Allekirjoitus kiitos :)

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Allekirjoitus kiitos :)

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Maksaako polttoaine mielestäsi paljon vai vähän ?

Jos vastauksesi on sama kuin minulla, käy ihmeessä näpyttelemässä nimesi tuonne listaan http://www.adressit.com/kebazz

Se, että saavutetaanko tuolla koskaan mitään on asia erikseen. Itse laitoin nimen ja puolisonkin nimen, koska en ole tehnyt aiemmin elettäkään valtion ryöstöhintojen alentamiseksi.
Nyt siihen on kaikilla mahdollisuus. Ja vielä ihan ilmainen :)

Herrasmies-Matin suloinen Mervi-vaimokin näyttää olevan sitä mieltä, että jo riittää tämä autoilijoiden yletön rosvous :lol:

Nimimerkillä "11,5 ltr/100 km"
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Hitto mikä adressi-buumi..mutta laitoinpas nimeni sitten tuonnekkin.
Ainakin viiteen eri adressiin jo parin päivän sisällä.. :)
ei sieltä mitään junia t...
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Bensa on (liian) halpaa.

Ajetaan yksin järjettömän pitkiä työmatkoja jne jne. Bensavero on ainoa oikea todellinen käyttömaksu.
Okei, hieman provosoivasti kirjoitettu mutta jokaisella on mielipide ja tämä on mun. (ja arvaan kyllä mistä heti ruvetaan mulle kitisemään...)
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja Buster »

Nousis hinta 3Euroon litralta, niin ei tulisi kuin tutttuja vastaan 8) :D
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

Buster kirjoitti:Nousis hinta 3Euroon litralta, niin ei tulisi kuin tutttuja vastaan 8) :D
toivottavasti ei :shock:
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
Rakennusmetsuri
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Tinde, on mulla vänkärin paikalla tilaa jos haluat hypätä kyytiin aina kun lähden tekemään lämpökuvausta tai kuntotarkastusta jonnekin päin Pirkanmaata =)

Ei tulisi onnikkakyydillä näitä hommia hoidettua, on pakko raahata kaikennäköistä kalustoa mukana. Yhden miehen firmasta kun on kyse, niin ei vänkärin pukillakaan istu ketään, joten teretulemas. Voidaan vaikka keskustella siirtymillä siitä, että onko 650 mummoa tankillisesta bensaa paljon vai vähän :wink:

Usko pois, käytän heti bussia tai junaa jos se minut työkohteesta toiseen vie vaivattomasti romuineni. En suinkaan ole mikään julkisten liikkumavälineiden karttaja.

Mielestäni paikasta A paikkaan B siirtymiseen kuluvasta rahasta voisi osan käyttää parempaankin tarkoitukseen kuin bensaveroihin. Tämä on tietty vain oma mielipiteeni - ja jokaisella meistä on oikeus omaansa.

Huviajelua saisi minunkin puolestani verottaa rankalla lapasella. Niiden verottaminen näännyksiin jotka ajavat 100%:sesti hyöty-/pakkoajoa (esim. maajussit korvessa) on vähän epäreilua. Maksan mielelläni vaikka 300 % pa-veron jokaisesta litrasta joka kuluu huviajeluun, jos saan vastikkeeksi hyötyajobensan hinnasta 30% pois. Oikein mielelläni.
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Rakennusmetsuri kirjoitti:Tinde, on mulla vänkärin paikalla tilaa jos haluat hypätä kyytiin aina kun lähden tekemään lämpökuvausta tai kuntotarkastusta jonnekin päin Pirkanmaata =)

Ei tulisi onnikkakyydillä näitä hommia hoidettua, on pakko raahata kaikennäköistä kalustoa mukana. Yhden miehen firmasta kun on kyse, niin ei vänkärin pukillakaan istu ketään, joten teretulemas. Voidaan vaikka keskustella siirtymillä siitä, että onko 650 mummoa tankillisesta bensaa paljon vai vähän :wink:

Usko pois, käytän heti bussia tai junaa jos se minut työkohteesta toiseen vie vaivattomasti romuineni. En suinkaan ole mikään julkisten liikkumavälineiden karttaja.

Mielestäni paikasta A paikkaan B siirtymiseen kuluvasta rahasta voisi osan käyttää parempaankin tarkoitukseen kuin bensaveroihin. Tämä on tietty vain oma mielipiteeni - ja jokaisella meistä on oikeus omaansa.

Huviajelua saisi minunkin puolestani verottaa rankalla lapasella. Niiden verottaminen näännyksiin jotka ajavat 100%:sesti hyöty-/pakkoajoa (esim. maajussit korvessa) on vähän epäreilua. Maksan mielelläni vaikka 300 % pa-veron jokaisesta litrasta joka kuluu huviajeluun, jos saan vastikkeeksi hyötyajobensan hinnasta 30% pois. Oikein mielelläni.
Tiesinhän mistä mulle avaudutaan. :D

Ja ymmärrän kyllä tämän asian, joissakin hommissa on pakko ajaa enemmän kuin toisissa. Jos poliittistä tahtoa riittäisi, pystyttäisiin tähänkin kehittämään joku "järkevä" systeemi joka ottaisi huomioon mainitsemiasi asioita.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

:D Joo mun teki ja mieli kommentoida tohon tinden viestiin, mutta meinasin, että antaa olla kun on aiheesta ollu niin paljon ennenkin juttua.

Totean nyt kumminkin myös omalta kohdalta mahdottomaksi julkisten kulkuvälineiden käytön koska työajat vaihtelee paljon ja välillä pitää mennä työmaalle myös omalla autolla ja kuljettaa työkalut mukana.

Työmatka on 40km per siivu ja voitte uskoa, että lähempänäkin tekisin töitä jos niitä vaan olisi.

Onneksi noi työmatkat saa osittain verovähennyksiin. Olisi muuten lompakko tavalllisen hyvin ruvella :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin