moottorin tilaaminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tikola
Viestit: 262
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: moottorin tilaaminen

Viesti Kirjoittaja tikola »

Taunusautomaatti kirjoitti: 03 Touko 2024 10:49 Matkailuransiitissa oli sama juttu ekassa katsastuksessa. Pakokaasumittauksessa katsuri polkasi polkimen pohjaan ja konttorin piha hävis mustaan pilveen....pelkäsin jo että nyt tulee laskua tukkoon liatusta diagnoosilaitteesta... mutta seuraavat polkasut oli jo lähes puhtaita ja läpi meni. :thumbup:
Pitänee siis polkaista tämä oma matkailutransu ennen kuin sillä sinne katsastuskonttorin pihaan ajaa, mutta kasataan se kone sinne nokalle takaisin ensin :thumbup:
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: moottorin tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kiva olis tietää missä kilometreissä nuo alkaa poikia?
Mitähän oli Lauran transitilla ajettu puheiden mukaan?
Noistakin voisi sitten tulevaisuudessa ihmiset päätellä mikä kannattaa,luulisi jossain paikkakunnilla olevan korjaajia jotka ottaa korjaustyönkin vastaan,eriasia on sitten kauanko menee ja mitä maksaa jos tuleekin yllätyksiä?
Niistä vaihtokoneistakin kun on monenmoista kokemusta.
Taunusautomaatti
Viestit: 2065
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: moottorin tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

diesel purgen käyttö säännöllisesti voi pidentää ikää...
tikola
Viestit: 262
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: moottorin tilaaminen

Viesti Kirjoittaja tikola »

Tessu kirjoitti: 08 Touko 2024 17:29 Kiva olis tietää missä kilometreissä nuo alkaa poikia?
Mitähän oli Lauran transitilla ajettu puheiden mukaan?
Noistakin voisi sitten tulevaisuudessa ihmiset päätellä mikä kannattaa,luulisi jossain paikkakunnilla olevan korjaajia jotka ottaa korjaustyönkin vastaan,eriasia on sitten kauanko menee ja mitä maksaa jos tuleekin yllätyksiä?
Niistä vaihtokoneistakin kun on monenmoista kokemusta.
168tkm minun tapauksessa ja vikahan on vuotava suutin. Eli siinä vaiheessa kun suutin rikkoutuu tämä voi sattua. Mikä on se vaihe kun suutin rikkoutuu on ihan luojassaan, eli vaikea tuohon on varautua tai arvella milloin riskit kasvavat? Suutinten seuranta, öljyvuodot suuttimen juuressa tms. merkit kannattaa ottaa vakavasti. Männät ja suuttimet vaihdettiin minun koneesta ja nyt on toiminut jo satoja kilometrejä hyvin. Puretun männän näin ja se oli halki ja siinä oli sen lisäksi pienen herneen kokoinen reikä.

Kyse on siis suutinvian aiheuttamasta seurauksesta ei niinkään mäntien huonoudesta. Se jos joku löytäisi hyvän tarinan mikä suutin olisi tuossa toistaan parempi ei haittaisi. Itse pistin samaa Delphiä mikä siellä oli aiemmin - aika näyttää oliko se viisas valinta. Yksi minusta erittäin kriittinen asia on tuon koneen onneton suutinten kiristys, eli mitättömällä pitkällä pultilla kiristetään rautahaarukalla kaksi suutinta kiinni. Sitä kannattaa tarkkailla ja varmistaa, että momentit ovat kohdillaan. Siinä muutaman euron pultissa ei kannata säästää. Toisaalta jos suuttimen juuressa ei ole öljyvuotoa voinee päätellä kiinnityksen olevan kunnossa.
Vastaa Viestiin