Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
alotat tarkastamisen tulpat > tulpan johdot > virranjakajan koppa > pyörijä > puolan johto > puola > mistä kohtaa johto poikki jos ei virtaa tuu jne...
Puolan ensiö puolen pystyy mittaamaan iha yleismittarilla että onko napojen välillä yhteys. Toisio eli korkeajännitepuolellakin saattaa vika tosin olla ja sitä onkin vaikeempi mitata kotioloissa. Lainaks vaan joltain puola ja sillä kokeilu.
On myös olemassa semmosia mittaus vehkeitä joilla saa testattua kipinän vahvuuden.Semmosen saa toteutettua vaikka silleen että virittää tulpanjohdon päähän jonkun metalli sauvan ja laittaa sen n.5cm irti lohkosta. Sitte ku pyörittää konetta niin pitäis kipinän loikata . Jos on ihan ehjä puola nii
kipinän pitäis hypätä vielä sen matkan.
Mutta jos sulla ei tuu ollenkaan kipinää niin toi ei auta.
Syttyboksihan katkoo maadotusta puolan ensiö puolelta eli jännite puolalle tulee kyllä kokoajan vaikka se olis rikki.
Sitte kannattaa myös koittaa että tuleeko puolalle startti asennossa virta.
Joo, jos ei tulpille tule kipinää, pitää tarkistaa jakaja, jos ei virtasta sinnekkään, pitää seurata johtoja kunnes katkein löytyy! Voi kyllä olla vika akungengissä tai pääreleissä/sulakkeissa?
olin tänään taas riesaa laittamassa ja ostin siihen sen releen ja uuden vit jak kannen ja tutkiskelin josko se hakis jostain oikosulkuun mut enpä löytäny mitään ja eihän se paska käymään lähteny ei kä ees luvannu, alkaa kans pikku hiljaa risoo nää vehkeet...........
kaasuvaijeri,puola,tulpat,tulpanjohdot,virjak kansi, kaasarin releet, ei muuta
ja nä sen takia koska aluksi tyhjeni akku ja sitten sain ladattua akun niin meni kaasuvaijeri poikki, sain kaasu vaijerin hommattuaei tullu enää kipinää ja sen seurauksena vaidoin puolan, tulp johdot, tulpat, vir jak kannen , ja ne releet
en mit koska se oli sillon vielä seisonnassa niin aina välillä ajelin sillä jottei alkaisi lahoamaan ja jarrut ryytyny ja sit se joulun alla seisokin melkee 1kk ettei kukaan koskenu siihen ja sen jälkee ei pelittäny
Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:kaasuvaijeri,puola,tulpat,tulpanjohdot,virjak kansi, kaasarin releet, ei muuta
ja nä sen takia koska aluksi tyhjeni akku ja sitten sain ladattua akun niin meni kaasuvaijeri poikki, sain kaasu vaijerin hommattuaei tullu enää kipinää ja sen seurauksena vaidoin puolan, tulp johdot, tulpat, vir jak kannen , ja ne releet