Missä vetonivelremppa Tampereella

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Missä vetonivelremppa Tampereella

Viesti Kirjoittaja gringo »

Missähän kannattaisi teettää vetonivelremontti Tampereen seudulla? Myyjäliike lupasi laittaa, mutta samaan hengenvetoon sanoi että ei voortilla :wink: Eli edullisempi hakusessa. Paljonko remppa muuten tekee kivitilalla?

Mitenkä erottaa, että pitääkö vaihtaa molemmat vai vain toinen? Vai molemmat joka tapauksessa?

Auto siis Mondeo 1.8 -97
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
adrian
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Helmi 2005 07:44

Viesti Kirjoittaja adrian »

Moro

Vetonivelvikoja voi yrittää testailla näin. Ajat autolla isolle parkkipaikalle, pistät pyörät ääriasentoon ja peruuttelet ja ajat välillä myös etuperin kahdeksikon muotoista rinkiä. Viallinen/kulunut nivel rutisee ääriasennossa.

Mondeossa kannattaa myös kytätä, vuotaako nivelistä vaseliinia. Varsinkin laatikon puoleiset päät kannattaa tsekata huolella. Sieltä ne kumit yleensä korkkaa....

Hyviä kokemuksia ainakin Linnainmaan Autohuollosta. Paikka on koiliskeskuksen vieressä. Korjaamorakennus ei ole kaikkein uusimman näköinen ulkoopäin, mutta hinta/laatusuhde on kyllä loistava.

Monet on kehunut myös Mansen Autoa, Ruskossa katsastuskonttoria vastapäätä.

ja jos puolen tunnin siirtomatka ei hirvitä, niin tarjousta kannattaa kysyä myös Nokian Essolta( ks keltaiset sivut s.97). Siellä on Ford-merkkihuolto, mutta halvempi hintataso. Paikka on kätevästi bussireitin varrella ( paunu, 71 )

terv. Ari
PS.Palvelu on Linnainmaalla "karua mutta asiallista" :-)
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Kiitoksia vihjeistä, noitahan voisi kysellä. Ad-huollossa hatanpäällä työ olisi 47, mutta käyttävät vain omia osia, yhden vetarin hinta siellä 211e... Sama kai noin vanhaan laittaa motonetin interparts-osa, ei kai ne kaikki voi susia olla :roll:
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Kävinpä ajelemassa kasirinkiä parkkiksella, etu- ja takaperin. Ei naksunut tai muutenkaan muljaillut, tuntuu vain kovassa kiihdytyksessä esimerkiksi motarin rampissa. Vasen puoli näyttää ehjältä, oikea taitaa vuotaa... jatketaan tutkimuksia.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Fordilla 750e sisempien nivelten korjaus, tarvikkeena koko vetoakseli 124e tsipale ja muutama kymppi laittoon... tuskin on tuo auto niin kauan, että kannattaisi investoida merkkiliikkeen hintoja.

Mitenkähän lie merkkiosien kestävyys, nehän tässä näitä tyyppivikoja aiheuttaa :P Motonetti ainaski mainostaa tehdasuusia osia.

Myyjäliikkeen kanssa siis päädyttiin siihen, että se korvaa yhden tarvikeakselin, ei töitä. Kaupat olisi saanut purkaakin, mutta parempi näin :wink:
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

gringo kirjoitti:Motonetti ainaski mainostaa tehdasuusia osia.
:shock: :shock:

Yleensä kaikki osat tosiaan tehdään tehtaassa, ja ovat uusia, jos eivät ole käytettyjä :mrgreen: :lol: ....

Mutta joo.. Kyllä ne motonetin vetaritkin siellä välttää, luulis kestävän vähintään 50tkm :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Kessi kirjoitti: Yleensä kaikki osat tosiaan tehdään tehtaassa, ja ovat uusia, jos eivät ole käytettyjä :mrgreen: :lol: ....
Hyvö pointti! 8)

Noitahan saa siis tehdaskorjattuna ja tehdasuusina, ja uuden saa tohon 124 ekeen tuohon malliin... pointtina taisi olla se, että jos ne on uusia eikä mitään vanhoista väänneltyjä, niin kai ne jotain kestää :roll:
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Dodi, nyt on apparin puolen vetoakseli vaihdettu ja kelpaa taas ajella. Vetoakseli taisi olla alkuperäinen, ja suojakumit olivat täysin kunnossa, rasvaakin oli vaikka kuinka paljon.

Vaihtopaikaksi tuli Koiviston auto Nokialta. Vetoakselin, jarrulevyjen, öljyn ja suodattimen vaihdon sekä takalokareiden kaarien ja helmojen pintarempan työn hinnaksi tuli 150 ekee, sis. maalit. Ihan ookoo mun mielestä.

Vähän aavistelen, että vasenkin vetoakseli voisi olla hieman väljä, mutta on niin pientä että antaapa olla :P
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Vastaa Viestiin