Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Olisi seuraavaksi jakohihnan vaihto ajankohtainen, autolla ajettu jo 280tkm, joten pohdin tässä, että kannattaako noin paljon ajettuun enää tehdä kyseistä huoltoa.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eipä toi paljon ole ajettu auto hätäsesti sisäänajettu. Jos leimattu auto ja kaikki toimii moottori ei kuluta öljyä ja muut jutut. Mitä vuosimallia auto on. Vaihda jakohihna kun harvoin hyvää auto saa 400- 500€ minkä jakohihnaremppa vesipumpun kanssa monessa paikassa tekee. Jakohihna katkeaa niin moottorivaurio kyseessä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja tursas »

Siinä sitä on pohtimista..,jos auton arvo on enimmillään tonnin ja jakohihnan vaihto 500 € ja siellä helmat alkaa kukkimaan..ja muut lukemattomat viat tulossa..Ei näiden Fordien elinkaari ole ku 300 000 km ellei aleta uusimaan lähes jokaista nippeliä..eikös tostakin saa jo 1000 € hyvitystä, jos ostaa sähköpyörän.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

tursas kirjoitti: 21 Maalis 2021 14:14 Siinä sitä on pohtimista..,jos auton arvo on enimmillään tonnin ja jakohihnan vaihto 500 € ja siellä helmat alkaa kukkimaan..ja muut lukemattomat viat tulossa..Ei näiden Fordien elinkaari ole ku 300 000 km ellei aleta uusimaan lähes jokaista nippeliä..
Ruostettahan tuossa ei pahemmin ole, katsastusmiehellä ei ollut viimeksi muuta sanottavaa kuin takajarrulevyt.

Kyllähän tuon auton arvo parissa tonnissa on, löytyy toimivaa vakkaria, automaatti-ilmastointia, lämmitettävä tuulilasi jne.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja Renee »

Elä nyt tyttärellä on yli 300tkm ajettu mk2 . Ei kuluta öljyä ja 115 heppaa niin ei tuota tonnilla möisi kun kunnon renkaat on alla uudet talvi ja kesänajetut kesäkiekot. Riippuu siitä onko autolla ajettu 40tkm vuodessa pitkää matkaa ja 2 kertaa vuodessa merkkihuollossa. Kysyjä ei kertonut auton kunnosta asteikolla 4-10 mitään. Tietysti omistaja päättää mikä.on edullisin mutta toi ajetaan loppuun se hihna voi katketa silloin kun sen ei pitäisi.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Suurin piirtein samoilla kilsoilla tein omaan Focukseen jakopään, eli en mä nyt sitä ihan turhana toimenpiteenä pidä. Jos itse tekee niin osat taisi olla päältä 200e, joten ihan kannattava käyttöarvon osalta, eikä tartte varoa joka kiihdytystä :) Seuraavan kerran jakopään remppa edessä sitten 400tkm kohdalla, niin saa surutta kiriä tiukkaan pultit ;) :D

E: Montako topiccia täällä jo on jotka käsittelee Zetec S/1.6 Duratecin jakopäätä? :shock:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja tursas »

duckworth kirjoitti: 21 Maalis 2021 15:54 Suurin piirtein samoilla kilsoilla tein omaan Focukseen jakopään, eli en mä nyt sitä ihan turhana toimenpiteenä pidä. Jos itse tekee niin osat taisi olla päältä 200e, joten ihan kannattava käyttöarvon osalta, eikä tartte varoa joka kiihdytystä :) Seuraavan kerran jakopään remppa edessä sitten 400tkm kohdalla, niin saa surutta kiriä tiukkaan pultit ;) :D

