE

Mikähän on tuo vuotava osa auton alla ?

t Vesku
Kirjoittaja wesku
05 Kesä 2008 00:51
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.9 Scorpion tekniikka => 2.0 Granada mk1
Vastaukset: 2
Luettu: 632

Re: 2.9 Scorpion tekniikka => 2.0 Granada mk1

Scorpion rekisteriotteessa teho 107 kW

Onko 3.0 Granadan jarruissa muuta eroa kuin että etulevyt on jäähdytetyt ?

Ainakaan Motonetin hinnastossa ei käynyt ilmi muuta eroa.
Kirjoittaja wesku
01 Kesä 2008 01:00
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.9 Scorpion tekniikka => 2.0 Granada mk1
Vastaukset: 2
Luettu: 632

2.9 Scorpion tekniikka => 2.0 Granada mk1

Käytettävissä olisi purettavan 2.9 Scorpion tekniikka, automaattivaihteet. Oliskohan tuollainen mahdollista laittaa kohtuullisella työmäärällä ja nykyisten määräysten puolesta -77 malliseen 2.0 Granadaan ?
Kirjoittaja wesku
13 Tammi 2008 22:34
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Scorpio -90 ei lämpöä sisälle
Vastaukset: 1
Luettu: 567

Scorpio -90 ei lämpöä sisälle

Termostaatin jo vaihdoin koska lämpömittari näyttää hiukan alakanttiin. Ei kuitenkaan apua sisälämpöön, melko haaleaa jo nollakelillä. Konehuoneen puolella näyttää olevan joku laite (venttiili tmv?) jonka kautta vedet menee kennolle. Mistäköhän vikaa kantsii etsiä, olisko kenno tukossa vai jotain ...
Kirjoittaja wesku
22 Joulu 2007 13:33
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Valot Ford Granada Mk1 -77
Vastaukset: 1
Luettu: 672

Valot Ford Granada Mk1 -77

Valoissa on häikkää, en ole vielä tarkemmin tutkinut. Todennäköinen vikapaikka luulisi olevan valorele jossa on myös sulakkeet. Onko kokemuksia valovioista ? Linkkejä kytkinkaavoihin ym. ? Onko tietoa saako valorelettä jostain ja onko esim. sama kuin jossain muussa mallissa (esim. Taunus) ?
Kirjoittaja wesku
10 Marras 2007 20:59
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Scorpio-90 ABS
Vastaukset: 6
Luettu: 986

Kiitokset vinkeistä. Antureilla käsittääkseni välimatka hammastukseen kasvaa vanhemmiten ja saatiin toimimaan pienentämällä välimatkaa.
Kirjoittaja wesku
28 Loka 2007 06:43
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Scorpio-90 ABS
Vastaukset: 6
Luettu: 986

Olisko vinkkiä antureiden saatavuudesta ?

Motonetin listasta löytyy mutta saldojen mukaan vain yksi etupyörän anturi on Turussa. Onko tietoa löytyisikö jostain muualta kuin merkkiliikkeestä ?

Hinta merkkiliikkeessä, löytyykö hyllystä, onko tietoa ?

Onko mitään keinoa kokeilla käytettyjä antureita ...
Kirjoittaja wesku
26 Loka 2007 23:23
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Scorpio-90 ABS
Vastaukset: 6
Luettu: 986

Scorpio-90 ABS

ABS valo syttyy pariksi sekunniksi kun laittaa virrat päälle. Tyhjäkäynnillä ja kävelyvauhtia saa polkea jarrua vaikka kuinka paljon niin valo ei syty. Mutta liikkeelle lähtiessä noin 20-30 km/h nopeudessa jää palamaan eikä sammu ennenkuin joskus kun on ollut jonkin aikaa paikallaan.

Milläisia ...