4-piste Ruiskusta kaasariksi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

4-piste Ruiskusta kaasariksi

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

Elikkä siis laitan korvaan ruiskun tuplilla, mitähän muutoksia mun pitäis tehä että se pelittäis? :o Sopiiko ruiskun (OHC) bensapumppu kaasariin ja mitä muuta pitää mahd. muuttaa / lisätä?
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Ihan utelias kysymys, että miksi ihmeessä? :shock:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

koska en tykkää ruiskusta :o Kattoo sit joskus tulevaisuudes jos siihen jaksais pistää rahaa tohon ruiskuu... mut nyt ainaki tuplat... :o
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Ruiskun pumppu ei sovi kaasariin, mutta onneksesi kaasariin tarkoitetut pumput ovat uutenakin puoli-ilmaisia. Imusarja on yllättäen erilainen, virranjakajakin taitaa olla erilainen, kaasarivehkeissä taitaa olla sellainen sytytyksenohjausboksikin. Vaikka hieman off-topickia onkin, niin ruiskun korvaaminen kaasarilla kuulostaa hiukan järjettömältä...
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

kaasari on luotettavampi mun mielest... :o
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No empä sanoisi tuosta luotettavuudestakaan, toisaalta ei ne kaasarit sen paremmat/huonommat ole. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet.

Kannattaa hankkia 1.6 tanarista kärjetön sytytys eli boschin pikkujakajalla ja pieni ?motocraftin? musta boksi (oisko ollu 6 piuhaa yhdellä liittimellä). Varmatoiminen, helppo kytkeä ei mitään ylimääräistä kakkaa kuten esim sierran vakio 2k kaasarisysteemissä jossa siihen boksiin menee kaiken maailman alipaineletkuja yms
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: 4-piste Ruiskusta kaasariksi

Viesti Kirjoittaja overboost »

aamupala86 kirjoitti:Elikkä siis laitan korvaan ruiskun tuplilla, mitähän muutoksia mun pitäis tehä että se pelittäis? :o Sopiiko ruiskun (OHC) bensapumppu kaasariin ja mitä muuta pitää mahd. muuttaa / lisätä?
Jos ruisku toimii kunnolla, älä ala vaihtaa. Varsinkaan jos kone on vakio, et saa mitään etua tuplista. Kyllä sit talvi-aamuina vit*, kun konetta saa käyttää 5-10 min, että edes jotenkin kävisi. Ja bensaa menee 2 kertaa enemmän.
Poikkeuksena tietenkin, jos kaasarit ovat viimeisen päälle säädöissä , mitä ei taida tapahtua...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mä en kyllä keksi mitään omaan järkeen käyvää funktiota sun swapille.. tai sen että saisit nyt halvalla tuplat jostain, ja lisätehon toivossa olet kytkyttämässä niitä..

säästä rahasi.. osta virinokka, jos tehua lisää tarvit.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Volmari kirjoitti:säästä rahasi..
Joo Tenho ei tule ilmaiseksi :lol:.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

koskar kirjoitti: Joo Tenho ei tule ilmaiseksi :lol:.
niin siin peräs oli se osta virinokka. säästää sillä, saa tehoa ja bensatalous pysyy kurissa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

Mul on kent cams fr33 virinokka sarja ja avarrettu kansi ja ruisku ei oikee noil nostoil pelitä :o ja muutenki rakennan uusiks koko koneen... mut laitan sen nyt tohon jokskuu aikaa...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Volmari kirjoitti: niin siin peräs oli se osta virinokka. säästää sillä, saa tehoa ja bensatalous pysyy kurissa.
No ei ohc:ssä. Tuossa koneessa kannattaa kyllä ensin tehdä muut perinteiset viritystemput ennen nokan vaihtoa, toki muissakin koneissa. Peruskunnostus, kansityöt, pakoputkisto, polttoaineensyöttö ja sitten vasta tulee sen nokan vuoro vaihtua. Muuten mennään kyllä ns. perrse edellä puuhun eikä juuri mikään ominaisuus ainakaan parane.

Ruisku vs kaasutin; jos sopivat kaasuttimet ovat käsillä ja tehoa tavoitellaan reilumminkin on se helpompaa niiden kanssa kuin hommata ruiskuun isompia läppiä tai varsinkaan neliläppäistä imusarjaa...
Käyntiominaisuudet saa kyllä lähes samaksi kaasareillakin. Ruisku on pitemmän päälle kyll kuitenkin ehdottomasti huolettomampi (ei tarvitse säätää ja vähemmän kuluvia osia).
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

Siis oon purkanu toisen OHC lohkon jonka ainaki peruskunnostan ja on mul putkistoo ja peltisarjaa.. :o
sierraOHC
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Elo 2006 09:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sierraOHC »

ostat tuplien pitkän imusarjan ja teet niist sun kaasareist läppärungot ja suuttimet laitat imusarjaan...
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

ähh, lyhyt imusarja ja mul on imutorvet
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

hmm..

Viesti Kirjoittaja tonis »

mulla olis sulle kaasari kamat sierraan Doch koneeseen jos kiinnostaa..?
Vastaa Viestiin