Mondeo -02 (Sedan) katto vuotaa
Mondeo -02 (Sedan) katto vuotaa
Kun sain ulinat loppumaan konehuoneesta, alkoi toinen ongelma...tätäkö tämä voortin pito sitten onkin...
Autohan on ollut minulla vasta 3 viikkoa ja "jouduin" pitämään sitä ulkosalla sateessa puolisen tuntia. Ihmettelin, kun apukuskin puoleisella takapenkillä oli n. 10 sentin kokoinen märkä alue. Vesi oli näköjään tippassut oven yläpuolella olevan tukikahvan takimmaisesta kiinnityskohdasta. Kokeilin myös kahvan muuta ympäristöä ja se tuntui hieman kostealta.
Eli katto vuotaa jostakin ja pahasti.
Kurkkasin kattotelineiden kiinnitysreikiä, jotka ovat sellaisten muovisten lärpykkeiden alla, olivat ne kaikki vettä täynnä ja kaikissa oli havaittavissa ruostumista.
Tuleeko vesi läpi kattotelineiden kiinnitysrei'istä, joiden kohdalta kattopelti on puhkiruostunut, koska reiät ovat juuri yläkahvan kohdalla?
En tiedä, onko auton aikaisempi omistaja käyttänyt kattotelineitä, mutta eikö kiinnistusreikien/jenkojen tulisi kestää normaalia käyttöä.
Onkohan tässä sattunut Foordilla huonosta tehty kiinnitusreikien ruosteenestosuojaus, koska aivan varmasti vesi tulee vellomaan rei'issä vai pitäisikö veden virrata välikaton peltiä pitkin pois rei'istä?
Taitaa mennä Fordin takuuseen, koska on läpi asti ruostunut ja jotain ongelmia suojauksessa on?
Autolla on kyllä autoliikkeen takuu ja virhevastuu, koska kyseessä on asia, jota ei kaupan teko hetkellä voi tietää ja ilmenee vasta 3 viikon kuivan kelin jälkeen ensimmäisten sateiden alkaessa.
Minkähanlainen operaation katon korjaus voi olla, ainakin katon sisätilan verhoilu pitää ottaa pois, ja vuotokohta korjataan sisäpuolelta, mutta entä ruostuneet kiinnitusreiät? Vai vaatiiko katon korjaus koko katon vaihtoa?
Autohan on ollut minulla vasta 3 viikkoa ja "jouduin" pitämään sitä ulkosalla sateessa puolisen tuntia. Ihmettelin, kun apukuskin puoleisella takapenkillä oli n. 10 sentin kokoinen märkä alue. Vesi oli näköjään tippassut oven yläpuolella olevan tukikahvan takimmaisesta kiinnityskohdasta. Kokeilin myös kahvan muuta ympäristöä ja se tuntui hieman kostealta.
Eli katto vuotaa jostakin ja pahasti.
Kurkkasin kattotelineiden kiinnitysreikiä, jotka ovat sellaisten muovisten lärpykkeiden alla, olivat ne kaikki vettä täynnä ja kaikissa oli havaittavissa ruostumista.
Tuleeko vesi läpi kattotelineiden kiinnitysrei'istä, joiden kohdalta kattopelti on puhkiruostunut, koska reiät ovat juuri yläkahvan kohdalla?
En tiedä, onko auton aikaisempi omistaja käyttänyt kattotelineitä, mutta eikö kiinnistusreikien/jenkojen tulisi kestää normaalia käyttöä.
Onkohan tässä sattunut Foordilla huonosta tehty kiinnitusreikien ruosteenestosuojaus, koska aivan varmasti vesi tulee vellomaan rei'issä vai pitäisikö veden virrata välikaton peltiä pitkin pois rei'istä?
Taitaa mennä Fordin takuuseen, koska on läpi asti ruostunut ja jotain ongelmia suojauksessa on?
Autolla on kyllä autoliikkeen takuu ja virhevastuu, koska kyseessä on asia, jota ei kaupan teko hetkellä voi tietää ja ilmenee vasta 3 viikon kuivan kelin jälkeen ensimmäisten sateiden alkaessa.
Minkähanlainen operaation katon korjaus voi olla, ainakin katon sisätilan verhoilu pitää ottaa pois, ja vuotokohta korjataan sisäpuolelta, mutta entä ruostuneet kiinnitusreiät? Vai vaatiiko katon korjaus koko katon vaihtoa?
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 19 Huhti 2006 17:14
Käytin autoa merkkiliikkeesä näytillä ja sanoivat, että uutena reikien päällä on suojausmäski, joka suojaa reikiä vedeltä.
Mäski pitää kaapia/raaputtaa pois, jos haluaa laittaa kattotelineet paikoilleen. Kurkkasin muutamiin uusiin ja -03 autojen reikiin ja näin oli tehty jo tehtaalla.
Reiät jäävät telineiden pois ottamisen jälkeen avoimeksi ja vesi voi tulla sisään, jos niitä ei mitenkään täytä. Näin on tapahtunut minunkin autossa, joten laitatin samantien silikonit reikiin, joista saan toivottavasti "tulpat".
Toivottavasti lähtevät kivuttomasti ja kokonaisina pois, kun alan kattotelineitä sovittelemaan paikoilleen.
Varaosapuolen kaveri sanoi, että on itse laittanut vaseliinia reikiin, joka pitää kosteuden loitolla ja lähtee helposti pois, kun ruuvaa telineiden ruuvia paikoilleen ja pitää myös kierteet rasvassa.
Myönsivät kyllä liikkeessä, että tässä on käynyt Foordin insinööreillä suunnittelumoka, koska aikaisemmassa Mondeon korimallissa oli reiät myös, mutta niissä oli muoviruuvit suojana ja nykyiseen korimalliin ei ole saatavana mitään "tulppia"/muoviruuveja.
Mäski pitää kaapia/raaputtaa pois, jos haluaa laittaa kattotelineet paikoilleen. Kurkkasin muutamiin uusiin ja -03 autojen reikiin ja näin oli tehty jo tehtaalla.
Reiät jäävät telineiden pois ottamisen jälkeen avoimeksi ja vesi voi tulla sisään, jos niitä ei mitenkään täytä. Näin on tapahtunut minunkin autossa, joten laitatin samantien silikonit reikiin, joista saan toivottavasti "tulpat".
Toivottavasti lähtevät kivuttomasti ja kokonaisina pois, kun alan kattotelineitä sovittelemaan paikoilleen.
Varaosapuolen kaveri sanoi, että on itse laittanut vaseliinia reikiin, joka pitää kosteuden loitolla ja lähtee helposti pois, kun ruuvaa telineiden ruuvia paikoilleen ja pitää myös kierteet rasvassa.
Myönsivät kyllä liikkeessä, että tässä on käynyt Foordin insinööreillä suunnittelumoka, koska aikaisemmassa Mondeon korimallissa oli reiät myös, mutta niissä oli muoviruuvit suojana ja nykyiseen korimalliin ei ole saatavana mitään "tulppia"/muoviruuveja.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45