Haku löysi 4 tulosta

Kirjoittaja FINASD
24 Maalis 2013 22:11
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.
Vastaukset: 7
Luettu: 4497

Re: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.

Jakolaatikkoon kun vaihdoin öljyt ni sieltä tuli n. 1 litra öljyä. Ja siellä pitäisi olla 2 litraa.
Olisikohan mahdollista että jakolaatikosta ois litra päässy jonkun stefan kautta vaihdelaatikkoon ja sen takia sieltä tuli kolme litraa?

Ensiksi avasin täyttö propun ja sieltä tuli varmaankin n ...
Kirjoittaja FINASD
24 Maalis 2013 17:58
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.
Vastaukset: 7
Luettu: 4497

Re: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.

Sierra2.3-16v kirjoitti:Saisko sen tunkattua kallelleen niin että sais täytettyä enemmän?
Onhan seki yks tapa. Ihmetyttää vaa et miten ne jossain autoliikkeessä laittaa. Täytyy purkaa vaihdekepin pussi pois et jos sieltä yläkautta sais. Luulis et joku tietäs, ku noissahan pitäs laatikkoon öljyt vaihtaa 40tkm välein.
Kirjoittaja FINASD
24 Maalis 2013 14:55
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.
Vastaukset: 7
Luettu: 4497

Re: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.

Justiinsa tosta täytin mistä tossa näytetään. Mutta ei saa menemään kun 2litraa ni tulee yli.
1998-1999 vuosmalliin näyttää että tilavuus 2litraa, vaihdelaattikona R15MX-D 5/1
http://www.kroon-oil.com/en/products/product-recommendation/result/S4Zz7ZDlD2GN/ford-eu-ranger-2.5-td-1998-1999/transmission ...
Kirjoittaja FINASD
24 Maalis 2013 14:08
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.
Vastaukset: 7
Luettu: 4497

Ranger vaihteistoöljyn vaihto ongelma.

Avasin laatikon pohjassa olevan 24mm propun ja öljyä tuli ulos n.3 litraa.
Täytin siitä vähän ylempänä olevasta neliskanttisella kannalla olevasta propusta ja sain menemään
vain 2 litraa. Täytinkö oikeasta paikasta? Löytyykö jostain ylempää oikea proppu mistä saa oikeen määrän öljyä sisään ...