Focus ja kolina

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
sixhill
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2005 21:10

Focus ja kolina

Viesti Kirjoittaja sixhill »

Eli liikkeelle lähdettäessä ja usein käännyttäessä oikealle kuuluu etupäästä pelottava klonksahdus. Vasemmalle käännyttäessä ei ole mitään ongelmia. Vaihdoin koiranluut molemmille puolille ja se hiljeni hetkeksi mutta taas kuuluu. Olisko jotain muuta tietoa tarjota?
Viimeksi muokannut sixhill, 04 Touko 2005 13:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Vakaajatangon ja rungon välinen pusla?? :? Kannattais vaihtaa nuo "koiranluut" pareittain :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kessi kirjoitti:Vakaajatangon ja rungon välinen pusla?? :? Kannattais vaihtaa nuo "koiranluut" pareittain :wink:
joo kannataa vaihtaa kummatkii kerralla, mut sit jos ei parane ni kannataa kattoo alatukivarren puslat ku niitäkii on joskus menny ja niitä ei muistaakseni saa irrallaan eli menee koko tukivarsi vaihtoon
ainiin ja sit kannataa zekata toi iskarin yläpään kiinnitys niitä on menny esim c-max :ssa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

oisko vetonivel ?
sixhill
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2005 21:10

Kolina

Viesti Kirjoittaja sixhill »

Kyllä vetonivel oireilis varmaan koko ajan, luulisin
petnen
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Maalis 2005 21:13
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja petnen »

Mulla on justiin sama ongelma. oikealle kääntää niin joskun klonksahtaa.
Jos löydät syyn niin kerro. 8)
sixhill
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2005 21:10

Viesti Kirjoittaja sixhill »

petnen kirjoitti:Mulla on justiin sama ongelma. oikealle kääntää niin joskun klonksahtaa.
Jos löydät syyn niin kerro. 8)
Tarkoituksena olis vaihtaa vaimentimet+jouset+pusla, niin ilmoittelen josko tuo auttoi.
petnen
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Maalis 2005 21:13
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja petnen »

Ei muuten auta iskareita ja jousia vaihtaa. Nimittäin vaihdoin omaan ja aina vaan kolisee :cry:
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

samaa kloksetta olen kuunnellut toisinaan. yleensä esiintyy peruuttelun jälkeen.. lisäksi ohjaus puoltaa oikealle nykyään. ideoita ?
decator
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Huhti 2005 10:33

Viesti Kirjoittaja decator »

Juuri viikko sitten hain autoni. Ja kyllä olen laittanut merkille tuota samaa ongelmaa oikealle käännyttäessä. Tosin ääni on tuossa pirssissä tosi pieni tarkkaan kun kuuntelee niin sen saattaa kuulla.

Mites siitä nyt sitte pääsis eroon??
Onko vastaus tuo vakaajatangon ja rungon väliset kumit?
Focus 1.8 TCI Ghia Stw -00
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei kumit vaan "koiranluut" niitä saa nykysin olla vaihtelemassa jokaiseen autoon helvetisti..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
sixhill
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Huhti 2005 21:10

Viesti Kirjoittaja sixhill »

ZyaS kirjoitti:ei kumit vaan "koiranluut" niitä saa nykysin olla vaihtelemassa jokaiseen autoon helvetisti..
Itse olen vaihtanut koiranluut molemmille puolille kahdesti puolen vuoden sisällä. Ja kolina ei ole lakannut. Ekan kerran kun vaihdoin, johtui se siitä kauheasta natinasta, jonka kuluneet koiranluut saivat aikaan.Eli sillon oli se koiranluun kumi niin huonossa kunnossa.
MLu
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Elo 2005 15:56

Viesti Kirjoittaja MLu »

Joko kolinan syy on selvinnyt jollekin?

Itsellä on ollut vuoden verran samaa vikaa. Oikealle kääntäessä kuuluu joskus kolahdus vasemmalta edestä. Lisäksi ratti on kääntynyt keskilinjasta hieman vasemmalle, eli aurauksissa on jotain pielessä.

Joku puhui tukivarren kumeista. Paljonkohan moiset maksavat, ja montako tuntia niitä vaihdetaan osaavassa korjaamossa?

