Jos jollain olisi tietoa mistä saisi kytkimen pääsylinterin ja työsylinterin välisen putken. porin vesa-matti (marmoritiski) keksi hinnaksi 250€
Ei nyt sentään! auto focus mk1 1.6 2003vm.
hajottamoilla sama osa poikkeuksetta umpi ruosteessa tulipellissä menevässä liitoksessa??? eli tyyppivika ja mikään taho ei uutta näytä myyvän.
itsellä kytkinpoljin meni aivan tunnottomaksi, ei pienintäkään vastusta, paitsi tietty palautinjosen vastus. piti vaihtaa pääsylinteri mut paineputki oli kaameessa ruosteessa tulipellin liitoksessa ja meni poikki. Oli ilmeisesti vuotanut siitä ja imenyt ilmaa putkeen.
Vee mäinen vaihtaa kaikki hyvät vinkit vaihtamiseen ja putken saamiseen otetaan ilolla vastaan.
focus mk 1 kytkimen paineputki.
Re: focus mk 1 kytkimen paineputki.
Moi onko moottoritilassa tälläisia putkia. Mene käymään varaosaliikeessä siihen palvelevaan ja teetä se putki ota tosi selvää onko tuotevalikoimassa sen teko. Tai joku hydraaliletkujen tekevä firma. Ota mitta ja mikä liitos päissä on (vanha putki.malliksi).
Tuossa hajoituskuvia .1255406 osanumero
https://ford.7zap.com/fi/car/42/6.34926/20/1556/15496/
https://ford.7zap.com/fi/car/42/6.34926/0/1641/15981/
Tuossa hajoituskuvia .1255406 osanumero
https://ford.7zap.com/fi/car/42/6.34926/20/1556/15496/
https://ford.7zap.com/fi/car/42/6.34926/0/1641/15981/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: focus mk 1 kytkimen paineputki.
Netistä löytyy osanumerolla 7A512 hinta n. 50E.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
Re: focus mk 1 kytkimen paineputki.
No niin, "uusi" putki paikoillaan ja uusi pääsylinteri myös. Porin autopalstalta löytyi uutta vastaavassa kunnossa oleva putki itse irroittaen hintaa kertyi 10€. Muissa romuautoissa putki aivan ruosteessa. Hankala vaihtaa mutta nyt paikoillaan ja voortti pelittää.
Vinkki, jos joudut vaihtamaan niin osta motonetistä tiivisteen irroitukseen 10€ pitkä koukkupäinen sarja, sillä saa liittimen sokan irti näppärästi. muuten pirun hankala irroittaa. qPätee myös jos pääsylinteri on poikinut.
akku pois
akun kotelo pois
ilmaputsari ylös ja sivuun
sulakerasia ylös ja sivuun
liittimet näkyy pääsylinerin putkissa (vihreät) tulipellissä
sokat irti liittimistä ( tässä vaiheessa koukkupäinen meisseli oli loistava)
ÄLÄ PAINA JARRUA kun jarrusäiliö on tyhjä.
putket kiinni ja sokat paikoilleen
laatikoon menevä paineputken vieressä ilmaus ruuvi (kumi päässä). "kaveri ilmasi kompuraan liitettävällä ilmaus laitteella" hiton kätevä suosittelen.
Vinkki, jos joudut vaihtamaan niin osta motonetistä tiivisteen irroitukseen 10€ pitkä koukkupäinen sarja, sillä saa liittimen sokan irti näppärästi. muuten pirun hankala irroittaa. qPätee myös jos pääsylinteri on poikinut.
akku pois
akun kotelo pois
ilmaputsari ylös ja sivuun
sulakerasia ylös ja sivuun
liittimet näkyy pääsylinerin putkissa (vihreät) tulipellissä
sokat irti liittimistä ( tässä vaiheessa koukkupäinen meisseli oli loistava)
ÄLÄ PAINA JARRUA kun jarrusäiliö on tyhjä.
putket kiinni ja sokat paikoilleen
laatikoon menevä paineputken vieressä ilmaus ruuvi (kumi päässä). "kaveri ilmasi kompuraan liitettävällä ilmaus laitteella" hiton kätevä suosittelen.