Haku löysi 21 tulosta

Kirjoittaja enjoi
26 Touko 2006 12:10
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Kytkin rikki -89 sierrassa, mikä siinä voisi olla vialla?
Vastaukset: 32
Luettu: 4708

hmph, veikasin tässä vaiheessa, että tämä kyseinen nupikka (kuution muotoinen-osa, jossa hahlo keskellä) on kytkinvaijerin laatikon puoleinen pää? 8)
Kirjoittaja enjoi
19 Touko 2006 23:46
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Venttiileistä ja muustakin.
Vastaukset: 5
Luettu: 1009

Muistetaan sitten avata vastapäivään niitä muttereita ja pultteja 8)
Kirjoittaja enjoi
16 Touko 2006 01:19
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: mikä nokka?
Vastaukset: 14
Luettu: 2844

juu, entiä oikeesti, villiveikkaus :)
Kirjoittaja enjoi
16 Touko 2006 00:27
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: mikä nokka?
Vastaukset: 14
Luettu: 2844

villiveikkaus, krane cams jyrkkyys 274? :D
vai oliko se c:eellä :P
Kirjoittaja enjoi
15 Touko 2006 23:35
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Escortin hyppivä keula
Vastaukset: 21
Luettu: 2926

nyt kyl tuli kysymysmerkki :D siis 1.6 16v efi? 90heppaa sanoo autodata.
meikä tippu ihan kokonaan kärryiltä :D
Kirjoittaja enjoi
15 Touko 2006 20:00
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Escortin hyppivä keula
Vastaukset: 21
Luettu: 2926

No mitä paskaa :D ero kuin yöllä ja päivällä, emmän esco ei sudi edes ykkösellä kytkintä livauttamalla :D
Kuulemma mk5 putkistossa viimeinen äänenväimennin on todella ahdistava "kiertovaimennin"?
kurkkaa piruuttaan pellin alle :P
emäntäkin jo valittaa että saa ajaa kaasupohjassa, että pääsee ...
Kirjoittaja enjoi
15 Touko 2006 15:07
Keskustelualue: Alusta
Aihe: sierain täristää 2.0i dohc
Vastaukset: 17
Luettu: 3365

Itselläni sierrassa oli toinen etujarrulevy kiero ja vatkas just jossain 70kmh-120kmh ja kun jarrutti vielä enemmän. jarrulevyn vaihdon jälkeen ei ravistanu enää tippaakaan.
Kirjoittaja enjoi
15 Touko 2006 14:45
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: scorpio tubotuksessa ongelma????
Vastaukset: 8
Luettu: 1689

annan äänen sille sopan loppumiselle, ei varmaan kauheesti kannata testailla sitä täys kaasua josse liian vähän soppaa saa, viel poikii kiinni kone :)
Kirjoittaja enjoi
15 Touko 2006 14:41
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: sierran leimaaminen turbon kanssa
Vastaukset: 22
Luettu: 4261


ja sit olis kiva tietää vielä se et mitä pitää muuttaa katsastaes onko ainoastaan jarrut isommat ja katti + dynolappu? ja paljonko saa olla dynolapussa tehoja?

Ei sun sinne kattia tarvitse laittaa jos auto ei alunperin ole katti.
Jarruille ei tarvitse tehdä mitn jos teho ei nouse yli 20 ...
Kirjoittaja enjoi
14 Touko 2006 12:33
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Escortin hyppivä keula
Vastaukset: 21
Luettu: 2926

Ostin auton emännän käyttöön jobbarilta, ja tuntuu muutenkin että autoa olisi viritetty tai jotain..Kone on tosiaan 1.6 Efi, ja kyllä lähtee, itseasiassa aika tautisesti 8)

(vaikka ko. moottoria on haukuttu tehon ja kulutuksen suhteen)

näkyykö "ulkoisesti" että ois jtn viritelty? putkistoa ...
Kirjoittaja enjoi
14 Touko 2006 12:30
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Raidetangon pään vaihto, molemmatko?
Vastaukset: 35
Luettu: 14711

Herkko kirjoitti:
Maksakoon vaikka 1 euron,mutta
jos on muualla häikkää,niin ei se
kyllä aurauskulman säädössä tule ilmi. :)
hmph, ainakaan vianorilla aurauskulmien säätöä jannut ei suostu tekemään jos siellä on yhtään väljää etupäässä.

Kyllähän ne siinä samalla kangella vääntelevät puslat ja alapallot :P
Kirjoittaja enjoi
13 Touko 2006 12:11
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Escort 1.6 16v laatikko, paljon öljyä?
Vastaukset: 7
Luettu: 1287

jeppistä, laatikon etuosassa olevasta täyttöropusta laitoin auto tunkattuna keulasta, öljyt sisään (2l) ja kun otin täyttöpatenttiletkun veke, rupes tulee jo pois päin sitä öljyä, eli täyttöroppuun saakka täynnä. nopeesti pääteltynä kaupunkilaisjärjellä, enempää ei mene? vanhoja öljyjä jääne jonku ...
Kirjoittaja enjoi
13 Touko 2006 10:22
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Escort 1.6 16v laatikko, paljon öljyä?
Vastaukset: 7
Luettu: 1287

Escort 1.6 16v laatikko, paljon öljyä?

Eli -93 vuoden esortti ja oikea vaihdelaatikon öljymäärä kateissa.
Auton ohjekirjanen sanoo että 2.8l, autodata sanoo että 3.1l <- (paljon?)
Ja voorttilta kun kävin hakemassa tämän laatikon ne omat öljyt antoivat kaks purkkia, eli 2l. kuinkas paljon siellä oikeasti pitää olla? :D
Kirjoittaja enjoi
11 Touko 2006 15:44
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Yleisesti jarruista ja niiden "päivittämisestä"
Vastaukset: 14
Luettu: 2687

tässä vähän mietiskellyt, kun tuttu porautti omiin levyihinsä reijät, eli siis vakio kokoiset, mutta reijitetyt ja isommalla pääsylinterillä, pääsylinterinä taisi toimia joku uuden fiat ducaton sylinteri tai vastaava. ilmeisesti joutunu nikkaroimaan aika reilusti että saanut sopimaan tuon sylinterin ...
Kirjoittaja enjoi
11 Touko 2006 15:38
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Escortin hyppivä keula
Vastaukset: 21
Luettu: 2926

No en kyllä usko että ton levysillä renkailla nykis kauheesti uriin :shock:
mitä se tekee jos ajat suoraan ja hellität otetta ratista? missään ei tunnu väljää?
Kirjoittaja enjoi
11 Touko 2006 10:02
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Escortin hyppivä keula
Vastaukset: 21
Luettu: 2926

Re: Escortin hyppivä keula

dracone kirjoitti:
Ei ollut tuulinen ilma, renkaat miltei uudet jne, eikä renkaat heilu mihkää suuntaan (ei väljää). Ominaisuus ?
renkaat miltein uudet? minkäs kokoset? emännän escortissa ainakin 215/45/r17 nykii välillä uriin ihan stnasti.
mut siihen tottuu :D
Kirjoittaja enjoi
11 Touko 2006 09:56
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Yleisesti jarruista ja niiden "päivittämisestä"
Vastaukset: 14
Luettu: 2687


Jos on siviiliautosta kyse niin pitäsköhän vaan vaihtaa ajotapaa? :roll:

Palathan tuossa menee ja nesteetkin alkavat keittämään pitemmänpäälle varsinkin jos ovat vanhat joihin "imeytynyt" vettä sekaan.

Kuvauksesi kaltaiseen toimintaan tarvii varmaan vähintään "kisajarrupalat" ja nesteet, mutta ...
Kirjoittaja enjoi
10 Touko 2006 18:26
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Yleisesti jarruista ja niiden "päivittämisestä"
Vastaukset: 14
Luettu: 2687

Todellakin :D
Ei siinä paljon naurattanu ku 160kmh oli vauhtia ja viimenen mutka ennen tallia lähesty ja hampaat irvessä seisoin jarru-polkimen päällä, että pysähtyisi :)
Tallin pihassa katselin etulevyjä ja ne hehkuivat :D
ja escortin etujarrulevyt ja palat ovat uudet ja todellakin toimivat :)
Kirjoittaja enjoi
10 Touko 2006 17:57
Keskustelualue: Alusta
Aihe: Yleisesti jarruista ja niiden "päivittämisestä"
Vastaukset: 14
Luettu: 2687

Yleisesti jarruista ja niiden "päivittämisestä"

Kai tämä tänne osioon kuuluu, anyways jarruista.
Todella monissa topickeissa kysytään, että "tarviiko laittaa isompia jarruja jos turbotan sierran?!!"
No eihän niitä välttämättä tarvitse riippuu tehoista ja mihin malliin verrataan.
Hieman pelottavaa katseltavaa, että hirveästi lisää tehoja autoihin ...
Kirjoittaja enjoi
04 Touko 2006 13:20
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: -92 Escort ei käynnisty :(
Vastaukset: 23
Luettu: 5117

Jep, mä otin ajan kanssa ja reilusti purkaen, nyt virta piuhalla on ihan oma reikä rintapellissä :P
Kirjoittaja enjoi
04 Touko 2006 13:05
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: -92 Escort ei käynnisty :(
Vastaukset: 23
Luettu: 5117

cypher kirjoitti: Mutta loppujen lopuksi uskon vian olevan irronneessa liittimessä, kun käytin vähän kyseenalaisia keinoja vetääkseni vahvistimelle virtapiuhan..
Joo, ei mikään kaikista helpoin ole tuon ikäiseen escoon vetää virtapiuhaa :D
Itselläkin meni hetkinen ennenku reitti löyty :)