Sivu 2/2

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Lähetetty: 21 Elo 2022 21:15
Kirjoittaja EHarmala
Poistin vahingossa korjausohjeen. Nyt se löytyy wordinä ja pdf:nä linkin osoitteesta
- lisäkuvia en enää laittanut mukaan

https://www.dropbox.com/sh/hmqixw0ep5c7 ... 1Uvqa?dl=0

Eero Härmälä

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Lähetetty: 21 Elo 2022 21:37
Kirjoittaja Mk3Mondeo
Ikinä en ole omistanut Ecoboostia mutta kertomuksesi käytetystä työajasta huojensi mieltä enemmän kuin arvaatkaan. Jokunen aika sitten peruskorjasin kannentiivistevikaisen dieselin johon tuli toinen lohko ja josta myös alakerta piti purkaa täydellisesti lohkon tasohionnan, hoonauksen (koneistamo) sekä männänrenkaiden asennuksen yms vuoksi.

En laskenut työtunteja mutta varmaankin meni enemmän kuin sata mieluummin kuin alle. Silloin ihmettelin niitä guruja jotka korjaamo-ohjeen mukaan tekevät tuollaisen parissakymmenessä tunnissa. Nyt tuolla dieselillä on ajettu noin 40tkm lisää joten jollakin tavalla se onnistui.

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Lähetetty: 26 Maalis 2024 15:52
Kirjoittaja Juho Heliste
EHarmala kirjoitti: 21 Elo 2022 21:15 Poistin vahingossa korjausohjeen. Nyt se löytyy wordinä ja pdf:nä linkin osoitteesta
- lisäkuvia en enää laittanut mukaan

https://www.dropbox.com/sh/hmqixw0ep5c7 ... 1Uvqa?dl=0

Eero Härmälä
Morjesta! Olisiko mahdollista saada korjausohjeet vaikka sähköpostilla? T.Juho

Re: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 hp vm -13 ja kiertokanki

Lähetetty: 11 Huhti 2024 14:35
Kirjoittaja JiiHoo
EHarmala kirjoitti: 30 Maalis 2021 19:58 HYVÄ HUOMIO:Unohdin tosiaan mainita että ecoboost 1.0 tarvitsee juuri määrätyn tyyppistä öljyä ettei hammashihnat turpoa ja ala hajota,
tuota on kuulemma tapahtunut ja saattaa johtaa täystuhoon öljypumpun esisuodattimen tukkeutuessa.

Eli mootoriöljyn pitää ehdottomasti täyttää ”Ford WSS-M2C948-B” määritelmä.
Juuri näin. Ja jos yksikin huoltoväli on menty väärällä öljyllä, niin hihna on voinut ottaa jo osumaa ja öljyvaihdon lisäksi edessä on hihnaremppa. Siipeensä ottanut hihna voi posahtaa myöhemmin, vaikka koneessa olisi jo oikeat öljyt. Tai sitten hihnasta irronnut moska tukkii öljykierron ja vikavalo syttyy. Tai sitten männän öljyjäähdytys menee tukkoon ja seurauksena on männän ja sylinterin vaurioituminen.

Oikeilla öljyillä kone kestää satojatuhansia kilometrejä.