Sivu 1/1

Etuspoileri

Lähetetty: 14 Marras 2006 09:54
Kirjoittaja Mikael.Kommio
Elikkäs...mikähän ois fiksuin konsti korjata spoileri kun emäntä karautti kivetykseen ja meni poikki...et onnistuuko kolvilla sulattamalla ja kuiduttamalla takaa..spoikka on muovinen.. :( :D

Re: Etuspoileri

Lähetetty: 14 Marras 2006 11:40
Kirjoittaja henu
Mikael.Kommio kirjoitti:Elikkäs...mikähän ois fiksuin konsti korjata spoileri kun emäntä karautti kivetykseen ja meni poikki...et onnistuuko kolvilla sulattamalla ja kuiduttamalla takaa..spoikka on muovinen.. :( :D
no varmaan just jotenkii tolleen eli ekaks sulattaa kolvilla yhteen jos onnistuu ja sit karhennus ja kuitua + pakkelit jne...

Lähetetty: 15 Marras 2006 08:47
Kirjoittaja tursas
Tuolla jossain toisella foorumilla puhuttiin, että tämmösiin korjauksiin pitäis/kannattais käyttää semmosta muovitsausta tai muovihitsaajaa siis ammattiliikettä.
Miten se sitten menee, ketä ja missä niitä semmosia on ja mitä ne maksaa, ni ei oo tietoo...,
googlesta vois löytyy lisää asiasta :roll:

Lähetetty: 15 Marras 2006 13:14
Kirjoittaja henu
tursas kirjoitti:Tuolla jossain toisella foorumilla puhuttiin, että tämmösiin korjauksiin pitäis/kannattais käyttää semmosta muovitsausta tai muovihitsaajaa siis ammattiliikettä.
Miten se sitten menee, ketä ja missä niitä semmosia on ja mitä ne maksaa, ni ei oo tietoo...,
googlesta vois löytyy lisää asiasta :roll:
nii varmaan vois olla fiksuin mut itellä kokemuksia yhestä puskurista mitä piti kaventaa ni iha kolvilla turasin yhteen ja kuitua taakse jne jne...hyvin kesti pari vuotta ympärivuotisessa käytössä vaik ryykki melkein jokapäivä kanttareihin sunmuihin esteisiin ja on itseasiassa vieläkin kunnossa mut ei keulalla enää

Lähetetty: 15 Marras 2006 14:18
Kirjoittaja tursas
Haeskelin aikani kuluks netistä, että mitä ne siinä muovihitsauksessa (plastic welding)oikein tekee:
Tossa yks pikkupätkä:
http://www.bak-ag.com/video/weldmaxnew_56.asf
Ja tuolla lisää:
http://www.plasticweldingschool.org/

...mielenkiintosta, nopeesti se käy ku osaa ja on laitteet.. :roll:

Lähetetty: 15 Marras 2006 17:50
Kirjoittaja racer_
Ite korjasin puskurin että laitoin irronneen/haljenneen palan kohdalleen ja kolvilla painelin siitä saumasta. ja kun osa on paikallaan ni löin lasikuitukittiä niskaan ja hionta päälle.

Lähetetty: 15 Marras 2006 18:56
Kirjoittaja Kessi
Käytännössä sama idea tuossa muovin hitsauksessa, kuin missä tahansa muussakin hitsauksessa, eli kappaleet pyrittävä liittämään toisiinsa koko ainevahvuudeltaan ja tarvittaessa lisätään ainetta.. Lisättävän muovin tars olla seokseltaan sama, eli esim puskuria hitsattaessa, jos joutuu ainetta lisäämään juotos kohtaan, ni nappaa palan muovia jostakin puskurin piiloon jäävästä osasta ja sulattelee sitä sit siihen saumaan... ite oon perus kolvilla tökötellyt ja hyvin on aina kestänyt, kunhan vaan tosiaa jaksaa sulattaa sauman riittävän hyvin, eikä vaan vähän pinnasta taputtele...

Lasikuitu ja muovi eivät ole loppupeleissä parhaita kavereita... Kuitu pyrkii paukkumaan irti, jos joutuu kovaan vääntöön.. Toki huolelline karhennus vähän auttaa :wink: ...

Lähetetty: 16 Marras 2006 10:00
Kirjoittaja avoesco
Kuumailma puhallin ja siihen pikku pilli päähän niin saa paremmin kestävän lopputuloksen kun muovi sulaa isommalta alueelta.
Sulanneet muovit voi vaikka tasoittaa/sekottaa puusta tehdyllä "lusikalla"

Lähetetty: 17 Marras 2006 00:13
Kirjoittaja Volmari
ja ennen kuin edes kysyt niin totesin sen että tavallinen autopakkeli kestää aika paljon viäntelyä ja kiäntelyä ennenkuin pettää..

kokeilin just kesällä vanhaan ABS-muovi puskuriin piruuttani, sen repimisen jälkeen oli copperfieldin taikatemput aika lällyjä :shock: