Powershift
Lähetetty: 28 Maalis 2023 19:30
Miten se tuo esim. 2010 vuotinen automaatti Mondeon powershift laatikko kestää vaunun vetoa ? N.1300kg vaunu. Ja 2.0 tdci kyseessä
Ton ikäisessä mondeossa tod.näk. on Getragin 6 pykäläinen "märkä" laatikko joka fordeissa tunnetaan powershiftinä ja volvoissa MPS6 vaihteistoina. Tarkempi tyyppi taitaa olla 6DCT450 jolle luvataan 450 nm max vääntöä. Onhan noilla varmasti vedettu kärryjä ja kyllähän ne sen kestää mutta kuten kaikki muutkin laatikot ja varsinkin kaksoiskytkimelliset niin huolto on tärkeää ja kytkimet sekä vauhtipyörä kuluu kilometrien ja ajotyylin mukaan.Vaimon s-max kirjoitti: ↑28 Maalis 2023 19:30 Miten se tuo esim. 2010 vuotinen automaatti Mondeon powershift laatikko kestää vaunun vetoa ? N.1300kg vaunu. Ja 2.0 tdci kyseessä
Volvo on käyttänyt niin Aisinia kuin kaksoiskytkin GetragkiaTaunusautomaatti kirjoitti: ↑29 Maalis 2023 22:09 onko volvossa sama powershifti vai oikeen kunnon automaattilaatikko?
Ensin kerro paljonko ajettu ja milloin öljyt vaihdettu viimeksi laatikkoon ?kootiukko kirjoitti: ↑01 Huhti 2023 10:39 Onko kellää ollu seuraavaa?
Kyseessä Kuga 2,0 tdci powershift v2015. D-asennossa vaihteet toimii ok. S-asennossa, tultaessa esim. risteykseen ja joutuu pysähtymään, niin joskus ei tahdo ottaa liikkeellelähtövaihdetta vaan pitää joko käyttää vapaalle tai siirtää valitsin D-asentoon.
Tarkoitam vaihteistoöljyjen vaihtoa eli 60, 120 ja seuraavaksi sinun kohdalla 180tkm kohdalla vaihto... Onko vaihdettu...kootiukko kirjoitti: ↑01 Huhti 2023 12:44 No minäpä kerron, kun jäi edellisessä kertomatta. Autolla ajettu n. 170 000 km. Kaikki huollot öljynvaihtoineen on tehty merkkiliikkeessä 20 000 km välein. Olen toinen omistaja autolle ja tuo vika tai ominaisuus on ollu autossa koko ajan eikä ole muuttunu miksikään näiden 60000 km aikana, minkä auto on ollu minulla.