Käsittääkseni max-nappi on tarkoitettu nopeaan huurteenpoistoon, jolloin puhallus tulee täysille, ilma ohjataan tuuli- ja sivulaseille, tuuli- ja takalasin lämmitys tulee päälle, jalkatilaan ei tule puhallusta. Ei siis sovi pitempiaikaiseen käyttöön koska jalkatila ei lämpiä.Pasi123 kirjoitti: ↑03 Tammi 2024 11:52
Mutta on tuo kyllä kylmä auto. Siis ihan jäätyy sisälle, kun ei lämpiä. Moottorilämmöt on normaalit (n. 1/2). Kokeilin laittaa lämmöksi maksimin(lukee "hi" tms), ei vaikutusta. Sellaisenta jääkaappilämmöltä tuntui, varmaan vähän enempi kuitenkin. Puhalsi kyllä kovasti ilmaa. Sitten kokeilin max-nappia. Sillä sitten alkoi lämmetä selkeästi. Se automaatti oli käytössä.
Toinen tuossa on, että jalkatila on todella kylmä. Se automaatti tuntuu sinne puhaltavan tosi kovasti, mutta ei se siltikään lämpeä.
Kolmas ominaisuus on, että esilämmityksen jälkeen ajossa auto jäähtyy voimakkaasti. Tämä tapahtuu ihan heti.
Itse olen talviaikaan käyttänyt seuraavia asetuksia: puhallus manuaalisesti tuulilasille, matkustamon yläosaan ja jalkatilaan (siis kaikkiin kolmeen yhtä aikaa), puhallin saa olla automaatilla. Tällä tavalla sisätila lämpiää aika hyvin, selvästi paremmin kuin jos olisi kokonaan automaatilla.
Jäljellä oleva ongelma on se äkillinen huurtuminen. Siihen tuntuu joskus auttavan, kun heti huurtumisen alettua laittaa sisäilmankierron päälle (merkkivalo syttyy) ja sitten heti perään kierto pois (merkkivalo sammuu). Tällä tavalla kai ohitetaan ohjelmiston tekemä sisäkierron kytkeminen.
Kysyin paikallisesta Ford-huollosta sisäkierron poiskytkemisestä läppämoottorin johdon irroituksella. Eivät suostu tuollaista tekemään, koska maahantuoja/tehdas ei sitä hyväksy. Huollossa myönsivät, että huurtumisesta on tullut valituksia muiltakin.