Kentti ja tuplakaasarit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Kentti ja tuplakaasarit

Viesti Kirjoittaja esaq »

Elikkäs jos ja kun aletaan asentamaan 40 sivuimuja niin kuinkahan karuihin lukuihin toi bensankulutus mahtaa käydä hyvin säädettyjen kaasareiden kera?

Kellään kokemuksia kentistä 40 tuplien kanssa?

Pyörrettä tankkiin luvassa :?: :roll:
sierraOHC
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Elo 2006 09:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sierraOHC »

jos et vaihda mitään muuta ku ne kaasarit ni ei nouse bensan kulutus ainakaa huomattavasti... ite ku laitoin pelkät tulat ni en ainkaa ite huomannu mittää kauheet eroo, mut sit ku ruppes kantta ja nokkaa vaihtamaa ni sit kyl huomas, nyt toi mun 1.6ohc vien noin 10-15litraa kaupunki ajos...
Ford Sierra 1.6ohc -83
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Oma vehje vei n. 15-20 litraa kaupunkiajossa. Koneessa oli BCF3- nokka, vähän kaiveltu kansi ja peltisarja. Ajotapa oli kyllä niihin aikoihin vähemmän taloudellinen.
Sierra + HX35 Super
Focus
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Hmm.. BCF2 nokka, tulee olemaan viilattu kansi.. ja sensemmoista..
Mietin vaan että tehoakin pitäs vielä vähä puristaa kun jäätiin tavoitteesta mutta bensatalous ei sais kärsiä ihan ruokottomasti..
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Kun nyt ensiks saan hommattua jonkun classic-projektin niin siihen en ees harkitse kaasuttimia, oli kone mikä tahansa. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja..
Sierra + HX35 Super
Focus
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Kenttin tuplat

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Minula oli -68 Cortinassa 45m dell'orton tuplat,vaparit joka kurkulla,289-nokka,peltisarja,kevennetty vauhtipyörä,tupla jakopää,tasapainoitettu alakerta ja muutenkin palikat sovitettu huolella paikoilleen ja flekti muutettu sähköiseksi.Vei normaaliajossa 10l ja allekkin jos malttoi olla polkematta.Mutta 35 litraa hetkessä ei ollut mikään mahdottomuus sorarännissä miljoonaa syöksyessä.Tehoja penkattiin takapyörästä 128hp.
1600cc Kent
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Mikkovaan kirjoitti:Kun nyt ensiks saan hommattua jonkun classic-projektin niin siihen en ees harkitse kaasuttimia, oli kone mikä tahansa. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja..
Löytyy joo, mutta kaasarit nyt on halvin ja helpoin ratkaisu. Mulle ainakin justiin se ja sama onko pellin alla kaasarit vai ruisku jos pyöräteho vaan penkissä tyydyttää. 8)
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

saattaa kulutus jopa pudota tuplilla jos ne vaan on oikein säädetty.
omalla vanhuksella todella rauhallista matka ajoo talvella mutkatietä
n.8l koneena 1600kent 2xdellorto,kansi,nokka ja peltisarja.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Suoraa sanoen ne kokemukset mitä mulla on ruiskuista on suoraan sanoen perseestä.. Aina kuralla ku joku anturi on vähä poksahtanu tai muuten vaan sekasin.. joku keleen y2k bugi :D..

Niin ja ku on tollanen antiikkimoottori ni eihä sen imagoon kuulu ruisku :)

Joo mutta onhan sitte nämä paremmat rallikäytössä olevat ruiskut aivan eri asiat ku siviiliautojen vakioruiskut.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

esaq kirjoitti:Suoraa sanoen ne kokemukset mitä mulla on ruiskuista on suoraan sanoen perseestä.. Aina kuralla ku joku anturi on vähä poksahtanu tai muuten vaan sekasin.. joku keleen y2k bugi :D..

Niin ja ku on tollanen antiikkimoottori ni eihä sen imagoon kuulu ruisku :)

Joo mutta onhan sitte nämä paremmat rallikäytössä olevat ruiskut aivan eri asiat ku siviiliautojen vakioruiskut.
Itellä Megaruutta Sierrassa, ei valittamista. Parhaiten toimiva turbo kone mitä on ollu.

Johan kenttiläisen kanssa käytettiin 60 luvulla ruiskua...
Vastaa Viestiin