Sivu 1/2

1.6Ohcn kansi 2.0 Ohc:hen

Lähetetty: 27 Heinä 2006 20:06
Kirjoittaja Rotta-Racing
Mitä pitää huomioida jos laitan 1.6sen kannen 2.0 Ohc:hen
käykö heittämällä ym..

Lähetetty: 27 Heinä 2006 20:16
Kirjoittaja jaska74
plug and play

Lähetetty: 27 Heinä 2006 21:57
Kirjoittaja Rotta-Racing
eli kaikki natsaa eikä mitään tarvii vaihtaa ym

Lähetetty: 27 Heinä 2006 22:02
Kirjoittaja jaska74
nyt en kyllä oo kansipahvista ihan satavarma

Lähetetty: 27 Heinä 2006 22:21
Kirjoittaja evolution
2l kansipahvi vain väliin niin tulittaa hyvin kunhan muistaa käyttää 98 bensaa, ja tulee vakio koneeseenkin ihan mukavasti potkua lisää

Lähetetty: 27 Heinä 2006 23:33
Kirjoittaja Regu
Ihan ot:na pakko sanoa että johan on mittaa rotan sigulla :D

Lähetetty: 28 Heinä 2006 09:32
Kirjoittaja markkul
evolution kirjoitti:2l kansipahvi vain väliin niin tulittaa hyvin kunhan muistaa käyttää 98 bensaa, ja tulee vakio koneeseenkin ihan mukavasti potkua lisää
Millaseksi tossa nousee puristus? Onko kokemuksia paljonko tulee tehoa lisää?

Onko 1.6 kannessa jotain muuta hyötyä, jos vaikka vertaisi plaanattuun 2.0 kanteen?

Lähetetty: 28 Heinä 2006 11:45
Kirjoittaja Sultzi
Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys :)

Lähetetty: 28 Heinä 2006 14:27
Kirjoittaja markkul
Sultzi kirjoitti:Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys :)
Paljonko joutuu maksamaan 1,6 kannesta, jos sellaista ei omista? Eihän esim. 1mm plaanauskaan maksa ku about 50e koneistamolla.

Onko se hyvä vai huono asia, että vena on pienempi? OHC taitaa olla aika holo? Tietty isoilla kiekoilla isot venat toimii, eli riippuu kai mistä alueelta sitä tehoa alkaa hakemaan.

Lähetetty: 28 Heinä 2006 22:35
Kirjoittaja Rotta-Racing
multa saat 1.6 kannen jos tarviit ja halpaan hintaan.voit tulla hakemaan koska vaan on nimittäin yks ylimääräinen

Lähetetty: 28 Heinä 2006 22:55
Kirjoittaja s.o.h.c
Sultzi kirjoitti:Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys :)
Pakovena on pienempi (imu sama kuin 2.0).

Pelkillä puristuksien nostolla mitään oikeita tehoja saada lisää, mutta jotain pientä piristystä tietysti tulee 2litraseen tuolla kannella jos käyttää vielä 2litrasen nokkaa tuossa 16 kannessa.

1600:n kansi on parempi lähtökohta virittelyyn muutenkin kuin 2.0 kansi, koska "työstö" varaa on kanavissa enemmän. Mutta jos kanaviin ei tehdä mitään muutoksia niin ihan samaan lopputulokseen pääsee jos vaan plaanaa sitä 20 kantta sen pari milliä.

2litranen 1.6 kannella = puristukset luokkaa n. 11:1 (karkeesti)

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:02
Kirjoittaja Jaakko85
Edelleenkin se ruiskumallin kansi taisi olla paras virtauksiltaan vakiona, mutta sehän tosin on kaksilitraisen. Eli 'is' kansi "laskettuna" on varmasti varteenotettavin vaihtoehto.

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:10
Kirjoittaja s.o.h.c
Jaakko85 kirjoitti:Edelleenkin se ruiskumallin kansi taisi olla paras virtauksiltaan vakiona, mutta sehän tosin on kaksilitraisen. Eli 'is' kansi "laskettuna" on varmasti varteenotettavin vaihtoehto.
IS kansi virtaa parhaiten noista kansista vakiona. Isoja tehoja haettaessa sitäkin joutuu täytehitsaamaan ja kanavia muokkaamaan aika lailla.

Katu koneeseen laskettu is kansi on varmasti myös ihan passeli vaihtoehto. Molempia on käytetty aihioina noihin kisakansiin (1.6 ja 2.0is). Siitä kumpi niistä on lähtokohdiltaan parempi ei ole tietoa kun en mikään kansivelho ole mutta tuosta 1.6 kannesta tämä paikallinen virityspaja noita kisakansia useimmiten vääntää.

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:21
Kirjoittaja Sultzi
Joka voi johtua myös siitä, että kuinka paljon enemmän noita 1.6l kansia on tarjolla verrattuna 2.0i kansiin ja hintakin on merkittävästi eri.

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:28
Kirjoittaja s.o.h.c
Sultzi kirjoitti:Joka voi johtua myös siitä, että kuinka paljon enemmän noita 1.6l kansia on tarjolla verrattuna 2.0i kansiin ja hintakin on merkittävästi eri.
Osittain varmasti voi johtua myös tuosta.

Kyllähän kaikista oharin kansista saa kunnollisen virikannen tehtyä, kysymys onkin vain siitä mistä kannesta sen tekee helpoiten. 8)

Mulla itellä on perus 20 kannesta tehty kisakansi. Huomenna näkee miten escortin koppa liikahtaa.

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:50
Kirjoittaja Sultzi
Onhan toki 1.6l se hyvä puoli, että ne kanavat on tosiaan pienemmät ja niistä saa muotoilla just sellaset kuin haluaa, ei välttämättä tarvii täytellä kuten 2.0l kansissa.

Lähetetty: 29 Heinä 2006 12:46
Kirjoittaja evolution
tähän on varmaan turha alkaa taas jauhamaan noiden kansien eroja virityksessä koska siitä on jo ollu aikaisemmin puhetta ja alkuperäinen kysymyshän oli mitä täytyy ottaa huomioon kunton kannen vaihtaa

ja varmaan kaikille tärkeintä kulutus tippuu ihan julmetusti kun heittää sen pikku kannen siihen, itszellä meni aikoinaan kaasarilla ja 2l lohkolla ja 1.6 kannella jossa mieto viri nokka n.5.6-6l matka ajossa

Lähetetty: 29 Heinä 2006 14:33
Kirjoittaja markkul
s.o.h.c kirjoitti:[2litranen 1.6 kannella = puristukset luokkaa n. 11:1 (karkeesti)
Eikös toi ole aika levoton puristus katukäyttöön vakionokalle?

Itsellä on tuossa pihassa yksi 2.0 OHC EFi Sierra ja olen miettinyt mitä siihen voisi halvalla tehdä kun käyttöautopitäisi saada. Jos se kulutus putoaa puristuksia nostamalla, niin kuulostaisi aika hyvältä :-)

Vähän haaveilin vääntävästä nokasta, mutta kun ovat niin sikahintaisia, että tuohon projektiin ei tällä hetkellä rahaa irtoa, kun toinen "oikea" projekti on niellyt kaikki nekin vähät. Nokka oli aika kulunut, liekö käytetty huonoja öljyjä kun mittarissa pitäisi olla vasta 140tkm.

Puristuksista kun puhutaan, koitin kysellä tuohon projekti autooni sopivaa puristusta (XR4x4, 2,9l 12V konella ja Kentin V6T46 nokalla). Usilla männillä kun pompsahtaa 11:1 tasolle, joka lienee kuitenkin liikaa. Ajattelin palotiloja muotoillla 5cc pienemmäksi, niin saisi 10:1, joka perstuntumalta voisi olla ihan hyvä. Kommenttia?

Lähetetty: 30 Heinä 2006 12:00
Kirjoittaja Bootsi
markkul kirjoitti: Eikös toi ole aika levoton puristus katukäyttöön vakionokalle?
Toimii ihan hyvin, ja vielä paremmin jos ruuvaat siihen 1.6:sen kanteen 2-litrasesta nokan. :wink:

Lähetetty: 31 Heinä 2006 11:00
Kirjoittaja sek
Mitenkäs onko kellään kokemuksia 1.6 OHC ja 2.0 nokka? Onko mitään havaittavissa verrattuna 1.6:n omaan nokkaan? :?:

Lähetetty: 31 Heinä 2006 11:08
Kirjoittaja Sultzi
Kyllä kuulemma pientä eroa on havaittavissa.

Lähetetty: 31 Heinä 2006 13:03
Kirjoittaja lalli69
Regu kirjoitti:Ihan ot:na pakko sanoa että johan on mittaa rotan sigulla :D
Tekstiä muotoiltu. :)

Lähetetty: 31 Heinä 2006 13:27
Kirjoittaja duster73
Mulla oli tanarin 1,6 moottorissa 2-litrasen nokka,peltisarja ja 2-kurkkunen kaasari.oli huomattavasti nopeampi kuin 2-litranen taunus,näin ainakin kaveri sano kun oli kyydissä.itte en osaa sanoa,kun en moisella ole ajanu.

Lähetetty: 31 Heinä 2006 14:01
Kirjoittaja janzamar
Mulla oli laskettu kansi ja 2-litrasen nokka omassa 1.6:ssa,
en huomaa persdynossa mitään eroa vakio 2-litraseen mikä nyt on.
Ei siitä mitään kilpa-autoa tule tosiaan,mutta "pirteä ikäisekseen" :wink:
Kyllä laitan jossain välissä omaankin tuon 1.6 kannen.
Ei kustanna kuin sen kannentiivisteen ja sen että jaksaa ruuvata.
Ja tietysti se back-cut venttiileihin,ei maksa juuri mitäänja kulkee ihan mukavasti kumminkin.
Rrrkele kun menin myymään peltisarjan pois just ennekun tuli ittelle "tarvetta"..

Lähetetty: 03 Elo 2006 21:51
Kirjoittaja sek
Paljonko kantta oli laskettu ja mikä oli puristussuhde? Voisi kokeilla omaankin kotiviritystä :twisted: