Escort RsT

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

Escort RsT

Viesti Kirjoittaja janner88 »

Nyt on hommattu escoon sitten by-pass valve.
Minne tulee dumpin letku,joka päästää ne "hukkailmat" takaisin kiertoon?
Tuleeko se a) amal-valven turbon puolelle
b) amal-valven ilmanputsarin puolelle
c) jonnekin muualle

Voisiko se tulla siihen letkuun, joka tulee jostain imusarjasta/venttiilinkopasta koneen vasemmalta puolelta ,amal valvelle?

Kone on mk3
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eiks toi amal ja by pass oo sama asia.


ainakin google sanoo että

Amal Valve - how does this work then?
Technically it's known as the charge pressure control bypass valve.
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kyllä sen letkun voi laittaa ihan ilmanputsarille, eli turbon imupuolelle..
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

eiks toi amal ja by pass oo sama asia.
Ei.
Amallilla säädetään ahtopainetta painekellolle kierrättämällä sitä joko yleensä turbon imupuolelle tai sitten painekellolle riippuen halutaanko sitä painetta olevan siellä enemmän vai vähemmän.
Vastaa Viestiin