Haku löysi 9 tulosta

Kirjoittaja vesku232
17 Marras 2014 22:34
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Vastaukset: 6
Luettu: 2900

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Akun lataamisella ei suoranaista vaikutusta. Vuoden päivät temppuillu. Olen ostanut uuden akun viime keväänä ja säännöllisesti ladannut sen, kaasupolkimen vaihtanut kesällä. Vika senkuin jatkunut. Pieni epätoivo jo alkaa olemaan. :oops:
Kirjoittaja vesku232
17 Marras 2014 21:18
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Vastaukset: 6
Luettu: 2900

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- ei käy, varoitusvalot vilkkuu

Vikaakoodia viikonlopulta. Mistäköhön vikaa lähteä rajaamaan. Osaakohan joku sanoo tuolta muiden joukosta, mikä voi aiheuttaa pätkimistä.

===HEC DTC B1318===
Code: B1318 - Battery voltage Low

Module: Hybrid Electronic Cluster

Diagnostic Trouble Code details

Battery voltage Low

Possible causes ...
Kirjoittaja vesku232
13 Loka 2014 11:06
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Vastaukset: 6
Luettu: 2900

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikakoodit luettu

Sain auton hinattua tien varresta talliin. Eli auton ollessa kylmänä auto toimii, mutta noin 30km ajon jälkeen auto alkaa pätkimään ja varoitusvalot alkaa vilkkumaan, johon auttaa uudelleen käynistys. Noin 10 uudelleen käynistyksen jälkeen auto sammuilee jo niin paljon että ei pysty ajamaan ...
Kirjoittaja vesku232
29 Syys 2014 07:03
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Vastaukset: 6
Luettu: 2900

Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Oiskohan jollain antaa vinkkejä Focuksen tempuiluista. Eli viikonloppuna ajaessanni Tampereelta Helsinkiin auto sippasi tien poskeen, eikä matkaa voinut jatkaa. Auto sammuu suoraan ajosta, vilkuttaen hehku. Yms. Varoitusvaloja. On välillä aikaisemminkin tehnyt tuon ja silloin on riittänyt kun ...
Kirjoittaja vesku232
07 Syys 2014 01:35
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.
Vastaukset: 9
Luettu: 2230

Re: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.

Kiitoksia neuvoista! Yritin etsiä sopivaa osaa, mutta ilmeisti hintaa tulee toistasataa tuolle osalle, niin pitää koittaa keksiä muita korjaustapoja.
En oikeen saanut selville miten tämä "rengas" on alkuperäisenä lukittunut paikolleen ja saisiko siihen tarvittavaa osaa mistään.
Väliaikaisesti ...
Kirjoittaja vesku232
05 Syys 2014 17:06
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.
Vastaukset: 9
Luettu: 2230

Re: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.

Sain nyt katsottua tuohon laatikon päähän. Minkäköhän Laine lukitussalpa tuohon Baijeriin tulee koska alempi niistä oli irronnut. Hankala paikka, mut saanee yläpuolelta korjattua?!
Kirjoittaja vesku232
31 Elo 2014 15:52
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.
Vastaukset: 9
Luettu: 2230

Re: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.

Tässä pari videota kun irroitin suojapussin vaihdekepin päältä. Omien havaintojeni perusteella vika ei olisi "yläpäässä". Mitenköhän homma etenee tästä?

http://youtu.be/1xaSFPmjKSg Video vaihdekepin alta
http://youtu.be/54RVGIUUZn8 Video vaihdekepin päältä
http://youtu.be/n9a7TyKO_fw Video ...
Kirjoittaja vesku232
31 Elo 2014 12:12
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.
Vastaukset: 9
Luettu: 2230

Re: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.

Tervetuloa!
Et kertonut, mikä moottori on kyseessä; siitä riippuu mikä laatikko.

Moottori oo 1.8 TDCI. Vuosimallista en ole ihan varma kun auto on 1999, mutta moottori vaihdettu noin 2v sitten niin en tiedä onko noissa sitten eroja.
Irroitan ton vaihdekepin yläpään ja tulen tänne informoimaan ...
Kirjoittaja vesku232
31 Elo 2014 00:40
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.
Vastaukset: 9
Luettu: 2230

Ford Focus Mk1 vaihdekkepi löysänä ja 2.vaihde päällä.

Ensirekisteröityminen foorumille vaikka fordeja ollut pidemmän aikaan. Paljon olen seuraillut tätä foorumia ja hyviä vinkkejä olen saanut, kiitos.

Tänään ajellessani focuksella kakkos vaihde jäi silmään ja vaihdekeppi liikkui tämän jälkeen ainoastaan ylös-alas liikettä. Kytkimellä ei ole vaikutusta ...