Koiranluut tarkistettiin viime huollossa, ja sieltä ei pitäisi kolista.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Mites se alapallon kohtalo? Itellä oli alapallo löysä/väljä ja piti meteliä. jo auttoi kun vaihto sen :)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Eikös noissa ole ollut poljinasetelma ja ohjausakselt joskus löysällä ja kolahdelleet tulipeltiin?
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Turha vaihdella koiranluita, jousia sun muita ton klonksauksen takia. Poljinasetelma aiheuttaa äänen. :? Vois sanoo et Focuksen ominaisuus.
MLu
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Elo 2005 15:56

Viesti Kirjoittaja MLu »

tumakirj kirjoitti:Turha vaihdella koiranluita, jousia sun muita ton klonksauksen takia. Poljinasetelma aiheuttaa äänen. :? Vois sanoo et Focuksen ominaisuus.
Voiko tuota jotenkin kokeilla ja korjata, vai onko kyseesä pysyvä ominaisuus?
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Ainahan niitä kiinnityksiä voi tsekkailla et oisko siel jotain löysää. Erityisesti myös ohjauksen kiinnitykset runkoon kannattaa tsekata. On jännä ominaisuus kyllä. Aina oman kolauksensa aiheuttaa myös noi koiranluut mut jos ne on katottu et ne on ok, ni sit ei oo ku toi vaihtoehto. :?
MLu
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Elo 2005 15:56

Viesti Kirjoittaja MLu »

tumakirj kirjoitti:Ainahan niitä kiinnityksiä voi tsekkailla et oisko siel jotain löysää. Erityisesti myös ohjauksen kiinnitykset runkoon kannattaa tsekata. On jännä ominaisuus kyllä. Aina oman kolauksensa aiheuttaa myös noi koiranluut mut jos ne on katottu et ne on ok, ni sit ei oo ku toi vaihtoehto. :?
Nyt kun on kiinnittänyt asiaan huomiota, niin kytkin on aina painettuna enemmän tai vähemmän alas kun kolahtaa.
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Ja joskus kuuluu klonks kun pelkästään kengän kärjellä nostat poljinasetelmaa sopivasti. :o
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Vieläkös porukoilla on näitä kolinoita? Onko löytynyt ratkaisua? Itellä on -96 1.6 STW eskossa just samaa ongelmaa.
Ostin sen just, joten en tiedä kuin pitkään on jatkunut. Liikkelle lähdössä kolahtaa yhdesti tai useammin
ja joskus muulloinkin, myös oikealle käännyttäessä.

Tutkin tuossa eilen vetonivelien kuntoja, ainakin oikeanpuoleisessa ulommassa vetonivelessä on pari milliä väljää.
En vielä tiedä onko se kolahdusten syy, kun ajaessa ei saa selvää miltä puolen se kuuluu.
urpo
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2005 18:26
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja urpo »

En tiedä Focuksesta mutta kolahduksen liikkeellelähdössä, kääntäessä ja peruuttaessa aiheutti ainakin Escortissa oikea raidetangon sisänivel.
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Joo niin escorthan se siis mullakin. Tilasin maanantaille huoltoon ajan, jossa tarkastetaan alusta.
Tuo raidetanko pitää muistaa myös tarkastaa, koska oireet kerran ovat just samat.
Obelix
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Huhti 2006 08:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Obelix »

urpo kirjoitti:En tiedä Focuksesta mutta kolahduksen liikkeellelähdössä, kääntäessä ja peruuttaessa aiheutti ainakin Escortissa oikea raidetangon sisänivel.
Pitääkö tehdä 4-pyöräsuuntaus, jos vaihtaa raidetangon ja/tai sisänivelen?
Voiko muuten pelkkää tankoa vaihtaa, eli meneekö myös sisänivel vaihtoon, eli onko nivel integroitu tankoon?

Mun Mondeossa (-02) voi olla raidetanko vaihdon tarpeessa, kun viat juuri samanlaiset.
Klonksahdusta ei tosin kuulu (tai sitä ei huomaa) ajossa, vain liikkeelle lähdettäessä ja varsinkin käännettäessä (suunnalla ei väliä).
Jos ajaa hitaasti ei kuulu klonksahdusta, mutta heti kun laittaa kaasua, klonksahtaa apukuskin puolelta.
Olen käyttänyt autoa merkkihuollossa ja sieltä sanottiin, että raidetangossa on hieman väljää ja vaihtoa ei kannattane vielä tehdä.
Raidetangon pää on kuulemma ok (varmaankin renkaan puolella oleva nivel?)
Obelix
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Huhti 2006 08:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Obelix »

Simprider kirjoitti:Eikös noissa ole ollut poljinasetelma ja ohjausakselt joskus löysällä ja kolahdelleet tulipeltiin?
Onko Mondeoissa (-02) esiintynyt samanlaista vikaa?
Vastaa Viestiin