E: Montako topiccia täällä jo on jotka käsittelee Zetec S/1.6 Duratecin jakopäätä? :shock:
No, kaikki ei sitä jakohihnaa itse vaihda, Opel-foorumin klassikko on se, että "vaihdoin jakohihnan kadettiin naistenklinikan parkkipaikalla pimeässä ja räntäsateessa silla aikaa kun eukko oli siellä synnyttämässä "... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

duckworth kirjoitti: 21 Maalis 2021 15:54 Suurin piirtein samoilla kilsoilla tein omaan Focukseen jakopään, eli en mä nyt sitä ihan turhana toimenpiteenä pidä. Jos itse tekee niin osat taisi olla päältä 200e, joten ihan kannattava käyttöarvon osalta, eikä tartte varoa joka kiihdytystä :) Seuraavan kerran jakopään remppa edessä sitten 400tkm kohdalla, niin saa surutta kiriä tiukkaan pultit ;) :D

E: Montako topiccia täällä jo on jotka käsittelee Zetec S/1.6 Duratecin jakopäätä? :shock:
Minä en sitä itse vaihda. Korjaamolla se hoituisi 395€.
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

No, kaikki ei sitä jakohihnaa itse vaihda, Opel-foorumin klassikko on se, että "vaihdoin jakohihnan kadettiin naistenklinikan parkkipaikalla pimeässä ja räntäsateessa silla aikaa kun eukko oli siellä synnyttämässä "... :D
Minulla aikoinaan oli Opel Kadett SV 1.6 koneella, Tunnetusti siinä piti vaihtaa nokkahihna 50 tkm välein. Vaihto periaatteessa oli hyvin yksinkertainen. Oikea etupyörä pois ja hihnansysteemin päällä olevan muovisuojuksen irroitus. Silloin oli tuo hihna jo siinä näkyvillä. Hihna vaan pois ja uusi tilalle hihnapyörien merkit vaan oikeilla kohdilla. Sen homman osaava varmaankin teki alle puolessa tunnissa ja vaikka ihan tien varressa, hihna maksoi parikymppiä. Muovisuoja siinä päällä oli niin onneton, että etupyörä heitti kuraa sen hihnan väliin, joka sitten entisestään lyhensi sen käyttöikää. Se onni tuossa moottorissa oli, että oli hydraulinen ventiilintasaus ja hihnan katketessa ei tullut ventiiliremonttia.
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Paljon ajettu 1.6l bensa Focus mk2

Viesti Kirjoittaja duckworth »

tursas kirjoitti: 21 Maalis 2021 16:16
duckworth kirjoitti: 21 Maalis 2021 15:54 Suurin piirtein samoilla kilsoilla tein omaan Focukseen jakopään, eli en mä nyt sitä ihan turhana toimenpiteenä pidä. Jos itse tekee niin osat taisi olla päältä 200e, joten ihan kannattava käyttöarvon osalta, eikä tartte varoa joka kiihdytystä :) Seuraavan kerran jakopään remppa edessä sitten 400tkm kohdalla, niin saa surutta kiriä tiukkaan pultit ;) :D

E: Montako topiccia täällä jo on jotka käsittelee Zetec S/1.6 Duratecin jakopäätä? :shock:
No, kaikki ei sitä jakohihnaa itse vaihda, Opel-foorumin klassikko on se, että "vaihdoin jakohihnan kadettiin naistenklinikan parkkipaikalla pimeässä ja räntäsateessa silla aikaa kun eukko oli siellä synnyttämässä "... :D
shitbreak kirjoitti: 21 Maalis 2021 16:51
duckworth kirjoitti: 21 Maalis 2021 15:54 Suurin piirtein samoilla kilsoilla tein omaan Focukseen jakopään, eli en mä nyt sitä ihan turhana toimenpiteenä pidä. Jos itse tekee niin osat taisi olla päältä 200e, joten ihan kannattava käyttöarvon osalta, eikä tartte varoa joka kiihdytystä :) Seuraavan kerran jakopään remppa edessä sitten 400tkm kohdalla, niin saa surutta kiriä tiukkaan pultit ;) :D

E: Montako topiccia täällä jo on jotka käsittelee Zetec S/1.6 Duratecin jakopäätä? :shock:
Minä en sitä itse vaihda. Korjaamolla se hoituisi 395€.

Päätin kirjoitella ihan oman topicin aiheesta ;) ;) ;)

viewtopic.php?f=3&t=59199
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin