Sivu 2/2

Re: 2.0 TDCI P2002 ja DPF-letkut?

Lähetetty: 13 Helmi 2019 08:28
Kirjoittaja Heikki75
Juu, täytyy testata.
Mulla on tämä palikka:
https://www.elekma.com/obd2-bluetooth-a ... PwEALw_wcB


Siinä mielessä kätevä että helposti voi katsoa milloin vain kun tuo on hanskalokerossa.
Tosin kallis ja meinasin jo vaatia kaupanpurkua vuosi sitten, kun siihen tuli monta päivitystä peräkkäin ja välillä ei päässyt yhteenkään automerkkiin käsiksi.
Nyt pelaa kyllä täydellisesti, ainakin Fordissa...

Täytyy nyt nollata nuo arvot.

Tuo tosiaan näyttää sen noen määrän prosentuaalisena ja olen huomannut, että jos 100km/h. alueella ajaa esim. 5km. pitkän ylämäen 5 vaihteella, että kierrokset pysyvät reippaassa 2000 ja pakokaasun lämpö 300C tietämillä, tuo ensimmäinen "dynaaminen" arvo saattaa laskea esim. 10%. ja se myös ehkä hidastaa tuota alemman arvon kertymää?

Re: 2.0 TDCI P2002 ja DPF-letkut?

Lähetetty: 25 Helmi 2019 17:36
Kirjoittaja Heikki75
riikomi kirjoitti:Ne saattaa olla katalysaattorin lämpötiloja.

Noki alkaa palaa vasta yli 600 C lämpötilassa. Kaikki sen alle jättää noen polttamatta.

https://www.dieselnet.com/tech/dpf_regen.php

Juu, kyllä se ensimmäinen anturiarvo tulee jostakin ennen suodatinta ja höyrystintä.
Nyt katsoin tuossa taas polton ajan arvoja, niin toinen arvo nousi 680 asteeseen. Varmaan viimeksi katsoin vain tuota ensimmäistä?

Re: 2.0 TDCI P2002 ja DPF-letkut?

Lähetetty: 05 Maalis 2019 12:19
Kirjoittaja riikomi
Katsopa olisiko tuolla käypä selitys niille nokilaskureille: https://www.corning.com/media/worldwide ... 1-1262.pdf

Re: 2.0 TDCI P2002 ja DPF-letkut?

Lähetetty: 09 Maalis 2019 17:52
Kirjoittaja Heikki75
riikomi kirjoitti:Katsopa olisiko tuolla käypä selitys niille nokilaskureille: https://www.corning.com/media/worldwide ... 1-1262.pdf
Kiitos.

Selventäähän tuo hyvinkin.
Open -/closed loop. Avoin ja suljettu piiri, niinkuin noissa laskureissa minunkin testerissä näkyy.
Nyt tuokin selvisi suunnilleen, että mistä on kysymys.

Re: 2.0 TDCI P2002 ja DPF-letkut?

Lähetetty: 09 Maalis 2019 17:56
Kirjoittaja Heikki75
Ganiateri kirjoitti: Tuon sisällä on suodatin myös minkä voi putsailla. Itse vaihdoin molemmat uusiin eri aikoihin kun koitin tuosta resonoinnista päästä eroon, mutta jostain syystä jatkuu edelleen satunnaisesti tuosta etummaisesta. Vaihdoin päikseenkin.
Loppui muuten tuo ääni uudella venttiilillä.

Mulla alkoi loppuvaiheessa kuulua tuo äöni

Euro5- mallissa ei ole kuin yksi noita "punaisia". Toinen on pienempi kooltaan ja eri mallinen..