Sivu 1/1

Mondeo MK5 Ecoboost letkulämmitin

Lähetetty: 07 Marras 2019 11:00
Kirjoittaja Vilijo
Oisko kellään viisautta, että mihin väliin Mondeo mk5 1.5 ecoboostissa voisi miettiä letkulämmpäriä? Virallisia reittejä pitkin kun kyseli, niin nostivat kädet pystyyn, että ei onnistu...no mutta pakkohan sen on onnistua :ugeek:

Webastoon tottuneena tuo öljypohjan lämmitin ei herätä lämpimiä tunteita.

Re: Mondeo MK5 Ecoboost letkulämmitin

Lähetetty: 07 Marras 2019 19:17
Kirjoittaja NiceMan
Lämppärin letku? 1.6 jka 2.0 ecoboosteissa tulee koneen etupuolelle lämppäriltä tulevaan letkuun... katsoppas miten 1.5:ssa letkut on... en ole kurkistanut...

Re: Mondeo MK5 Ecoboost letkulämmitin

Lähetetty: 07 Marras 2019 19:45
Kirjoittaja janti
Mites tuohon ylävesiletkuun (8260) vai pitääkö olla pystysuorassa oleva letku? https://www.tt-thermo.fi/media/pdf/TT-T ... _v.2.3.pdf
https://ford.7zap.com/fi/car/180/code.f ... pceeg51178

Mikä letkulämppäri kyseessä?

Calixin CHV letkulämppärit eivät Ecoboostiin tämän mukaan käy, dieseliin kyllä käy. Defallakin ehdottaa vain säteilylämmpäriä, syy??
https://www.calix.se/fi/tuotteet/tuoteh ... 2147016213
https://www.calix.se/fi/tuotteet/mootto ... ttimet/cvh

Mikähän tämä lämmitin on? https://ford.7zap.com/fi/car/180/1.4897 ... pceeg51178

Re: Mondeo MK5 Ecoboost letkulämmitin

Lähetetty: 07 Marras 2019 20:43
Kirjoittaja Heikki75
janti kirjoitti: 07 Marras 2019 19:45 Mites tuohon ylävesiletkuun (8260) vai pitääkö olla pystysuorassa oleva letku? https://www.tt-thermo.fi/media/pdf/TT-T ... _v.2.3.pdf
https://ford.7zap.com/fi/car/180/code.f ... pceeg51178

Mikä letkulämppäri kyseessä?

Calixin CHV letkulämppärit eivät Ecoboostiin tämän mukaan käy, dieseliin kyllä käy. Defallakin ehdottaa vain säteilylämmpäriä, syy??
https://www.calix.se/fi/tuotteet/tuoteh ... 2147016213
https://www.calix.se/fi/tuotteet/mootto ... ttimet/cvh

Mikähän tämä lämmitin on? https://ford.7zap.com/fi/car/180/1.4897 ... pceeg51178
DEFA on jostakin syystä aina tarjonnut enimmäkseen säteilijää, kun taas Calixilta on tarjottu nestelämmitintä, merkistä riippumatta. Uskoisin syyn olevan se, että säteilijällä suljetaan pois mahdollisuus häiritä antureita ja vaikeuttaa käynnistymistä, jollainen ongelma on hyvin yleinen esim. VW-groupin moottoreissa.
TT-Thermon uusi malli lienee aika hyvä valinta ja sen asentaminen lämmityslaitteen sisäänmenoletkuun on takuuvarma ratkaisu. En keksi yhtäkään syytä miksi "ei onnistuisi"? Ellei sinne ole jostakin käsittämättömästä syystä laitettu venttiiliä joka estää kierron mikäli moottori ei ole käynnissä?