Sivu 1/1

Sierra keppi projekti

Lähetetty: 23 Maalis 2005 17:50
Kirjoittaja Lep-1
Eli sierran kepin liikkeet tuntui hieman liian pitkiltä. Kun vaihto kakkoselle otti keppi kiinni sähkölasien kytkinkoppaan. Joten keppi katkaistiin ja hitsattiin uuteen asentoon, jolloin vapaalla ollessaan keppi sojottaa suoraan ylöpäin. Keppi oli ontto ja lähti juuresta irti tappisokan pois oten jälkeen. Pakkilukon otin pois koska sitä ei mielstäni tarvitse. Pakkia ei saa millään vahingossa päälle. Eikä suoraan vitoselta saa vedettyä pakkia päälle.--> Lukko oli turha
KUVA 1
KUVA 2

kuvat linkeiksi -Lalli69-

Lähetetty: 23 Maalis 2005 17:55
Kirjoittaja ZyaS
tuosta pakki suoraan vitoselta silmään asiasta oon kuullu että onnistuu.

Lähetetty: 23 Maalis 2005 18:43
Kirjoittaja p3
ei se tietenkään kovin helposti päälle mene, mutta pahan parkasun päästää kyllä aika helposti.

Lähetetty: 23 Maalis 2005 21:21
Kirjoittaja Lep-1
En oo itte saanu menee vaikka oon yrittäny. Vauhdissa taikka paikallaan.

Lähetetty: 23 Maalis 2005 21:31
Kirjoittaja VesQ
Juu ei se pakki nyt ihan vahingossa vauhdista mene

Niin ja ne kuvat sitten linkkeinä, ei suoraan kuvina foorumiin

Lähetetty: 23 Maalis 2005 22:04
Kirjoittaja Lep-1
Ok tietämättömänä laitoin kuvat tohon suoraan. kiitos!

Lähetetty: 23 Maalis 2005 23:02
Kirjoittaja ZyaS
tiedän yhen tapauksen missä kaveri veti vitoselta pakille 120km/h:n vauhdissa.. ei kylläkään vahingossa :shock:

Lähetetty: 23 Maalis 2005 23:14
Kirjoittaja overboost
MT-75 laatikossa on pakki synkronoitu, niin menee pakki vähän helpommin päälle kuin yleensä!

Lähetetty: 24 Maalis 2005 12:03
Kirjoittaja Eemeli
Tuota vähän ihmettelin... miks jättää tuo vaihdekepissä oleva jousto mulukura tuohon paikoilleen. Itse muutin omassa autossani kepin täysin jäykäksi, ja on mielestäni paljon parempi kuin tuo "pehmityksellä" varustettu. Soppakattila ilmiö katosi 100 prosenttisesti.

Lähetetty: 24 Maalis 2005 19:29
Kirjoittaja Juippa
Miksi et vain laittanut vaihteenvälin lyhennintä? Entiseen sierraan semmoisen asensin ja laatikosta tuli todella jämpti. Vähän lyhyempi matka vaihdestaagille, ei tarttenu lyhentää ja soppakauha ilmiö katosi myös 100 prossasesti. Hintaan 28e autoracingiltä ei mielestäni ollut ollenkaan paha! :D

Lähetetty: 24 Maalis 2005 19:44
Kirjoittaja VesQ
Eihän sen pitäisi siihen mitään vaikuttaa, on niin kovaa kumia jota sinne on sulatettu että ei meinaa joustaa mihinkään vaikka pistää ruuvipenkkiin kiinni ja vääntelee

Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä

edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan :D

Lähetetty: 24 Maalis 2005 22:49
Kirjoittaja Lep-1
Joo kesällä olis tarkotus tehä toi keppi uusiks vielä vähän lyhkäsemmäks(kumihärpätin pois). ja sit samalla sitä vaihdevälin lyhennystä. Se on ilmeisesti sinne kepin kuulasaranan alapuolelle tuleva jatkopala, vai millanen toi 28€ systeemi on?

Lähetetty: 25 Maalis 2005 18:29
Kirjoittaja Eemeli
VesQ kirjoitti:Eihän sen pitäisi siihen mitään vaikuttaa, on niin kovaa kumia jota sinne on sulatettu että ei meinaa joustaa mihinkään vaikka pistää ruuvipenkkiin kiinni ja vääntelee

Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä

edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan :D

Kokeileppa huvikseen niin huomaat et vaikuttaa se. Tai no riippuu siitä tietenkin et miten sitä keppiä käyttää.

Se lyhennin on kepin kiinnityksen väliin tuleva laippa ja putken pätkä sinne niveleen. Ite tuli joskus tehtyä tuommoinen 3kpl 12mm mutteria ja sopiva putkiholkki.

Lähetetty: 23 Huhti 2005 12:32
Kirjoittaja Lep-1
Jep tuli tossa katteltua vaihteistoa ja ilmeisesti joutuu koko lootan tiputtamaan pois että saa sen lyhentimen laitettua. Vai saitko sen kepin pois siitä pienestä reijästä yläkautta kabiinin puolelle? Laitan lisää kuvia kun saan piakkoin keppiä lyhkäsemmäksi ja ton kumin pois.

