Mk4 esco ujeltaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Cabriogirl
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Helmi 2005 14:22
Paikkakunta: Porvoo

Mk4 esco ujeltaa

Viesti Kirjoittaja Cabriogirl »

Minkalaista prompleemia veikkaisitte, kun 1.6 esco ujeltaa hiljaa kytkimen ollessa ylhäällä ja kun paina kytkimen pohjaan ujellus loppu?

Lisäksi kun auto on seisonu jonkin aikaa (kauemmin kuin pari päivää) liikkeelle lähtiessä kuuluu huomattavasti kovaäänisempää ujellusta joka on siis ongelmana varsinkin liikkelle lähtiessä. Kovaääninen ujellus loppuu kuitenkin kun on ajellu/vaihtanu pari kertaa.
Kytkin irrottaa kuitenkin ihan normaalisti ja kytkintä luisuttaessa ei huomaa mitää erikoista.
Volvo V40 -01
Escort XR3i cabriolet -87
Escort 1.3 4d -78

Ex:
Escort XR3i All Blue cabriolet -90
Escort 1.3 Laser -88
Escort 1.3 STW -88
Escort RST -87/-89
Escort 1.3 C -87
Escort 1.3 STW -87
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Mk4 esco ujeltaa

Viesti Kirjoittaja koskar »

Cabriogirl kirjoitti:Minkalaista prompleemia veikkaisitte, kun 1.6 esco ujeltaa hiljaa kytkimen ollessa ylhäällä ja kun paina kytkimen pohjaan ujellus loppu?
Veikkaus: painelaakeri.
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

täältä toinen ääni painelaakerille....
<escovainaa>
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Helmi 2006 04:56
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja <escovainaa> »

Annan kolmannen äänen painelaakerille.
Team Hopeless
Cabriogirl
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Helmi 2005 14:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Cabriogirl »

No onko toi liikkelle lähdä kova ujellus kans siitä johtuvaa vai jostain muusta? Se ääni tulee just kytkintä nostaessa esiin.
Volvo V40 -01
Escort XR3i cabriolet -87
Escort 1.3 4d -78

Ex:
Escort XR3i All Blue cabriolet -90
Escort 1.3 Laser -88
Escort 1.3 STW -88
Escort RST -87/-89
Escort 1.3 C -87
Escort 1.3 STW -87
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

No siis tietty vaihdat kytkinlevyn ja -asetelman samalla kun kerran avaat ,niin lähtee ujelluskin
sLan
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2005 01:52

Viesti Kirjoittaja sLan »

lisää ääniä painelaakerille ! tulee muuten rumaa jälkeä kun painelaakeri hajoo. kaverin mondeosta meni startti ja starttikehä paskaks yhden laakerikuulan takia :shock:
...on alumiini vanteet ja rasvassa ranteet... eikä oo ku on myynnissä.
attaG
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Elo 2006 16:47
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja attaG »

Tulen mukaa lössii ja sanon painelaakerit
Ford Escort 1.6 CL (MK4)
Ford Focus Sedan 1.6 '06
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Anteeksi maalaisuuteni mutta painelaakerihan ei 'tee mitään' kun kytkin on ylhäällä? Laakeri kuormittuu nimen omaan silloin kun kytkintä painetaan, ja kun painelaakeri alkaa olla huono niin se ulisee kytkintä painettaessa.

Eikö kelleen tule mieleen laatikon pääakseli? Kun kytkin on ylhäällä niin sehän pyörii (vaihteesta riippumatta) moottorin kierrosten mukaan ja kun kytkintä painetaan se lakkaa pyörimästä jos auto on paikallaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
<escovainaa>
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Helmi 2006 04:56
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja <escovainaa> »

Krisse kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni mutta painelaakerihan ei 'tee mitään' kun kytkin on ylhäällä? Laakeri kuormittuu nimen omaan silloin kun kytkintä painetaan, ja kun painelaakeri alkaa olla huono niin se ulisee kytkintä painettaessa.

Eikö kelleen tule mieleen laatikon pääakseli? Kun kytkin on ylhäällä niin sehän pyörii (vaihteesta riippumatta) moottorin kierrosten mukaan ja kun kytkintä painetaan se lakkaa pyörimästä jos auto on paikallaan.
Kyllähän painelaakeri pyörii kun laatikon pääaksila sitä pyörittää. Moottorin kierrosten mukaan tietenkin. Kulunut laakeri vain alkaa pitää ääntä pyöriessään.
Ei kovin monimutkaista :wink:
Team Hopeless
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Hah, no toi nyt oli kyllä ihan puppua. Painelaakeri ei todellakaan pyöri kytkinakselin mukana, ei tässä autossa eikä varmaan missään muussakaan.

Painelaakeri pyörii ainoastaan ku kytkintä painetaan jolloin painelaakeri painaa pyörivän paineasetelman käpäliä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Juu ei se akseli sitä tosiaan pyöritä vaan kytkimen käpälät pyöriessään.
Vastaa Viestiin