Haku löysi 2275 tulosta
- 04 Kesä 2026 19:04
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan
- Vastaukset: 3
- Luettu: 6443
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan
Nyt helteitten lähestyä pitää jälleen aktivoitua asian suhteen 😁Mitäs ko. vian korjaaminen vaatii? Sen verran olen selvittänyt, että jos vika on flektin ohjainboksissa, niin joutuu vaihtamaan koko flektin, onko näin? 😞
Aikaisemmin kyllä juu tosin itse otin boxin irti ja laitoin vanhaan ...
- 04 Kesä 2026 11:39
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv
- Vastaukset: 9
- Luettu: 3061
Re: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv
Miltä vanha suodatin näytti?
- 31 Touko 2026 10:37
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv
- Vastaukset: 9
- Luettu: 3061
Re: 2.0 tdci powershift imusihdin vaihto 150 hv
Hieno ohje, itse miettinyt tehdä vaihdon tuohon omaan Ecoboos 2.0 2011 Mondeoon mutta pitää kysyä ammattilaiselta mihin hintaa tekisi.. Suodatin minulla onkin jo hyllyssä.
- 21 Touko 2026 09:17
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Vikakoodien lukeminen Fordista
- Vastaukset: 645
- Luettu: 653772
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Hei!
Vähän tähän asiaan liittyen, talvella 1.0 Ecoboost sytytti moottorin vikavalon kun ei lähtenytkään pakkasella käyntiin kuin palmun alta.
Valo paloi pari päivää kunnes itsekseen poistui. Luin vikakoodit yleismallisella OBD-lukjalla ja herjasi lambda-anturia. Poistin vikakoodin ja tarkastin ...
- 10 Touko 2026 16:28
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: 1,6 Ecoboost - kuumakäynnistysongelma
- Vastaukset: 2
- Luettu: 2691
Re: 1,6 Ecoboost - kuumakäynnistysongelma
Paljonko ajettu?
Katsoin listaa niin ei paljon jää vaihdettavaa polttoainepuolelle kun tankin sisäinen siirtopumppu ja sen säätöboxi jos on tehty samanlailla kun Mondeossa...
Mondeossa säätöboxi on tankin ja korin välissä piilossa.
Tämän enempää en osaa kertoa.
Katsoin listaa niin ei paljon jää vaihdettavaa polttoainepuolelle kun tankin sisäinen siirtopumppu ja sen säätöboxi jos on tehty samanlailla kun Mondeossa...
Mondeossa säätöboxi on tankin ja korin välissä piilossa.
Tämän enempää en osaa kertoa.
- 05 Touko 2026 15:32
- Keskustelualue: Autoilu
- Aihe: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
- Vastaukset: 24
- Luettu: 41625
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Näimpä uuden caprin livenä ja samaan kasaan sähkö mussen kanssa että itselle ei tule moista.
- 03 Touko 2026 02:05
- Keskustelualue: Alusta
- Aihe: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3949
Re: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri
Kartiorullalaakeri, juu niitä ei vedetä kireeksi, löysät pois ja itse vastaavia sitten jälkikiristänyt/tarkastanut.
- 02 Touko 2026 21:36
- Keskustelualue: Alusta
- Aihe: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3949
Re: Ford Escort MK4 Takapyörän laakeri
Ihan vain kysymys minkä merkkinen laakeri...
- 01 Touko 2026 10:32
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: Focus 2.0 -2009 rämisee/rohisee
- Vastaukset: 6
- Luettu: 4990
Re: Focus 2.0 -2009 rämisee/rohisee
Ääni lakkaa kun auto pysähtyy? Jos lakkaa niin pyöränlaakeri tai vetarin kannatinlaakeri... Veikkaus
- 09 Huhti 2026 00:23
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Vikakoodien lukeminen Fordista
- Vastaukset: 645
- Luettu: 653772
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Jokainen tavallaan, minua ei Duck... ole haitannut ja jokusen vuoden tätäkin lukenut ja välillä kirjoittanutkin, olen vain jättänyt henkilö kohtaisuudet pois.
- 08 Huhti 2026 15:26
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Vikakoodien lukeminen Fordista
- Vastaukset: 645
- Luettu: 653772
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Muistetaan pysyä aiheessa ja jätetään turhat kommentit ja virkkeet pois, saa ihan itse siivota nälväilyt etc. pois.
- 24 Helmi 2026 15:29
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan
- Vastaukset: 3
- Luettu: 6443
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost flekti pyörii koko ajan
Lämpöanturi tai flextin ohjainboxi joka kiinni jäähdyttimessä
- 18 Joulu 2025 18:48
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Eikös noissa mulkkareissa ole kaikissa, ainakin omassa -95 oli..
...mikä taas ei välttämättä tarkota että tän päivän merkkiliikkeen testerisoftalla siihen pääsee enää käsiksi :roll:
Juu ei, siitä ei ollutkaan kysymys mutta palikka ja froscan jos toimisi tai siis toimii mutta saako ...
- 18 Joulu 2025 09:22
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Eikös noissa mulkkareissa ole kaikissa, ainakin omassa -95 oli..
- 10 Joulu 2025 14:21
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: voorti ei sammu napista
- Vastaukset: 4
- Luettu: 6792
Re: voorti ei sammu napista
Vikakoodit ehkä ensin lukisin...
- 10 Joulu 2025 10:15
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Kuskin ovi ei aukea sisältä
- Vastaukset: 3
- Luettu: 5333
Re: Kuskin ovi ei aukea sisältä
JA pakkasta myös varmasti... muistelen että rasvat kuivuessaan alkaa tekemään tuota... Itsellä ollut että ei pääse joskus ulos sisäkahvasta vetämällä vaan ikkuna auki ja ulkokahvasta aukeaa, toinen on että ei mene lukkoon vaan pitää pitää kädellä ovesta kiinni kunnes lämpenee niin alkaa toimimaan ...
- 01 Joulu 2025 19:23
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
En tiedä näkeekö ForScan:lla eberin koodeja... ?
Edit:
AI-yhteenveto
No, FORScan cannot directly read Eberspacher codes as it is primarily for Ford, Lincoln, and Mazda vehicles, but you can use FORScan to access and reset diagnostic trouble codes (DTCs) from the
vehicle's own control units, which ...
Edit:
AI-yhteenveto
No, FORScan cannot directly read Eberspacher codes as it is primarily for Ford, Lincoln, and Mazda vehicles, but you can use FORScan to access and reset diagnostic trouble codes (DTCs) from the
vehicle's own control units, which ...
- 27 Marras 2025 22:22
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Ecuun tuskin, johtosarja voi tai virtalukonpohja.. Tuohon ainakin aikoinaan löytyi piirikaaviot Scorpio UK:n sivuilta
- 27 Marras 2025 22:20
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Mutta ei varmaan jos avaimet taskussa....duckworth kirjoitti: 27 Marras 2025 22:16 No siis suuttimiahan ohjataan ECUn kautta maadottamalla eli kyllä sinne saa jännite tullaki jatkuvana.
- 27 Marras 2025 22:20
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Miten todettu että juuri kipinä katoaa? Itsellä temppuili myös polttoainepumpun rele tai siihem liittyvät kaapelit myös .
- 27 Marras 2025 18:36
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Sähkövikaa varmaan riittää tuossa, Itsellä oli Cosworth versio johon jouduin tekemään uuden moottorin ja vaihdelaatikon johtosarjan, lisäksi oli rikkinäisiä johtoja konehuoneen oikeallapuolella olevassa johtosarjassa missä oli esim. sähköflektien johdot eli kaikki kannattaa konehuoneesta katsoa ...
- 27 Marras 2025 15:54
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Scorpio II sähkövikoja
- Vastaukset: 24
- Luettu: 28151
Re: Scorpio II sähkövikoja
Millä tekniikalla ?
- 11 Marras 2025 18:49
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Focus käynnistys "vika"
- Vastaukset: 9
- Luettu: 10159
Re: Focus käynnistys "vika"
12.4 napajännite akussa ei kerro mitään akun kunnosta, onko akku vanha? Jos on yli 5v vanha niin voi olla jo väsynyt.
Tuosta en tiedä mutta mutta mittariston liittimen juotokset tuppaavat irtoamaan ja aiheuttaa kaikkea jännää, moni vika katoaa kun juottaa pinnit uusiksi.
Tuosta en tiedä mutta mutta mittariston liittimen juotokset tuppaavat irtoamaan ja aiheuttaa kaikkea jännää, moni vika katoaa kun juottaa pinnit uusiksi.
- 07 Marras 2025 18:33
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Mondeo mk4 1.6 ecoboost 2013 - jähdyttimen tuuletin päällä koko ajan - missä vika?
- Vastaukset: 9
- Luettu: 12777
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost 2013 - jähdyttimen tuuletin päällä koko ajan - missä vika?
Katsoo vanhasta purkista se orgis numero.
- 07 Marras 2025 09:18
- Keskustelualue: Autosähkö
- Aihe: Mondeo mk4 1.6 ecoboost 2013 - jähdyttimen tuuletin päällä koko ajan - missä vika?
- Vastaukset: 9
- Luettu: 12777