Sivu 2/28

Lähetetty: 13 Huhti 2005 10:48
Kirjoittaja Monttu
Eli ostin tossa alustasarjan joka madaltaa noin 40mm eli pyöriikö 17" ilman että ottaa mihinkään kiinni? Auto on siis mondeo.

Lähetetty: 13 Huhti 2005 11:10
Kirjoittaja lalli69
Luitko koko ketjun?

4rd kertoi että 215/45R17 mahtuu ainakin 30mm madalluksella.
Käyttämällä rengaslaskureita ja maalaisjärkeä voi laskeskella että 205/40R17 ainakin sopii 40mm madalluksella sillä on halkaisijaltaan 30mm pienempi kuin 4rd:n ilmoittama koko.
Lisäksi jos kyseinen 205/40R17 menee myös mk3/4 escorttiin -40mm madalluksella, niin on syytä olettaa että mahtuu myös isompaan autoon.

Olis hyvä kertoa korimallikin mk1, mk2 vai mk3 ?
MK2 ST200 Vakionakin löytyy 215/45R17 (vai oliko 225....) ja MK3 ST220 vakiorengastus on 18" ....

Lähetetty: 13 Huhti 2005 11:33
Kirjoittaja Monttu
Mondeo on mk1.. Ja renkaat on 205/40/17..

Lähetetty: 13 Huhti 2005 12:35
Kirjoittaja lalli69
ET ratkaisee loppupeleissä, mutta jos se on jotain 30 tai enemmän, niin kyllä sopii vaikka suuremmallakin madalluksella.

Lähetetty: 13 Huhti 2005 13:43
Kirjoittaja Monttu
Siis tarkotatko et et ois 28 vai et 31???

Lähetetty: 13 Huhti 2005 16:54
Kirjoittaja lalli69
30 tai enemmän, eli vaikka jotain 30 ja 45 väliltä

Lähetetty: 13 Huhti 2005 17:31
Kirjoittaja ZyaS
autosoundin rengaslaskuri vaihtanut osotetta:
http://www.autosound.fi/rl/index.htm

Lähetetty: 20 Huhti 2005 19:08
Kirjoittaja Sebarator
Onko tämä oikea paikka kysyä että mikähän mahtaisi olla sopiva ET -85 sierraan 7x17" vanteelle madalluksen ollessa n. 30-40mm?
Mahtuuko heittämällä, vai joutuuko muokkaamaan sisälokareita? Vai mahtuuko yleensäkään menemään alle raapimati? Auto on hb mallia.

Lähetetty: 20 Huhti 2005 19:30
Kirjoittaja lalli69
Sebarator kirjoitti:Onko tämä oikea paikka kysyä että mikähän mahtaisi olla sopiva ET -85 sierraan 7x17" vanteelle madalluksen ollessa n. 30-40mm?
Mahtuuko heittämällä, vai joutuuko muokkaamaan sisälokareita? Vai mahtuuko yleensäkään menemään alle raapimati? Auto on hb mallia.
Paikka on oikea, mutta vastauskin tuolta tavallaan jo löytyy.
Sierrojen "rengastilavuuksissa" ei ole merkittäviä eroja mk1 ja mk2 (hb tai sedan) malleilla.
ET luokkaa ~35 ja renkaaksi päälle 215/40 tai 205/40

Lähetetty: 20 Huhti 2005 20:01
Kirjoittaja Sebarator
Sitä lähinnä kummastelen kun rengasmyyjä tarjoaa siihen 42 ET:tä, ja mitä olen noita nyt lukenut, niin 35-38 tuppaa olemaan aika yleinen, eli lisäkysymyksenä vielä, että mahtuuko tuolla 42 lainkaan?

Lähetetty: 20 Huhti 2005 20:41
Kirjoittaja lalli69
No tuosta Lep-1 viestistä voi päätellä, että tommonen 42 sopii ihan hyvin koska vanne tulee tuolla ET:llä 7mm sisemmäs kuin ET35 ja Lep-1 kirjoitti näin:
Lep-1 kirjoitti: Edessä kumi on aika reunalla mutta jää töyssyissäkin lokarin sisälle eikä ota kiinni.
Ja noin siis ET35 17" / 7" vanne ja 205/40 rengas / 40mm madallus

välikoppaan vanteet

Lähetetty: 09 Touko 2005 14:50
Kirjoittaja kexa
joo eli pitäs vanteet hommata välikopaan jossa on bda levikkeet.. ja eessä jotkut tolpat ja takana yks lehtiset lehtijouset.. joku bilsteinin alusta... mutta meinasin 16" tai 15" alut hommata.. mitkö ois hyvät et:t että ne ois jonkun näköset niillä levikkeillä ja minkä moiset kumit päälle? ja et mahtuu pyörimään... eli jos viisaammat kertois jottain asiasta???

Lähetetty: 24 Touko 2005 13:38
Kirjoittaja lalli69
Tänään pyöräytin focukseen alle 205/45R17 Falken ZE - 512
Nyt saa päästellä vaikka mihin töyssyihin, eikä renkaat ota enää kaariin niinkuin otti 225/45:lla :D
Pyöränkotelot ei täyty enää yhtä hienosti, mutta ompa noi falkenit ainakin hiljaisemmat kuin edellnen: pirelli + continental yhdistelmä. :)

Lähetetty: 30 Touko 2005 18:27
Kirjoittaja orion-1.6i
Jk kirjoitti:Omassa mk5 escortissa -60mm ja 17x7,5" 215/40 kumeilla.
Milläs offsetilla tuon kokoset mahtuu alla olemaan? Nettiautosta löysin Mille miglia spiderit 17", eivätkä ois pahan hintasetkaan. Alle tulee minulle varmaankin Spaxin tai Lesjöforssin 40mm madallusjouset..

Mites paljon muuten saa olla suurempi vanne mitä rekisteriotteessa lukee?

Lähetetty: 30 Touko 2005 18:53
Kirjoittaja lalli69
orion-1.6i kirjoitti:
Mites paljon muuten saa olla suurempi vanne mitä rekisteriotteessa lukee?
Kokoa saa kasvattaa tuumalla vrt. alkup. koko.
Eli ei siis vaihtoehtokokoa ei enää saa kasvattaa, vaikka jotkut niin väittääkin...

Lähetetty: 30 Touko 2005 20:36
Kirjoittaja Eemeli
lalli69 kirjoitti: Kokoa saa kasvattaa tuumalla vrt. alkup. koko.
Eli ei siis vaihtoehtokokoa ei enää saa kasvattaa, vaikka jotkut niin väittääkin...
Lainaten katsastusmiehen sanoja: "Jos vaihtoehtoinen koko on valmistajan ilmoittama, niin silloin se on vertailurengas. Jos vaihtoehtoinen rengas on muutoskatsastuksessa hyväksytty, ei sitä voi käyttää vertailurenkaana. Asia on aina tarkastettava tyyppitiedoista."

Muitakin hyviä kysymyksiä ja niihin vastauksia liittyen katsastuksiin, muutoksiin ja ynnämuuhun ajoneuvolakiin. --> http://www.katsastajat.com

Lähetetty: 31 Touko 2005 08:34
Kirjoittaja Killaah
orion-1.6i kirjoitti: Milläs offsetilla tuon kokoset mahtuu alla olemaan? Nettiautosta löysin Mille miglia spiderit 17", eivätkä ois pahan hintasetkaan. Alle tulee minulle varmaankin Spaxin tai Lesjöforssin 40mm madallusjouset..

Mites paljon muuten saa olla suurempi vanne mitä rekisteriotteessa lukee?
Mulla on tällähetkellä 60/55 madallus mk 6 escortissa ja 215/40 pyörii 35 tai 38 ET:llä, voisin jokupäivä tarkastaa asian kun jaksaa. Vanteina on Alessio Turbo.
Ainoo mihin ottaa kiinni on takakaarien pokkaukset, siihen renkaan sivuun kun on takana painoo ja isompi töyssy.
Edestä pientä rahinaa havaittavissa monttuisella parkkipaikalla jos kääntää kaikki.

Lähetetty: 01 Kesä 2005 23:57
Kirjoittaja orion-1.6i
orion-1.6i kirjoitti: Milläs offsetilla tuon kokoset mahtuu alla olemaan? Nettiautosta löysin Mille miglia spiderit 17", eivätkä ois pahan hintasetkaan. Alle tulee minulle varmaankin Spaxin tai Lesjöforssin 40mm madallusjouset..

Mites paljon muuten saa olla suurempi vanne mitä rekisteriotteessa lukee?

Noniin, ET noissa vanteissa onki 10.. Ei vissiin mahtunu alle??

Lähetetty: 02 Kesä 2005 08:55
Kirjoittaja lalli69
orion-1.6i kirjoitti:
Noniin, ET noissa vanteissa onki 10.. Ei vissiin mahtunu alle??
Ei mahtunu ei...

Lähetetty: 08 Kesä 2005 20:34
Kirjoittaja Winx
Escort MK5(.5)
8*16
ET25
205/45
Madallettu 30mm, mutta jouset täysin finaalissa ainakin takana. -35mm KW:t tilattu.

Takaa raapii lokasuojan reunaan (yllätys...). Sisälokasuoja paikalla, joten ilman sitä olis varaa vähän enemmän. Edestäkin raapisi, jos "ylettyisi".

Jousilautasiin rakoa n. 1cm, joten 5mm kapeamman et-adapterin tilaus edessä. Myöhemmin maalauksen myötä pienet levitykset varmaankin tulee teetettyä.

Ja kuviakin löytyy...

Lähetetty: 01 Heinä 2005 22:53
Kirjoittaja riksas
Winx kirjoitti:Escort MK5(.5)
8
Ja kuviakin löytyy...
ei näy

Lähetetty: 02 Heinä 2005 21:21
Kirjoittaja ZyaS
riksas kirjoitti: ei näy
näkyypäs 8)

Lähetetty: 09 Heinä 2005 15:58
Kirjoittaja jesse1987
menneekö mk1 sierraan 7.5x16 et 35 vanteet 205/45-16 gummeilla?? madallusta on noin 40mm. oikeestaan ainoastaan toi et vähän mietityttää. kun saisin tommoset pirun halvalla. noi on ollu focuksessa mut ne oli tuli siinä liian ulos,mut mites sierrassa?

Lähetetty: 10 Heinä 2005 00:48
Kirjoittaja Aksu
215/40-17",ET35 sierran stw 4*4,vakio alusta,edessä tolpan lautaseen alle 1cm väliä.

Lähetetty: 19 Heinä 2005 20:53
Kirjoittaja janzamar
lalli69 kirjoitti: Kokoa saa kasvattaa tuumalla vrt. alkup. koko.
Eli ei siis vaihtoehtokokoa ei enää saa kasvattaa, vaikka jotkut niin väittääkin...
mites muutoskatsastus?
joutuuko oikein lupia hakemaan kalliilla rahalla,vai riittääkö että konttorilla kysyy?
13 tuuman rengas olikohan se joku 80 tai 75 sarjalainen alunperin
ja tilalle 17 tuuman 45 sarjalainen..
ja taunus tietenkin.
jostain lueskelin että vois tarvita jo 250 euron hakemus (maksaa hyväksytään tai ei= alkais tulla kysymykseen?
mutta kuinkahan mahtaa olla?