Haku löysi 11 tulosta

Kirjoittaja Pultti
16 Touko 2020 10:52
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Auton huoltaminen itse
Vastaukset: 3
Luettu: 771

Auton huoltaminen itse

Moi

Minulla on on 4v. vanha Ford Fiesta Van Diesel.

Kysyisin raadin mielipidettä, että mitä kaikkia pieniä huoltotoimenpiteitä olisi itse helposti tehtävissä ns. takapihalla ilman, että tarvitsisi aina viedä autoa huoltoon. Samalla säästyisi rahaa, ja olisi mukavaa itsekin näprätä auton parissa ...
Kirjoittaja Pultti
26 Tammi 2017 16:07
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Re: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

Defan 10A laturi tuli hommattua. Olen viikon verran 2-4h vuorokaudessa pitänyt autoa tolpan nokassa. Sitä vähän ihmettelen, että älylaturi menee suoraan ylläpitolataukseen eikä teholataa akkua muuta kuin muutaman sekunnin, silloin kun kytken virran laturiin. Akun lepojännitettä olen välillä käynyt ...
Kirjoittaja Pultti
05 Tammi 2017 01:35
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Re: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

No eipä sun tarvii enää ihmetellä miksei lämmitysvastukset pelaa, kun akku antaa 20 pakkasessa enää 50% energiaa täydestä latauksesta. :)

Vastukset eivät ole toimineet vielä missään lämpötilassa.
On yritetty saada lämmintää hönkää ulos aina loppusyksyn plussakeleistä pakkasen puolelle. Pitkää ...
Kirjoittaja Pultti
05 Tammi 2017 00:00
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Re: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

ynjevi kirjoitti:Toi 13,1 ei kyllä ole oikea lukema kolme päivää seisseelle akulle. Täysi akku lepotilassa näyttää 12,72 volttia.
Olet oikeassa. 12,31 V taisi olla se oikea lukema. Kirjoitin näemmä ihan omiani. Hyvä että korjasit. :thumbup:
Kirjoittaja Pultti
04 Tammi 2017 22:12
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Re: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

Varmasti akun eristämisellä olisi hyvä vaikutus. Myydäänhän sitä erillisiä akunlämmittimiäkin, jotka lämmittävät akkua lohkolämmittimen ohessa, jolloin akku ottaisi paremmin vastaan heti ajoon lähdettäessä.

Mittasin tänään akun lepojännitteen yleismittarilla. Kolme päivää on auto seissyt parkissa ...
Kirjoittaja Pultti
03 Tammi 2017 23:05
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Re: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

Tuosta 4A vs 10A on paljon keskustelua eri palstoilla, ja siitä miten yleensäkään kylmä akku ottaa virtaa vastaan.

Molemmilla on kannattajansa.

Perusongelma koko asiassa on, että uusissa dieseleissä on lämpövastukset ilmastointikanavissa, ja ne eivät huollon mukaan mahdollisesti toimi, jos akun ...
Kirjoittaja Pultti
03 Tammi 2017 19:43
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Re: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

Taloyhtiön autopaikan sähkötolpassa on ajastin, josta 2h virtaa kerrallaan.

Olen ymmärtänyt, että Defan 1204 4A olisi ihan pätevä, jos sen kanssa voisi yön yli latailla. Mutta nyt näin.

Kysyin asiaa myös Defan teknisestä tuesta ja he suosittelivat 10A laturia.

Kai tuo kannattaa antaa ...
Kirjoittaja Pultti
03 Tammi 2017 18:01
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin
Vastaukset: 15
Luettu: 2893

Defa 1210 Ford Fiesta Van Dieseliin

Ajattelin asentaa Defan 1210 10A ylläpitolaturin Fiestan moottoritilaan. Laturi on vaan kooltaan aika iso mötikkä, joten en oikein tiedä mihin sen saisi mallikkaasti asennettua ilman väkivaltaa.

Onko kellään kokemusta moisen asentamisesta Fiesta Dieseliin ja antaa vinkkiä?
Kirjoittaja Pultti
29 Joulu 2016 22:18
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Lohkolämmittimen vastuksen paikka, Ford Fiesta Van Diesel 2016
Vastaukset: 1
Luettu: 663

Lohkolämmittimen vastuksen paikka, Ford Fiesta Van Diesel 2016

Missähän päin moottoria löytyy paikka lohkolämmittimen vastukselle?

On konepellin alla moottoritilassa niin ahtaat näkymät, ettei ole silmiin osunut...
Kirjoittaja Pultti
14 Marras 2016 21:55
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: PTC-lämmitin ongelma
Vastaukset: 0
Luettu: 1086

PTC-lämmitin ongelma

Uudehkossa Fiesta Van Diesel pakussani pitäisi olla PTC-lämmitin vakiona.

Ei vaan tunnu puhkuvan lämmintä ilmaa nopeasti ohjaamoon vaikka ilmastointinaviskoita vääntelisi kuinka... Toki sitten pikku hiljaa lämpenee kun jonkin aikaa ajelee.

Epäilen jo ettei autossa edes ole moista järjestelmää ...
Kirjoittaja Pultti
19 Heinä 2016 10:05
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Auto Start Stop ja Ford Fiesta (perus)Van Diesel
Vastaukset: 0
Luettu: 740

Auto Start Stop ja Ford Fiesta (perus)Van Diesel

Moi

Olen tässä toista kk sisäänajanut uutta Fordiani. Muuten on auto pelittänyt hienosti, mutta tuo Auto Start Stop -systeemi ei ole antanut merkkiäkään itsestään. Mittaristoon ei käynnistyksen yhteydessä syty merkkivaloa kyseisestä ominaisuudesta eikä minkään valtakunnan nappuloita löydy kyseisen ...