Sivu 1/1

mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 15 Huhti 2019 12:59
Kirjoittaja jukkis67
Nii 1.8tdci kyseessä 08 oliko tämä pumpun vaihto kui simppeli homma kun näyttäs et siitä toi lievä laakeriääni kuuluu(voiko jumittaa vai antaako mennä vaan)

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 15 Huhti 2019 17:13
Kirjoittaja Renee
Moi onko niitä tehostinöljyjä vaikka 100tkm välein vaihdettu uusiin. Onko se sitä punaista
Halpaa on noita voi vaihdella ei menee konkkaan talous https://www.mister-auto.fi/ohjaustehost ... g3354.html
Monesti auttaa viewtopic.php?f=3&t=52677

Eikös se normi vaihto ja lopuksi se ilmaus.
http://juukelibuukelis.blogspot.com/201 ... umpun.html

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 16 Huhti 2019 19:01
Kirjoittaja Heikki75
Itse olen "vaihtanut" öljyt niin, että olen kääntänyt ohjauksen ääriasentoon, imenyt säiliön tyhjäksi ja täyttänyt uudella. Taas kääntänyt toiseen laitaan ja täyttänyt uudella. Tätä jatkanut parin-kolmen litran verran, jolloin säiliössä oleva öljy useinmiten on jokseenkin saman väristä kuin uusi purkissa oleva.

Missään vaiheessa siis ei käytetä autoa säiliö tyhjänä, joten mitään ilmailua ei tarvitse odottaa..

Siisti ja nopea homma.

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 16 Huhti 2019 20:36
Kirjoittaja Renee
Itse kun minulla on toi imupumppu öljýnvaihdon yhteydessä säiliö tyhjäksi imetään ja uudet öljyt sisään. Volvossa kun on noi ATF 220 ei hinnalla pilattu.
Ja kirkkailla öljyillä ajetaan

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 16 Huhti 2019 23:43
Kirjoittaja anon1
Öljynvaihtoon on luultavasti useampiakin tapoja yksi olisi ottaa säiliöstä paluuputki irti ja laittaa sen pää tyhjään kanisteriin auto käyntiin rattiapyöritellen paluuputkesta vanha öljy kanisteriin ja kaveri täyttää öljysäiliötä sitä mukaan kun sinne mahtuu öljyä, tämä olis tällainen huuhtelutyylin vaihto pääset samalla näkemään kun paluuputkesta tuleva öljy on kirkasta.

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 22 Huhti 2019 10:32
Kirjoittaja NiceMan
Tehostimen öljyt kannattaa vaihdella joskus, säästää pumppua ja pitää ohjauksen mukavana...

Itsellä kohta 100tkm ajettu ja olen kertaalleen jo öljyt vaihtanut, itsellä 2011 mondeo hihnavetoisella pumpulla, kaverille vaihdettiin 2012 malliseen juuri öljyt kun melkein 130tkm huristeltu tosin tuossa sähkötoiminen pumppu, kertoi että huomasi eron että on pehmeämpi.
Molempiin tuli Red Linen öljyt.

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 23 Huhti 2019 11:11
Kirjoittaja Renee
Jokos kysyjä on saanut tehostinpumpun kuntoon vai vielä vaiheessa?

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 23 Huhti 2019 21:18
Kirjoittaja antsa
Ilmeisesti tuon öljyn speksi on wss-m2c204-a2
Tietääkö kukaan miten tämä eroaa wss-m2c204-a :sta (ei 2 lopussa)?
Löysin englannin foorumeilta että tuo 2 loppuinen sopisi kylmiin olosuhteisiin. Mitäköhän tämä ulkoilman lukemina tarkoittaa?
Motonetissä sattui vain olemaan pelkästään öljyä ilman 2:sta.

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 27 Huhti 2019 10:17
Kirjoittaja Renee
Toi kylmiin olosuhteisiin pohjoismaat kun täällä on noita 30 asteen pakkasia ns Siperia lisäys öljyihin. Espanjassa ja Kittilässä pitää olla vähän erilaiset öljyt autossa

Re: mondeo mk4 ohjaustehostimen pumppu

Lähetetty: 27 Huhti 2019 21:41
Kirjoittaja S-P-H
antsa kirjoitti:Ilmeisesti tuon öljyn speksi on wss-m2c204-a2
Tietääkö kukaan miten tämä eroaa wss-m2c204-a :sta (ei 2 lopussa)?
Löysin englannin foorumeilta että tuo 2 loppuinen sopisi kylmiin olosuhteisiin. Mitäköhän tämä ulkoilman lukemina tarkoittaa?
Motonetissä sattui vain olemaan pelkästään öljyä ilman 2:sta.
JUST tänään hain Motonetistä sitä Liqui Molyä missä oli tuo wss-m2c204-a ja mietin juuri samaa.
Omassa autossa on sähköhydraulinen pumppu eli se "EPAS" mikä liene löytyy saman ikäsistä Mondeoista.
Pumppu on puskurin syövereissä ja oikean öljymäärän viivan väkeminen oli kyllä aivan mahdotonta.
Olis pitäny ottaa pyörän muovilokari pois et olis nähny säiliön toisesta suunnasta.

Pistin apaut saman verran uutta mitä olin ottanut uloskin. Käytin sitä kätsää parin euron imupumppua missä on sisään ja ulos letkut.
174000km (noin 10v) ajetut öljyt oli yllättävän hyvässä kunnossa. Mustaa, mutta ei jäykän oloista.

En tiedä onko placeboa, mutta vaihdon jälkeen ohjaus tuntui tarkemmalta. Todnäk ei oikeasti ollut, mutta oli vaan hyvä fiilis
kun tuli tehtyä jotain hyödyllistä :lol: