Sivu 1/1

S-Max 2016 Taka-palojen vaihto sähköinen käsijarru

Lähetetty: 14 Huhti 2024 17:40
Kirjoittaja Vil84S-MAX
Terve,

Kyselisin ohjeita taka-palojen ja levyjen vaihtoon otsikon autoon? Löytyykö aikaisempaa keskustelua aiheesta? Lähinnä ajatuksia aiheuttaa tuo sähköinen käsijarru koska ennen en ole sellaisen kanssa ollut tekemisissä. Mitä tulee ottaa huomioon sen kanssa? Pystyykö edes tälläinen matti meikäläinen hommaa tekemään? Eli tarvitseeko käsijarru ajaa tietokoneella auki ns. huolto asentoon ja tarvitseeko se palojen vaihdon jälkeen kalibroida jotenkin?

Re: S-Max 2016 Taka-palojen vaihto sähköinen käsijarru

Lähetetty: 16 Huhti 2024 13:08
Kirjoittaja yritäedes
CopyPaste toisesta ketjusta:

Re: Ford Mondeo mk5 2015
Viesti 13 Loka 2019 11:34

miinusbonus kirjoitti: ↑Omassa mk5 Mondeossa alkaa takajarrupalat olla pian vaihtokunnossa ja jonkin verran autoja rassanneena sellainen hommahan sujuu tottakai ihan omin käsin. Ongelmana on kuitenkin, että miten sähköinen käsijarru saadaan ensin huoltotilaan (EPB maintenance mode), jotta jarrukengiä uskaltaa alkaa irroittamaan ja sylintereitä painelemaan sisään.

Netistä löytyy useistakin lähteistä sama ohje, että tämä onnistuu laittamalla virrat päälle, pitämällä kaasupoljinta ja käsijarrukytkintä painettuna, kääntämällä avaimesta virrat pois ja laittamalla 5 sekunnin sisään takaisin päälle. En kuitenkaan tässä onnistunut. Johtuuko sitten siitä, kun kyseessä on avaimeton malli käynnistysnapilla ja nettiohjeissa viitataan mekaanisen avaimen kääntämiseen?

Onko kukaan onnistunut saamaan käsijarrun huoltotilaa päälle ilman erillistä huoltolaitetta?
---
Välillä saa huoltotilaan välillä ei. Varmempi vaihtoehto käyttää testeriä.

Re: S-Max 2016 Taka-palojen vaihto sähköinen käsijarru

Lähetetty: 16 Huhti 2024 18:48
Kirjoittaja riikomi
Tiktokissa ollut videoita, joissa irrotetaan 2 ruuvia ja otetaan sähkömoottori irti, minkä jälkeen käsineen pyöritetään jarrun mekanismi "auki". Kuulemma kun jättää pistokkeen paikalleen, niin ei anna edes vikakoodia.