Sierrasta kysymyksiä

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jaws
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2006 10:39

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Jees, mutta onko kellään ihan kokemusta, että onko esim. Sierra och koneella ja kaasarilla aivan nuhapumppu? Paljonkohan on muuten valmista aikanaan kaasarikone och:lle huippunopeutta luvannu?

Ja vielä noista Sierran talviominaisuuksista kun niitä on haukuttu. Tietysti takatuuppari on takatuuppari talvella, mutta eikös Sierra ole kuitenkin sen verran painava(paljonkohan muuten tarkka paino?), että esim. mäestä pitäis talvella päästä lähtemään?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Vakio-Sierra kaasarilla on kyllä nuhapumppu.
..mutta kaikkeen tottuu :)
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

no jaa, ruiskussa on (ollu uutena) 10 heppaa enemmän eikä niitä kyllä huomaa missään....
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Jaws kirjoitti:mutta eikös Sierra ole kuitenkin sen verran painava(paljonkohan muuten tarkka paino?), että esim. mäestä pitäis talvella päästä lähtemään?
mäkilähtö ilman lukkoperää on jäisellä alustalla tekniikkalaji mikäli renkaat ovat vähänkin kehnommat, mutta ei se sen enempää jumiin jää kun mikään muukaan takatuuppari.

painot vaihtelee välillä 1030-1330kg mallista riippuen.
Focus 1.0 edition a6 2017
sierra_friikki
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Heinä 2006 15:12

Viesti Kirjoittaja sierra_friikki »

jaska74 kirjoitti: mäkilähtö ilman lukkoperää on jäisellä alustalla tekniikkalaji mikäli renkaat ovat vähänkin kehnommat, mutta ei se sen enempää jumiin jää kun mikään muukaan takatuuppari.

painot vaihtelee välillä 1030-1330kg mallista riippuen.
nostaa vaan kytkimen ylös ja kaasun löysää ku mittari näyttää nopeusrajoituksen mukaisesti.
ihan normi lähtö on sitten talvi liukas tai kesä.
Fordeja
urria
Viestit: 71
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:57
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja urria »

Jaws kirjoitti:Jees, mutta onko kellään ihan kokemusta, että onko esim. Sierra och koneella ja kaasarilla aivan nuhapumppu? Paljonkohan on muuten valmista aikanaan kaasarikone och:lle huippunopeutta luvannu?

Ja vielä noista Sierran talviominaisuuksista kun niitä on haukuttu. Tietysti takatuuppari on takatuuppari talvella, mutta eikös Sierra ole kuitenkin sen verran painava(paljonkohan muuten tarkka paino?), että esim. mäestä pitäis talvella päästä lähtemään?
1195kg näkyy olevan 2.0i Dohc -91 sedan....
Takaveto - yliveto!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ja alta 200 huiput kumminkin,olikohan sen 190 tai jotain.
ei sieltä mitään junia t...
Jaws
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2006 10:39

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Juu kiitosta.

Miks noissa DOCH Sierroissa on sitten usein tuo kansiremontti edessä? Että miten ja miks se hajoaa?
xsx

Viesti Kirjoittaja xsx »

Kansi menee halki..
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Ei mee halki, palaa vaan pahvi.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
mynok
Viestit: 259
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mynok »

Oltsu kirjoitti:Ei mee halki, palaa vaan pahvi.

tasapeli. menee halki ja polttaa myös kansipahveja. :)

ilmeisesti erittäin nirso lämpöjen suhteen. ei saa nousta lähellekkään punaista kun vahinko on jo tapahtunut. eli kannaattaa pitää nestemäärä oikeana 8)
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Ja ilmata hyvin, ettei jää ilmaa jäähdytysjärjestelmään... Siitäkään ei kuulemma kovin hyvää tykkää!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Mulla ainakin tossa 100tkm sitten kun oli aika täynnä, palo vaan pahvi. Ei ollu kannessa mitään sanomista vaikka lämmöt kävi välillä ylhäällä ja lähes ilman nestettä meni välillä. Saahan sen halki jos hädissään rupee kylmää kaatamaan koneeseen kun on just keittäny.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Riesa2.0 kirjoitti:Ja ilmata hyvin, ettei jää ilmaa jäähdytysjärjestelmään... Siitäkään ei kuulemma kovin hyvää tykkää!
onko tohon jotain hyvää kikkaa? omasta ei ilma tunnu millään poistuvan vaikka tunkilla nostaa keulaa
Focus 1.0 edition a6 2017
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Onko siinä syylarissa korkki?
Vai vaan paisuntasäiliö..itte oon aina laittanu vettä koneen käydessä
korkki auki,ja kun termari on auennut niin se on imaissut
syylarin vajaaksi,sitten vaan täyttänyt kennot piiloon.
Eikä ole ikinä jäänyt ilmaa kiertoon..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

jaska74 kirjoitti: onko tohon jotain hyvää kikkaa? omasta ei ilma tunnu millään poistuvan vaikka tunkilla nostaa keulaa
Hyvä kysymys! Itse olen ajanut tuon sellaiseen "luiskaan" pihassa että perä on ollut jonkun puolimetriä alempana. Sitten vain käyttänyt autoa paisunta säiliön korkki auki ja painellut letkuja niin että sormet on meinanneet palaa :roll: Tuolla lailla olen itse saanut ainakin lorinat loppumaan, tosin edellisestä moottorista joka talvella paukahti, niin lorinaa ei saanut loppumaan sitten millään tai pariksi päiväksi se aina katosi kun ilmasi, mutta tuli aina takaisin. Tosin siinä oli varmaan kansi siinä vaiheessakin jo aika heikossa kunnossa, ainakin huohotti jo silloinkin sellaista keltaista kuraa.
Onko siinä syylarissa korkki?
Oliskin, mutta ei ole foortin insinöörit sellaista siihen voineet suunnitella.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Alkuperänen suunnitelma oli ostaa sierra OHC:n ruiskukoneella, mutta niin pääsi käymään, että pellin alla onkin ruisku dokki. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Hyvä valinta! Näyttää olevan vielä parasta vuosikertaa :D
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Oltsu kirjoitti:Hyvä valinta! Näyttää olevan vielä parasta vuosikertaa :D
joo, niin on :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Vastaa Viestiin