Vastoinkäymisiä mk2 Focuksen 1.6 vct-ti:n katalysaattorin jälkeisen (apukuskin puolen) lambda-anturin irroitus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
FlatLander
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Touko 2007 20:00

Vastoinkäymisiä mk2 Focuksen 1.6 vct-ti:n katalysaattorin jälkeisen (apukuskin puolen) lambda-anturin irroitus

Viesti Kirjoittaja FlatLander »

Kylläpä on insinööri keksiny anturille veemäisen paikan.
Yritin itse irroittaa, mutta on sen verran ahdas ettei bilteman nivelvartisella lambda-anturi avaimella saa väännettyä (anturihylsy kun ei mahdu) ja kaiken kukkuraksi anturi on alkuperäinen, eli arvata saattaa että on sitten melkeimpä muuttunut yhdeksi putkiston kanssa.
No vein korjaamolle ja korjaamon esimies sanoi että vaihdetaan se vaan. Aamulla vein auton ja iltapäivällä sain puhelun että olivat yrittäneet sitä irti ja kuulemma onnistuu vain että apurunko pois ja pakosarja pois, niin anturiin pääsee käsiksi. Päivän työ ja hintaa en halunnut edes kysyä....

Asiasta tietävät voi antaa tähän nyt kommenttia ja neuvoja miten sen anturin saisi vaihdettua ilman että tarvitsisi purkaa puolet autosta. Ja miten kiinni jässähtäneet anturin saa irti.
Ja jos joku pohjanmaa alueella osaa irroittaa tuon kyseisestä autosta, niin maksan työstä. Uusi anturikin löytyy (sen hankkimisestakin voisi kertoa kanssa pitemmänkin eepoksen, mutta jätetään pois. ks. motonet)
Itsellä kun on osaaminen, työkalut ja ruuvauspaikat tosi rajalliset.

Vikakoodit antaa P0036 ja P0136

Kiitos ja anteeksi.
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Vastoinkäymisiä mk2 Focuksen 1.6 vct-ti:n katalysaattorin jälkeisen (apukuskin puolen) lambda-anturin irroitus

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

reilusti lämpöä siihen anturin kierteelle ja sitten avaus yritystä.
Induktio tai liekki.
Vastaa Viestiin