Vikakoodien lukeminen Fordista

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
juic3
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Elo 2023 09:05

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja juic3 »

Hei

Onko suosituksia vikakoodien lukuun ja kuittaukseen, voi tapahtua joko puhelimen tai läppärin kautta ( onko noista amazon.de lukijoista mihinkään ?) Ymmärsin että Forscanin kautta on mahdollista lukea sekä kuitata koodit tarvittaessa + tuon saa tarvittaessa toimimaan myös Linuxissa. Eli tarve on koodien väliaikaiseen kuittaamiseen ja miksi ei jatkossa johonkin muuhunkin.
- Ford Transit 350, 2015

Tarve on lähinnä nollata moottorin vikavalo tarvittaessa. Olen lähdössä pidemmälle reissulle ja EGR ( p042f00 ) vikakoodi näyttää tulevan välillä eikä tuota limp modea jaksa kukaan. Koodin nollaamisen jälkeen ei ole uudestaan ilmestynyt mutta pitää viedä vielä huoltoon asian tiimoilta.

Nämä asiat ovat minulle vielä aika uusia joten vinkit ja linkit oppaisiin tms. ovat terve tulleita.
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Mä ostin Amazonista vLinker FD:n:

https://www.amazon.de/dp/B08H82WC8L/ref ... 91_TE_item

Olen ollut tyytyväinen, kun toimii hyvin Androidin kanssa ForScan Litellä. Kätevää, kun laitteisto on aina mukana (vikakoodilukija hanskalokerossa ja puhelin taskussa).
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
tondezz22
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Loka 2023 16:46

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja tondezz22 »

hpford kirjoitti: 15 Elo 2023 14:37 Muutamalla huoltsikalle tämmöinen lukulaite: https://obd24h.fi - onko kokemuksia tuosta tai muuta tarkempaa tietoa?
Kyllä minä sain tällä nollattua AirBagin kooditja valon ennen leimalle menoa Tikkurilan Nesteellä :thumbup:
pete6ug
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Marras 2023 09:34

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja pete6ug »

Mondeo MK5:ssa pitäisi päästä tekemään Forscanilla muutoksia, eli TPMS pois käytöstä ja nostaa akunlataus rajaa sekä tarkistaa mikä parkkitutkan anturi on pimeänä. Meillä ollaan kuitenkin apple-maailmassa ja forscanin saaminen siinä toimimaan taitaa olla haastavaa.

Eli kaksi kysymystä:

1) Löytyisikö apuja Forscan-Apple yhdistelmään, eli mikä adapteri kannattaisi hankkia ja kuinka itse ohjelmisto saadaan toimimaan
2) Olisiko Helsinki-Porvoo-Kymenlaakso alueella joku Forscan-taitaja joka voisi auttaa yllämainittujen säätöjen kanssa?
Mondeo MK5 2.0tdci awd HB
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja hke »

Eli lyhyesti, näilläkö pääsen alkuun?
- Forscan, 1v lisessi windows kannettavalle
- odblink mx palikka
- muuta?
Tarkoitus lukea vikakoodit ja nollata tarvittessa sekä tehdä muutoksia kuten tmps poisto
Niin ja pääsee taas tietokonehommiin eläkkeelläkin
Windows läppäri ja
Auto Focus ST dci 2017 (185hv)
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

alkuun pääsee halvemmalla tuolla langallisella EX jollei tarvi bt.
http://www.omega.fi/tilaukset.htm

Lisenssiä kannattaa miettiä samalla pidempääkin ajanjaksoa...ei ole pahan hintainen.
Vuosi menee äkkiä.
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja mtalo »

mtalo kirjoitti: 21 Elo 2023 19:38 Mä ostin Amazonista vLinker FD:n:

https://www.amazon.de/dp/B08H82WC8L/ref ... 91_TE_item

Olen ollut tyytyväinen, kun toimii hyvin Androidin kanssa ForScan Litellä. Kätevää, kun laitteisto on aina mukana (vikakoodilukija hanskalokerossa ja puhelin taskussa).
Tämä toimii FORScan Liten kanssa sekä Android-puhelimessa että Windows-läppärissä. Läppärissä minulla on ilmainen versio ja puhelimessa muutaman euron maksanut. Olen saanut niillä vikakoodit luettua ja nollattua. Lisäksi olen seurannut live-dataa. Muuta en ole kokeillut, mutta noissa toiminut hyvin.

Sovellusta ei enää löytynyt Play-kaupasta, mutta saa ladattua suoraan tuolta:
https://forscan.org/download.html
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
AT-9
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Joulu 2020 17:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja AT-9 »

Pitäisi hankkia windows-läppäri tuota ForScannia varten mutta kertokaapa joku toimiiko se win 10 'ssä? Dokumentaatiossa lukee näin: "you need an ELM327 device successfully connected to your PC operating under Windows 2000/XP/Vista/7". Ei tuollaisia läppäreitä myydä enää missään.
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

mulla ainakin on win10 kiinni ja toimii
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

toimii myös 11
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Lisätään vielä että Win8:ssakin futaa, jossa siis yleensä ollu Win10:n ongelmat muiden testerien kanssa (lue; Opcom :roll: ). ELM327 ainaki ollu lasten leikkiä saada toimimaan Forscanin kaverina. Forscan vaan imuroituna koneelle ja kalikan mukana olevan ohjeen linkistä ajuri ja that was it.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
saatsipetri
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Huhti 2014 17:50

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja saatsipetri »

Minä lähdin kokeilemaan ihan minimibudjetilla. Temusta reilun kolmen euron langaton palikka obd-porttiin ja android-sovelluskaupasta ilmainen Car Scanner. Useamman kerran jo lukenut ja nollannut koodeja onnistuneesti. Car Scanneriin saatavilla myös maksullisia lisäominaisuuksia, mutta niitä en ole ainakaan vielä kaivannut.
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja hke »

Vihdoin testasin ja hyvin toimii langallinen + läppäri. Lähivalojen (hehkul.) palaminen teki vikakoodit jotka nollasin, lampunpesurin koodi jäi kun salake pois (luukku ja suutin kateissa).
Muokkauksia en vielä yrittänyt josko niitä pystyy tekemään. Kiva olisi saada lumitalvina takatutka pois kun sulatukset/putsaukset ei auta jne
Focus st dci 185hv400Nm farmari
Toalle
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Huhti 2024 23:10

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja Toalle »

Löytyisikö Pirkanmaan alueelta joku, kuka pystyisi korvausta vastaan saamaan esiin numeerisen nopeusmittarin vm. -16 Mondeo 1.5 TDCi:hin? Ilmeisesti Sync 3:ssa se on vakiona keskimittarissa, mutta Sync 2 se täytyy kaivaa esiin Forscanilla.
Jupeka
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Helmi 2012 21:22

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista

Viesti Kirjoittaja Jupeka »

2.0 ecoblue kyseessä
Saako forscanilla jotenki testattua suuttimien kuntoa ja mitä parametrejä tarvii ottaa tarkasteluun.
Samoin egr toiminnan tarkastelu kiinnostaa.
Oireena pintakaasulla sopivissa olosuhteissa hieman nykii..
Vastaa Viestiin