Haku löysi 2275 tulosta

Kirjoittaja NiceMan
04 Kesä 2026 19:04
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan
Vastaukset: 3
Luettu: 6443

Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan


Nyt helteitten lähestyä pitää jälleen aktivoitua asian suhteen 😁Mitäs ko. vian korjaaminen vaatii? Sen verran olen selvittänyt, että jos vika on flektin ohjainboksissa, niin joutuu vaihtamaan koko flektin, onko näin? 😞


Aikaisemmin kyllä juu tosin itse otin boxin irti ja laitoin vanhaan ...
Kirjoittaja NiceMan
04 Kesä 2026 11:39
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv
Vastaukset: 9
Luettu: 3061

Re: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv

Miltä vanha suodatin näytti?
Kirjoittaja NiceMan
31 Touko 2026 10:37
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv
Vastaukset: 9
Luettu: 3061

Re: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv

Hieno ohje, itse miettinyt tehdä vaihdon tuohon omaan Ecoboos 2.0 2011 Mondeoon mutta pitää kysyä ammattilaiselta mihin hintaa tekisi.. Suodatin minulla onkin jo hyllyssä.
Kirjoittaja NiceMan
21 Touko 2026 09:17
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Vikakoodien lukeminen Fordista
Vastaukset: 645
Luettu: 653772

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista


Hei!
Vähän tähän asiaan liittyen, talvella 1.0 Ecoboost sytytti moottorin vikavalon kun ei lähtenytkään pakkasella käyntiin kuin palmun alta.
Valo paloi pari päivää kunnes itsekseen poistui. Luin vikakoodit yleismallisella OBD-lukjalla ja herjasi lambda-anturia. Poistin vikakoodin ja tarkastin ...
Kirjoittaja NiceMan
10 Touko 2026 16:28
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: 1,6 Ecoboost - kuumakäynnistysongelma
Vastaukset: 2
Luettu: 2691

Re: 1,6 Ecoboost - kuumakäynnistysongelma

Paljonko ajettu?

Katsoin listaa niin ei paljon jää vaihdettavaa polttoainepuolelle kun tankin sisäinen siirtopumppu ja sen säätöboxi jos on tehty samanlailla kun Mondeossa...
Mondeossa säätöboxi on tankin ja korin välissä piilossa.

Tämän enempää en osaa kertoa.
Kirjoittaja NiceMan
05 Touko 2026 15:32
Keskustelualue: Autoilu
Aihe: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Vastaukset: 24
Luettu: 41625

Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)

Näimpä uuden caprin livenä ja samaan kasaan sähkö mussen kanssa että itselle ei tule moista.
Kirjoittaja NiceMan
03 Touko 2026 02:05
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri
Vastaukset: 5
Luettu: 3949

Re: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri

Kartiorullalaakeri, juu niitä ei vedetä kireeksi, löysät pois ja itse vastaavia sitten jälkikiristänyt/tarkastanut.
Kirjoittaja NiceMan
02 Touko 2026 21:36
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri
Vastaukset: 5
Luettu: 3949

Re: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri

Ihan vain kysymys minkä merkkinen laakeri...
Kirjoittaja NiceMan
01 Touko 2026 10:32
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Focus 2.0 -2009 rämisee/rohisee
Vastaukset: 6
Luettu: 4990

Re: Focus 2.0 -2009 rämisee/rohisee

Ääni lakkaa kun auto pysähtyy? Jos lakkaa niin pyöränlaakeri tai vetarin kannatinlaakeri... Veikkaus
Kirjoittaja NiceMan
09 Huhti 2026 00:23
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Vikakoodien lukeminen Fordista
Vastaukset: 645
Luettu: 653772

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Jokainen tavallaan, minua ei Duck... ole haitannut ja jokusen vuoden tätäkin lukenut ja välillä kirjoittanutkin, olen vain jättänyt henkilö kohtaisuudet pois.
Kirjoittaja NiceMan
08 Huhti 2026 15:26
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Vikakoodien lukeminen Fordista
Vastaukset: 645
Luettu: 653772

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Muistetaan pysyä aiheessa ja jätetään turhat kommentit ja virkkeet pois, saa ihan itse siivota nälväilyt etc. pois.
Kirjoittaja NiceMan
24 Helmi 2026 15:29
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan
Vastaukset: 3
Luettu: 6443

Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan

Lämpöanturi tai flextin ohjainboxi joka kiinni jäähdyttimessä
Kirjoittaja NiceMan
18 Joulu 2025 18:48
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja





Eikös noissa mulkkareissa ole kaikissa, ainakin omassa -95 oli..


