.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SierraMies
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Maalis 2005 20:51

.

Viesti Kirjoittaja SierraMies »

.
Viimeksi muokannut SierraMies, 05 Syys 2009 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

2.9 nokka pyörii ketjulla, hydrauliset venttiilinostimet ja 3 pakokanavaa. Siinä suurimmat erot. 2.9 aina sähköisellä ruiskulla. 2.8 yleensä mekaaninen ruisku(pl. scorpio).
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

2.8:n saa ainakin viri osia helpommalla, nokkasysteemi on hyvä, lukuunottamatta keinuja. ja sitäkin löytyy useasti sillä kaks kanavaisella ruutalla.
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Varaosia saa ainakin helpommin 2.8 ja sitä löytyy myös sähköruiskulla.
Old ford never die they just go faster.
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

cossu2 kirjoitti:2.8:n saa ainakin viri osia helpommalla, nokkasysteemi on hyvä, lukuunottamatta keinuja. ja sitäkin löytyy useasti sillä kaks kanavaisella ruutalla.
siis ei kaksikanavaisella,vaan 6pisteruisku mikä on vain mekaaninen,elikäs ihan ok peli. Bakeliittiset jakopään rattaat kannattaa vaihtaa metallisiin joa meinaa virittää enemmänkin, vakio koneessa ne kyllä kestää, nokan laakerointi kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa uusia(saattaa hukata öljynpaineet sinne.. mutta jos jotain 2kanavaista haluat 2.0,2.3,2.6 ja 2.8 koneista löytää, niin ne ovat kannet.. nekin ovat kyllä ihan hyvät :wink:
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Tarkoitin kylläkin 2kanavaista sähköistä 6 piste ruiskua. Eli kaksi omaa imusarjaa+ilmam.mittaria+3suutinta. :wink:
McDj85
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Huhti 2005 08:20

Viesti Kirjoittaja McDj85 »

mitä eroa mekaanisella ja sähköisellä ruutalla sitten loppujen lopuksi on? 2.8 vissiin sit paree/helpompi/halvempi turbottaa ku 2.9? Ja mitä mielipiteitä on kunpi kandeis turbottaa kaasari vai ruisku vehes?
Volvo 340GL Ajossa
Sierra 2.0GL-->2.9i ghia Projekti
Mazda 323 osina tai kokonaan MYIDÄÄN
Volvo 340GL osina tai kokonaan MYIDÄÄN
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Itse lähtisin liikkeelle 2.9:stä ja unohtaisin koko 2.8 koneen. On kyllä niin jo aikansa elänyt konsepti nuo siiamilaiset pakokanavistot ja muutenkin vaikka kuinka säädät ja käytät laatu öljyä niin venakoneisto krapisee heti kun päästät sen kerran rajoittimelle.

Ja osia saa paremmin... Höpö, höpö! Tottakai jotain harakiri osia saa 2.8 koneisiin, mutta orkkiksia saa Fordilta ihan yhtä helposti tuohon 2.9 koneeseen ja laatu on ihan toista. Viriosia saa molempiin yhtä heikosti.

Vakiokuntoisina 2.9i on paremman alavääntönsä ansiosta tehokkaampi.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

2.9 käytettyjä osia ei vaan meinaa löytyä mistään ja voortilla maksaa mikä hilu tahansa tuohon koneeseen persettä vaille hevosen, öljytikun sentään sain 10 eurolla, mutta esim. kansipahvit on jo ihan törkeän hintaiset. Itsellänikin on ruiskuosia tuommoseen ollut hakusessa jo pitkään mutta ei...
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Mistäköhän löytyy 3 pakokanavaisen peltisarja? siamilaiseen löytyy ainakin marteliuksen hyllystä....
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Samasta paikasta, ja kun itse osista rakentaa niin tietää mitä saa. Tosin epäonnistumisen hetkellä syntipukin löytäminen ei aina ole helppoa...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ja tuskin löytyy marteliuksen hyllystä valmiita kolmikanavaisia peltisatseja näihin fordin kutvosiin.

Ja ite niitä on todellan vitumainen ruveta väsäämään. Kun kattoo konehuoneeseen niin tietää mitä tarkotan. Eli tilaa ei todella oo.
Mulle teki tohon peltisatsit yks äijä joka on niitä työkseen väsänny miljoooonia :roll: Ja silläki meni 4 päivää niiden kanssa tapellessa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Kun ei valmista löydy, niin pakkohan se silloin on tehdä, aikaa menee se mikä menee, minkäs sille voi. Kyllä tähän 12v koneeseen vielä tekee mutta 24v pannuun peltisarjan teon myönnän hiukan hankalaksi.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo onhan se jonkun pakko tehä. Miksei vaikka ite jos aikaa löytyy ja on ennenki väsäilly noita. Ei ehkä ihan helpoin ensikohde jos meinaa pellisatsien tekoa reenata.

Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo onhan se jonkun pakko tehä. Miksei vaikka ite jos aikaa löytyy ja on ennenki väsäilly noita. Ei ehkä ihan helpoin ensikohde jos meinaa pellisatsien tekoa reenata.

Mahtaakohan olla oikee mitään eroa peltisatsien sovittamisella 12V ja 24V koneeseen. Ihan sama alakertahan niissä on. Apulaitteet ne siellä eniten tiellä on. Tietysti jos on kone semmosessa vehkeessä missä ei oo esim.ABS jarruja tai egr järjestelmää niin homma helpottuu kummasti.
Meissillä ainaki toi ABS:n yksikkö oli juuri pahimmassa paikassa tiellä.
Ja toi egr:n imusarjaan menevä putki meni myös todella pahassa paikassa. sen revinkin veks.
Silti toi hanttarin puoli on niin ahdas, että jos pakosarjan nyt haluu irti niin pitää irrottaa pinnapultit ja ottaa se alakautta pois.
Myös kuskin puolella oli mm. ohjausakseli tiellä.

Olikos se muuten semmonen, että tossa 12venasessa on pyöreet pakoaukot? Kun cossussa on soikeat... tai suorakulmaset
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Tuossa on Eurassa paja mikä väsäilee peltisarjoja. Teki mulle aikoinaan Capriin 2.8i koneeseen peltisarjat. Teki erinomaista jälkeä ja sajat kiertävät oikealla puolella yläkautta ö-filtterin jotta ei lämmittäisi filtteriä ja näin ollen en tarvisi sellaista kääntölaippaa.

Oon harkinnut että tähän nykyseen 24v Capriin teettäsin sielä sarjat. Mulla kun ei oo EGR:ää taikka KATteja.

TeRoK, miten vaikutti hengitykseen? Nuo orkkikset valurautapötköthän ovat aika pullonkaula, vai?
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

TeRoK kirjoitti: Olikos se muuten semmonen, että tossa 12venasessa on pyöreet pakoaukot? Kun cossussa on soikeat... tai suorakulmaset
Ei oo ihan pyöreät, vaan hieman neliskanttiset.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllähän sinne yläkierroksille tuli kummasti tietoa. Pitää vielä käydä boksi säädättämässä uusiks, että saa kaiken irti.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

TeRoK kirjoitti:Kyllähän sinne yläkierroksille tuli kummasti tietoa. Pitää vielä käydä boksi säädättämässä uusiks, että saa kaiken irti.
Mitä, kuka ja missä? Ei sitä boxia ihan noin vaan säädetä. Kerros lisää. Tiedän että toi ohjelma on todella matalavireinene ja pelkälä softan puukotuksella pääsätisiin sinne 250 hp lukemiin.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Nii siis mulla on toi perfect powerin ohjausboksi. Siilä kun rukkailtiin viimeks seoksia niin tuli n. 13heppaa lisää. Nyt olis vielä luvassa lisää kun toi peltisatsi ilmesty pellin alle. Ja selvitin myöskin sytkän säädön kytkennän eli sitä rukataan samalla. Sporttiauton kaveri muisteli, että jollain oli taunuksessa 24V kone johon oli sytkän säädöllä saatu määrätylle kierrosalueelle 50Nm lisää vääntöä. Toi on myös siitä hyvä että pääsee läppärillä ite kattelemaan ja säätämään tarvittaessa. Tosin on parempi penkissä käydä aina säätämässä.
Tota 250hv ei ihan helpolla saa rikki tolla MAF anturilla. Pitäis hommata paremmin virtaava tai sitte muuttaa koko systeemi MAP anturilla toimivaks.
Eli http://www.sporttiauto.com kauppaa ja asentaa noita Naantalissa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Mutta mistä noi peltisarjat!?!? Oon vähän aatellut että kun tässä joku talvi tehdään koneremontti, niin samalla vähän herkkuosia kiinni.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No niin no mulle ne teki yks äijä firabeli pohjalta. Ei kuulostanu vaan kovin innostuneelta kun kysyin että mainostanko "kohtalotovereilleni". Siinä kumminkin vierähtää useampi päivä niitä tehdessä ja taistella saa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin