Vapaavirtaussuodatin ST220:een

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Billie
Viestit: 457
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Vapaavirtaussuodatin ST220:een

Viesti Kirjoittaja Billie »

Markkinoilla ei näytä enää juurikaan olevan valmista bolt on kartiofiltterisettiä st220 mondeoon, jopa ulkomailtakaan ei tahdo oikein saada. Oon aika skeptinen sen vakiokoteloon asennettavan suodattimen suhteen ja oon alkanu miettiin että kai siihen nyt voi jonku yleismallisenkin ruuvata ja heivaa sen orkkiskotelon vaan mäkeen?
V6 tarvii happea sekä sisään että ulos ja tällä hetkellä tuntuu tosi hengettömältä.
Tarviiko noissa moottoreissa ylipäätään jtn ilmamäärää säätää tms vai laittaako vaan sopivan kokonen (iso) filtteri vaan kiinni mikä sopii putkeen ja kovaa ajoa? Ja vaatiikohan jonkun tuenkin siihen?
Olisin halunnut sen k&n 571i kitin missä olisi tullu kaikki mukana mutta ei enää saa edes burtonpowerilta saatikka ebaysta. Burtoni myy jtn pipecrossia mutta se näyttää joltai vaahtomuovilta 🤷‍♂️

Motonetissä näyttäs olevan iso valikoima k&n filttereitä joista vaan haeskella sopiva joka sopisi?
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: Vapaavirtaussuodatin ST220:een

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

jos siitä on jotain hyötyä tehon kannalta, niin silloin tarttee moottorin ohjelmaa muuttaa. Mulla Mustangissa itse tehty cold-air kit jonka suodattimena on Toyota Cressidan filtteri.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin