Ford Focus mk3 2,0 tdci vm. 2014 jäähdytysjärjestelmä
Ford Focus mk3 2,0 tdci vm. 2014 jäähdytysjärjestelmä
Mikä on syynä, kun moottorin lämpötila nousee, jos ajaa yli 30 km/h? Auto on Ford Focus mk3 2,0 tdci 150 hv vm. 2014. Lisäksi lämmityslaite ei anna lämmintä sisälle. Paikallaan käyttäessä alavesiletku ja ylivesiletku lämpenevät, mutta ajon jälkeen, kun koettaa letkuja, alaletku on viileä. Paisuntasäiliössä nestepinnan korkeus vaihtelee. Ajon jälkeen paisuntasäiliössä on painetta, mutta paikallaan käyttäessä painetta ei tule.
Ford Focus ST 2006
Re: Ford Focus mk3 2,0 tdci vm. 2014 jäähdytysjärjestelmä
Vaikeaa sanoa varmasti, vesipumppu rikki tai kannentiiviste vuotaa, sylinterikansi halki.Anna ST kirjoitti: ↑10 Loka 2023 18:15 Mikä on syynä, kun moottorin lämpötila nousee, jos ajaa yli 30 km/h? Auto on Ford Focus mk3 2,0 tdci 150 hv vm. 2014. Lisäksi lämmityslaite ei anna lämmintä sisälle. Paikallaan käyttäessä alavesiletku ja ylivesiletku lämpenevät, mutta ajon jälkeen, kun koettaa letkuja, alaletku on viileä. Paisuntasäiliössä nestepinnan korkeus vaihtelee. Ajon jälkeen paisuntasäiliössä on painetta, mutta paikallaan käyttäessä painetta ei tule.
Yleisimpiä syitä vesipumppu ja kannentiiviste. Käy jossakin korjaamolla jossa tekevät pikatestin onko jäähdytysnesteessä merkkejä pakokaasuista. Jos jäähdytysnestevuotoa ei ole havaittavissa.