OHC 2.0 Sierran viritys..?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
aamupala86
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38

OHC 2.0 Sierran viritys..?

Viesti Kirjoittaja aamupala86 »

Elikkäs vaparina olis tarkotus virittää. Mitä kaikkea suosittelisitte? Tuplat on ja FR33 nokkasarja avarammalla kannella, mitä alakerralle tarvis tehä nyt kun se on purettuna ja odottelemassa hoonausta.. Miten sais mahollisimman paljo irti? :o
Esim. minkälaisii mäntii ja sen sellasta. :P
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Hakupoliisi tässä :P
Käytä hakua!!! :lol:
Asiallisempaa vastausta ei ehkä hetkeen tule keltään.. :wink:
ei sieltä mitään junia t...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Alakerralle riittää että on kunnossa... Kannesta ne tehot löytyy. 8)

joo joo.. kunnon kisa koneisiin vaihdetaan veivit ja männät jne. jne.
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Jos haluaa hipeltää, niin mäntä/kiertokanki paketit noin samanpainoisiksi, about 2-3g heitot, tasapainotus... Ei radikaaleja apuja, mutta...
Ilkka2
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Elo 2006 16:56
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka2 »

Bootsi kirjoitti:Alakerralle riittää että on kunnossa... Kannesta ne tehot löytyy. 8)

joo joo.. kunnon kisa koneisiin vaihdetaan veivit ja männät jne. jne.
Jos haluaa alakerran myös kestämään viritettynä yli kesänkin, niin vähintään
kampuran tasapainotus vauhtipyörän kanssa. Uudet laakerit ja pultit/mutterit tietenkin kun auki ottaa. Ilman painotusta, ei tule kestämään kierroksia nimeksikään.
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Laakerit kun saa kiertokankiin ja kampiakselille halvimmillaan n. 50e, ei niitä tuskin ole järkeä jättää vaihtamatta. Vakio-osilla tuskin kannattaa kamalasti yli 7000rpm kierrättää, jos haluaa pidemmän päälle pitää koneen ehjänä. Joku varmaan kohta ehdottaa kuplan Mahleja...Itse laittaisin uudet vakiomännät, ajavat saman asian. Tietenkin ensimmäisessä ylikoossa olisi paras ratkaisu. Vanhan pytyn hoonaaminen on vähän sellaista tekohengitystä joka aiheuttaa hengittelyä väärään suuntaan. Lohkon ja kannen tasot oikasuttaa, niin ei tule tiivistyksen kanssa ongelmia sitten.
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jep, ei hirveästi yli 7000rpm kestä vakio osat, mutta kiilloitettuna ja keskenään painotettuina kiertarit ja männät, niin kestää jo paremmin noita 7000rpm kierroksia.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
kekkonen
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2005 18:18

Viesti Kirjoittaja kekkonen »

Asiasta toiseen. Mistä helkkarista noita kannen työstö ohjeita taas löytyykään, ja mieluummin Suameksi.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Vastaa Viestiin