Missä vetonivelremppa Tampereella
Missä vetonivelremppa Tampereella
Missähän kannattaisi teettää vetonivelremontti Tampereen seudulla? Myyjäliike lupasi laittaa, mutta samaan hengenvetoon sanoi että ei voortilla Eli edullisempi hakusessa. Paljonko remppa muuten tekee kivitilalla?
Mitenkä erottaa, että pitääkö vaihtaa molemmat vai vain toinen? Vai molemmat joka tapauksessa?
Auto siis Mondeo 1.8 -97
Mitenkä erottaa, että pitääkö vaihtaa molemmat vai vain toinen? Vai molemmat joka tapauksessa?
Auto siis Mondeo 1.8 -97
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Moro
Vetonivelvikoja voi yrittää testailla näin. Ajat autolla isolle parkkipaikalle, pistät pyörät ääriasentoon ja peruuttelet ja ajat välillä myös etuperin kahdeksikon muotoista rinkiä. Viallinen/kulunut nivel rutisee ääriasennossa.
Mondeossa kannattaa myös kytätä, vuotaako nivelistä vaseliinia. Varsinkin laatikon puoleiset päät kannattaa tsekata huolella. Sieltä ne kumit yleensä korkkaa....
Hyviä kokemuksia ainakin Linnainmaan Autohuollosta. Paikka on koiliskeskuksen vieressä. Korjaamorakennus ei ole kaikkein uusimman näköinen ulkoopäin, mutta hinta/laatusuhde on kyllä loistava.
Monet on kehunut myös Mansen Autoa, Ruskossa katsastuskonttoria vastapäätä.
ja jos puolen tunnin siirtomatka ei hirvitä, niin tarjousta kannattaa kysyä myös Nokian Essolta( ks keltaiset sivut s.97). Siellä on Ford-merkkihuolto, mutta halvempi hintataso. Paikka on kätevästi bussireitin varrella ( paunu, 71 )
terv. Ari
PS.Palvelu on Linnainmaalla "karua mutta asiallista"
Vetonivelvikoja voi yrittää testailla näin. Ajat autolla isolle parkkipaikalle, pistät pyörät ääriasentoon ja peruuttelet ja ajat välillä myös etuperin kahdeksikon muotoista rinkiä. Viallinen/kulunut nivel rutisee ääriasennossa.
Mondeossa kannattaa myös kytätä, vuotaako nivelistä vaseliinia. Varsinkin laatikon puoleiset päät kannattaa tsekata huolella. Sieltä ne kumit yleensä korkkaa....
Hyviä kokemuksia ainakin Linnainmaan Autohuollosta. Paikka on koiliskeskuksen vieressä. Korjaamorakennus ei ole kaikkein uusimman näköinen ulkoopäin, mutta hinta/laatusuhde on kyllä loistava.
Monet on kehunut myös Mansen Autoa, Ruskossa katsastuskonttoria vastapäätä.
ja jos puolen tunnin siirtomatka ei hirvitä, niin tarjousta kannattaa kysyä myös Nokian Essolta( ks keltaiset sivut s.97). Siellä on Ford-merkkihuolto, mutta halvempi hintataso. Paikka on kätevästi bussireitin varrella ( paunu, 71 )
terv. Ari
PS.Palvelu on Linnainmaalla "karua mutta asiallista"
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
Kävinpä ajelemassa kasirinkiä parkkiksella, etu- ja takaperin. Ei naksunut tai muutenkaan muljaillut, tuntuu vain kovassa kiihdytyksessä esimerkiksi motarin rampissa. Vasen puoli näyttää ehjältä, oikea taitaa vuotaa... jatketaan tutkimuksia.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Fordilla 750e sisempien nivelten korjaus, tarvikkeena koko vetoakseli 124e tsipale ja muutama kymppi laittoon... tuskin on tuo auto niin kauan, että kannattaisi investoida merkkiliikkeen hintoja.
Mitenkähän lie merkkiosien kestävyys, nehän tässä näitä tyyppivikoja aiheuttaa Motonetti ainaski mainostaa tehdasuusia osia.
Myyjäliikkeen kanssa siis päädyttiin siihen, että se korvaa yhden tarvikeakselin, ei töitä. Kaupat olisi saanut purkaakin, mutta parempi näin
Mitenkähän lie merkkiosien kestävyys, nehän tässä näitä tyyppivikoja aiheuttaa Motonetti ainaski mainostaa tehdasuusia osia.
Myyjäliikkeen kanssa siis päädyttiin siihen, että se korvaa yhden tarvikeakselin, ei töitä. Kaupat olisi saanut purkaakin, mutta parempi näin
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Hyvö pointti! 8)Kessi kirjoitti: Yleensä kaikki osat tosiaan tehdään tehtaassa, ja ovat uusia, jos eivät ole käytettyjä ....
Noitahan saa siis tehdaskorjattuna ja tehdasuusina, ja uuden saa tohon 124 ekeen tuohon malliin... pointtina taisi olla se, että jos ne on uusia eikä mitään vanhoista väänneltyjä, niin kai ne jotain kestää
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Dodi, nyt on apparin puolen vetoakseli vaihdettu ja kelpaa taas ajella. Vetoakseli taisi olla alkuperäinen, ja suojakumit olivat täysin kunnossa, rasvaakin oli vaikka kuinka paljon.
Vaihtopaikaksi tuli Koiviston auto Nokialta. Vetoakselin, jarrulevyjen, öljyn ja suodattimen vaihdon sekä takalokareiden kaarien ja helmojen pintarempan työn hinnaksi tuli 150 ekee, sis. maalit. Ihan ookoo mun mielestä.
Vähän aavistelen, että vasenkin vetoakseli voisi olla hieman väljä, mutta on niin pientä että antaapa olla
Vaihtopaikaksi tuli Koiviston auto Nokialta. Vetoakselin, jarrulevyjen, öljyn ja suodattimen vaihdon sekä takalokareiden kaarien ja helmojen pintarempan työn hinnaksi tuli 150 ekee, sis. maalit. Ihan ookoo mun mielestä.
Vähän aavistelen, että vasenkin vetoakseli voisi olla hieman väljä, mutta on niin pientä että antaapa olla
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita