Sivu 1/1

Focus 1.0 ei käynnisty

Lähetetty: 12 Maalis 2024 22:26
Kirjoittaja Tsaicozi
Moro.

Elikkäs auto seissy tallissa 3kk. Akku kiinni. Starttaus ei käynnisty annettiin laturilla vähä lisä boostia. Ei käynnistyny. Kolmannella yrittämällä sytty näyttöön engine malfunction. Luin testerillä koodit. P0106:64 2E. Map manifold absolute presure. Atmospheric persure sensor circuit range/perfomance error.

Olisko kellään kokemusta vastaavasta tapauksesta?
Luulis et auto kävis vaikka imusarjan tunnistimella oliskin häikkää?
Akun otin irti ja latasin täyteen. Ei vaikutusta. Vm on 13.ecoboost.

Re: Focus 1.0 ei käynnisty

Lähetetty: 13 Maalis 2024 10:01
Kirjoittaja Taunusautomaatti
mappi maksaa tarvikkeena kait jotain 20-30eur joten halpa kokeilla josko auttaisi ja tietty vaihdon jälkeen vikakoodin nollaus ennen koetta.

Re: Focus 1.0 ei käynnisty

Lähetetty: 14 Maalis 2024 20:25
Kirjoittaja Tsaicozi
Joo eihän ne kalliita ole tietty kokeilla… Eikös sen silti pitäs käynnistyä vaikka noi anturit olis irti. Mun mielestä se ei anna kipinää. Kampiakselin asentotunnistimelta en saa testerille mitään tietoo. Kierroslukua ei saa näkyviin kun koittaa pyörittää konetta. Kampiakselilla o kaikissa kolmessa navasa n. 5v jännitettä. Eikö noista johonkin pitäs tulla maa?. Keskinmäisen navan ja toisen laitimmaisen välillä vastusta on 0.5k ohmia.

Re: Focus 1.0 ei käynnisty

Lähetetty: 14 Maalis 2024 21:11
Kirjoittaja m0ndeo
Kannattaa seurata kampuran asentoanturin johtoa sieltä anturilta (hihnapyörän takana) aina sinne asti , jossa se menee paksumman johtonipun sisään.
Voiko olla jäänyt johonkin väliin? tai hankautunut puhki?

Re: Focus 1.0 ei käynnisty

Lähetetty: 15 Maalis 2024 08:15
Kirjoittaja Taunusautomaatti
tallissa voi joskus olla hiiriäkin...ne tykkää piuhoista.

Re: Focus 1.0 ei käynnisty

Lähetetty: 18 Maalis 2024 22:41
Kirjoittaja Tsaicozi
Päiviä kulunu vikaa hakiessa. Nyt auto käy. Vika on todennäkösesti johtosarjassa. Johto nippu eculta antureille. Kampiakselin asentotunnistimelle tuli kaikkiin kolmeen napaan +5v. Kun siellä pitäs olla harmaassa +5v , keltaruskeessa maa ja violettiruskea signaali.
Uudet johdot väliaikasesti eculta kampiakselin asentotunnistimelle ja vanhat johdot poikki niin auto starttas. Nyt vaan purkaan johtosarjaa ja koittaa paikallistaa mistä ne on yhdessä.