Lähetetty: 23 Huhti 2005 13:50
Kirjoittaja lalli69
Kyllä se pitiäis onnistua liman loodan irroitusta. (Jos vähääkään samanlainen MT75:ssä kin Type9:ssä)

Lähetetty: 23 Huhti 2005 16:50
Kirjoittaja Lep-1
Noniin tuli äsken hitsattua keppi uudestaan. Otin kepin poikki siitä kumi homman alapuolelta ja yläpuolelta. Eli otin sen kumi/värinänvaimennus osan kokonaan pois välistä ja hitsasin osat yhteen. Eli keppi lyheni noin. 5cm sen kumilaajennusosan verran. Tuli kyllä paljon parempi tuntuma eikä ota 3. vaihdettaessa enää nyrkki kiinni keskikonsoliin.
Kuvat
Keppi1
Keppi2
Keppi3
Vielä puuttuu pussi se tulee jossain vaiheessa.[/list]

Lähetetty: 23 Huhti 2005 17:13
Kirjoittaja janzamar
:) ..tuommoisen pituiset oon aina itelle tehny joka autoon..
ja yleensä automaattikepin nuppi..joku neuroosi varmaan... :lol:
mutta aina pitää tehdä noin..

Lähetetty: 24 Huhti 2005 12:25
Kirjoittaja orion-1.6i
Orioniin pitäs joku tuommonen kikka tehdä. Tuntuu vaan, että ainakaan kuukkelin perusteella ei mistään vaihdevälin lyhentäjiä Orioniin saa. Onko vaihdevälin lyhentäjiä saatavana jotain yleismallisia? :?

Lähetetty: 24 Huhti 2005 14:49
Kirjoittaja Juippa
Mä on ymmärrä mikä noissa lyhkäsissä kepeissä kiehtoo? :roll: Yhteen omaan sierraan joskus tein, mutta vaihtu viel saman viikon aikana pois... Nopeempihan se on ajaessa vaihtaa ku keppi on lähellä rattia eikä lattia tason korkeudella. Sen huomaa hyvin talvella jos meinaa alitehosella takatuupparilla sladissa pysyä vähän pitempään.... :twisted:

Lähetetty: 24 Huhti 2005 16:16
Kirjoittaja Lep-1
Nyt sain pussin tehtyä. Pussista tuli vähän tiukka, joten jouduin ottamaan siitä pois sen alemman pölysuojan /äänieristeen, että pussi mahtu paikoilleen. Saa nähdä vaikuttaako jotain ajomeluun.
KUVA

Niin ja tosta lyhyydestä. Onhan se vähän raskaampi vaihtaa, mutta ei mua oo haitannu. Näyttää kyllä hyvälle/erikoiselle.

Tietääkseni tuolta rallyracesta ja autoracingsta saa noihin vanhoihin fordeihin joitain lyhennys sarjoja. Niistä kannatta kysellä vaikka tohon orioniinkin.

Lähetetty: 24 Huhti 2005 17:04
Kirjoittaja janzamar
joku paksu vaahtokuminpala pitää jos alkaa melu kuulumaan.
enkä ite oo huomannu että olis hitaampi vaihtaa..
mutta lääkärit väittää muutenkin että on ylivilkkaat refleksit.. :lol:

Lähetetty: 24 Huhti 2005 20:42
Kirjoittaja voicecoil
Eemeli kirjoitti:Tuota vähän ihmettelin... miks jättää tuo vaihdekepissä oleva jousto mulukura tuohon paikoilleen. Itse muutin omassa autossani kepin täysin jäykäksi, ja on mielestäni paljon parempi kuin tuo "pehmityksellä" varustettu. Soppakattila ilmiö katosi 100 prosenttisesti.
tein eilen omaani saman homman,olen huomattavasti tyytyväisempi tähän systeemiin kuin vaihdevälinlyhentäjillä oleviin.ainakin kahden kaverin autoissa ollut pakin päälle saaminen vähän vaikeeta.mutta tämä nyt on miten kukakin haluaa rakennella,eli makuasia sano koira kun muniaan nuoli..

Lähetetty: 24 Huhti 2005 22:58
Kirjoittaja orion-1.6i
Tänään suunnittelin jo orioniin vaihekepin lyhentämistä. Joutuu ehkä hiukan vääntämään keppiä kuskin puolelle mutkalle, ja muutenkin vähän eri asentoon. Näyttää siltä, että jos lyhentää viisikin senttiä, niin aina vaihdetta vaihtaessa ranne kolahtaa käsijarrukahvaan. Käsijarrukahvaa on jo varmaankin vaikeampi lyhennellä.

Tietääkös kukaan, että millä menetelmällä sen vaihekepin saa irti?

Lähetetty: 05 Elo 2007 23:08
Kirjoittaja riesa-reising
Mites saako mistä nykysin sierraan noita vaihteenvälin lyhentäjiä? Ku en ainakaa löytäny noilta sivuilta mitkä tuossa aiemmin mainittiin enkä kuukelillakaan ainakaa äkkiseltään löytäny