...mikä taas ei välttämättä tarkota että tän päivän merkkiliikkeen testerisoftalla siihen pääsee enää käsiksi :roll:


Juu ei, siitä ei ollutkaan kysymys mutta palikka ja froscan jos toimisi tai siis toimii mutta saako ...
Kirjoittaja NiceMan
18 Joulu 2025 09:22
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

Pappacosworth kirjoitti: 17 Joulu 2025 22:27 mikä vuosimalli se on, OBD liitin kumminkin on?
Eikös noissa mulkkareissa ole kaikissa, ainakin omassa -95 oli..
Kirjoittaja NiceMan
10 Joulu 2025 14:21
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: voorti ei sammu napista
Vastaukset: 4
Luettu: 6792

Re: voorti ei sammu napista

Vikakoodit ehkä ensin lukisin...
Kirjoittaja NiceMan
10 Joulu 2025 10:15
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Kuskin ovi ei aukea sisältä
Vastaukset: 3
Luettu: 5333

Re: Kuskin ovi ei aukea sisältä

JA pakkasta myös varmasti... muistelen että rasvat kuivuessaan alkaa tekemään tuota... Itsellä ollut että ei pääse joskus ulos sisäkahvasta vetämällä vaan ikkuna auki ja ulkokahvasta aukeaa, toinen on että ei mene lukkoon vaan pitää pitää kädellä ovesta kiinni kunnes lämpenee niin alkaa toimimaan ...
Kirjoittaja NiceMan
01 Joulu 2025 19:23
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

En tiedä näkeekö ForScan:lla eberin koodeja... ?

Edit:
AI-yhteenveto
No, FORScan cannot directly read Eberspacher codes as it is primarily for Ford, Lincoln, and Mazda vehicles, but you can use FORScan to access and reset diagnostic trouble codes (DTCs) from the
vehicle's own control units, which ...
Kirjoittaja NiceMan
27 Marras 2025 22:22
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

Scorpio95 kirjoitti: 27 Marras 2025 16:24
NiceMan kirjoitti: 27 Marras 2025 15:54 Millä tekniikalla ?
2.0 16v. Kuulin juuri, että suuttimet saa virtaa, vaikkei olisi avain edes virtalukossa. Viittaakohan tuo ecuun vai johtosarjaan?
Ecuun tuskin, johtosarja voi tai virtalukonpohja.. Tuohon ainakin aikoinaan löytyi piirikaaviot Scorpio UK:n sivuilta
Kirjoittaja NiceMan
27 Marras 2025 22:20
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

duckworth kirjoitti: 27 Marras 2025 22:16 No siis suuttimiahan ohjataan ECUn kautta maadottamalla eli kyllä sinne saa jännite tullaki jatkuvana.
Mutta ei varmaan jos avaimet taskussa....
Kirjoittaja NiceMan
27 Marras 2025 22:20
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

Miten todettu että juuri kipinä katoaa? Itsellä temppuili myös polttoainepumpun rele tai siihem liittyvät kaapelit myös .
Kirjoittaja NiceMan
27 Marras 2025 18:36
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

Sähkövikaa varmaan riittää tuossa, Itsellä oli Cosworth versio johon jouduin tekemään uuden moottorin ja vaihdelaatikon johtosarjan, lisäksi oli rikkinäisiä johtoja konehuoneen oikeallapuolella olevassa johtosarjassa missä oli esim. sähköflektien johdot eli kaikki kannattaa konehuoneesta katsoa ...
Kirjoittaja NiceMan
27 Marras 2025 15:54
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Scorpio II sähkövikoja
Vastaukset: 24
Luettu: 28151

Re: Scorpio II sähkövikoja

Millä tekniikalla ?
Kirjoittaja NiceMan
11 Marras 2025 18:49
Keskustelualue: Autosähkö
Aihe: Focus käynnistys "vika"
Vastaukset: 9
Luettu: 10159

Re: Focus käynnistys "vika"

12.4 napajännite akussa ei kerro mitään akun kunnosta, onko akku vanha? Jos on yli 5v vanha niin voi olla jo väsynyt.
Tuosta en tiedä mutta mutta mittariston liittimen juotokset tuppaavat irtoamaan ja aiheuttaa kaikkea jännää, moni vika katoaa kun juottaa pinnit uusiksi.