Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Heisku84
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Syys 2022 10:17

Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Heisku84 »

Mistä ihmeestä löydän jakoketjun ajoitus merkit?
Yritin googlettaa mutta vastausta ei löydy.
Asialla olisi kiire.
Transit 2006(vanha malli, 2006 kun on 2 eri), 2.0diesel.
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Tuolta löytyy video josta näkee lukitukset

https://www.youtube.com/watch?v=lMist3OANCQ
Heisku84
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Syys 2022 10:17

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Heisku84 »

Seuraava ongelma...miten ilmata järjestelmä kun suutinten aukaisu ei auta.
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Heisku84 kirjoitti: 22 Loka 2022 18:36 Seuraava ongelma...miten ilmata järjestelmä kun suutinten aukaisu ei auta.
Starttaamalla. Jos ei lukuisista yrityksistä ja suodattimen alipaineella tapahtuneesta ilmauksesta huolimatta käynnisty niin sitten jostakin varmuudella kaksi toimivaa suutinta, asennus ja kun lähtee käyntiin kahdella niin lätkä lattiassa kunnes toiset kaksi lähtee mukaan.
Jonka jälkeen ne kaksi "apusuutinta" pois ja alkuperäiset tilalle ja samalla menetelmällä ilmaus.

Delphin suuttimet osaavat olla ongelmallisia vaikka ottaisi toisesta autosta toimivat niin ei välttämättä heti lähde käyntiin jos ovat päässeet kuiviksi. Säilytys pystyasennossa jos mahdollista.

Sitten voi tietenkin käyttää dieselhuollossa jossa testaavat ja "ampuvat" auki paineella.
Heisku84
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Syys 2022 10:17

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Heisku84 »

Ilmaa tulee.
Käyntiin lähti 2 kertaa mutta sammui hetken päästä ja kävi oudosti.
Voiko syöttöpumppu olla inansa väärässä asennossa? Vai mistä kiikastaa?
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Heisku84 kirjoitti: 24 Loka 2022 17:29 Ilmaa tulee.
Käyntiin lähti 2 kertaa mutta sammui hetken päästä ja kävi oudosti.
Voiko syöttöpumppu olla inansa väärässä asennossa? Vai mistä kiikastaa?
Jos ilmaa tulee niin se pitää saada loppumaan. Jos ei vieläkään käy niin linkkaamani videon etusivulta näkyy ajoitustappien paikat, myös kp-pumpulle.

Se outo käynti voi aiheutua myös siitä ettei kone käy kaikilla sylintereillä ruiskutusjärjestelmässä olevan ilman johdosta mutta se korjaantuu kun käy hetken aikaa kun suuttimet lopulta ilmaavat itsensä.
Heisku84
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Syys 2022 10:17

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Heisku84 »

Nyt saatu käyntiin useammin,pysyy käynnissä kun painaa kaasua. Nakuttaa. Välillä käy vähän paremmin.
Voiko olla ilmaa vieläkin vaikka käynyt useamman kerran pitkän tovin?
Mikä aika ns normaali että kyse siitä että ilmaa järjestelmää vielä ja missä vaiheessa voi uskoa olevan kyse esim. siitä että jostain pääsee järjestelmään lisää ilmaa koko ajan?
Vanhaa pumppua kun ei huollettu koska ei tätä tajunnut ja kun kyseltiin apua niin mikään paikka ei tätä myöskään huomannut sanoa 😂
Mk3Mondeo
Viestit: 917
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Transit -06 2.0 ketjun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Heisku84 kirjoitti: 27 Loka 2022 20:55 Nyt saatu käyntiin useammin,pysyy käynnissä kun painaa kaasua. Nakuttaa. Välillä käy vähän paremmin.
Voiko olla ilmaa vieläkin vaikka käynyt useamman kerran pitkän tovin?
Mikä aika ns normaali että kyse siitä että ilmaa järjestelmää vielä ja missä vaiheessa voi uskoa olevan kyse esim. siitä että jostain pääsee järjestelmään lisää ilmaa koko ajan?
Vanhaa pumppua kun ei huollettu koska ei tätä tajunnut ja kun kyseltiin apua niin mikään paikka ei tätä myöskään huomannut sanoa 😂
Voihan tuossa tilanteessa vilkaista polttoaineensuodattimen liitokset ettei vedä sieltä ilmaa. Kp-pumpun ongelmiin en usko jos on toiminut aiemmin. Tosin omassa autossa oli kp-pumpun Inlet Metering Valve eli paineensäätöventtiilissä sekä paluupuolen muoviletkussa ruskeat O-renkaat jotka olivat kovettuneet täysin koppuraksi.
Ensin vuoti dieseliä paluupuolelta ja myöhemmin tuosta IMV-venttiilin O-renkaista veti ilmaa joka aiheutti huonoa käynnistyvyyttä sekä huojuvaa tyhjäkäyntiä. Alkuperäisessä Delphi-varaosassa nuo O-renkaat ovat vihreät.

Omassa TDCI:ssä rempan jälkeen lähti käyntiin kolmella mutta kun nosti kierroksia niin lähti neljäs sylinteri mukaan. Tietysti järkeä kannattaa käyttää jos oikein pahalta kuulostaa mutta TDCI oppii ajamalla sopeuttamaan suuttimia. Tosin nuohan eivät ole olleet irti tai vaihtaneet paikkaa?

Katsoitko nuo lukitustappien paikat sieltä jakopäästä sekä kampiakselin asentoanturin paikalle tulevan ajoitustapin? Ilmavaivalta tuo kuulostaa mutta tietysti se ajoitus on oltava varmuudella oikein.
Lähtökohta kuitenkin on että jotakin on nyt pielessä kun ennen remppaa toimi hyvin eli ei kannata kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä vaan tarkistaa jo tehdyt toimenpiteet. Eli ilmaa systeemissä tai jako ei ole kohdallaan.

Kuva
Vastaa Viestiin