Sivu 1/1

2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 02 Tammi 2019 16:50
Kirjoittaja Tongervo
Käväisin tänään merkkiliikkeen huollossa kun alkanut pitämään tämä minun mielitiettyni häiritsevää nakutusta. Mittasivat puristuspaineiksi 12,12 ja 11 bar. Nakutus kuuluu oli kone lämmin tai kylmä. Kiihdyttäessä kuuluu kuin 1,9 TDI:llä ajaisi :lol: Epäilivät vahvasti että männän helmasta pala pois. Eivät sen enempää vaivautuneet asiaa tutkimaan vaan uutta konetta olivat heti tarjoamassa. Autolla siis ajettu 170000 ja kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeissä.
Voisiko kyseessä olla kuitenkin venttiilivika?

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 03 Tammi 2019 19:38
Kirjoittaja NiceMan
Ota yksi kerralla puolasta johto irti.. katoaako jonkubn kohdalla nakutus kun johto irti ? Jos niin KK laakeri..

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 06:52
Kirjoittaja Fiestalla
Jollain oli tällä forumilla mennyt imusihti karstasta (osittain)tukkoon, kun oli ajanut 21-22tkm öljynvaihtoväliä.

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 06:44
Kirjoittaja Tongervo
Käytin autoa huollossa ja selvä peli. Endoskoopilla menivät tulpan rei’ästä sisään ja selkeitä naarmuja sylinterissä eli männän helmasta siis pala pois. Sitä mikä tämän on saattanut aiheuttaa niin olen viime aikoina vetänyt raskaita kuormia autolla. Autossa on jälkiasenteinen vetokoukku mutta sähköistä kiertovesipumppua ei oltu asennettu Ford myyntiliikkeessä 2013.
Onko tässä nyt käynyt tosissaan niin että moottori on ylikuumentunut ja siitä sitten pala helmasta irti..
Mielenkiintoista nähdä kuka korvaa moottoriremontin nyt?

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 07:32
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Eipä näytä olevan ensimmäinen tapaus laatuaan tämä mäntävaurio.
Mikähän näiden litrasten koneiden todellinen elinikä on?

Tässä kun on totuttu ajattelemaan, että moottorit noin yleensä kestää 300000km ja yli.

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 09:58
Kirjoittaja Mk3Mondeo
Tongervo kirjoitti:Käytin autoa huollossa ja selvä peli. Endoskoopilla menivät tulpan rei’ästä sisään ja selkeitä naarmuja sylinterissä eli männän helmasta siis pala pois. Sitä mikä tämän on saattanut aiheuttaa niin olen viime aikoina vetänyt raskaita kuormia autolla. Autossa on jälkiasenteinen vetokoukku mutta sähköistä kiertovesipumppua ei oltu asennettu Ford myyntiliikkeessä 2013.
Onko tässä nyt käynyt tosissaan niin että moottori on ylikuumentunut ja siitä sitten pala helmasta irti..
Mielenkiintoista nähdä kuka korvaa moottoriremontin nyt?
Vaikuttaa vahvasti siltä, että artisti maksaa eli auton omistaja koska 170tkm on pitkä matka noin pienelle korkeaviritteiselle moottorille ja tehdastakuu taitaa olla jo ohi.

Paljonko muuten Fcouksen suurin vetomassa saa olla? Kaverin Mondeo mk4 farkku 1.8TDCI:ssä maksimipaino on 700kg ja se on kuitenkin suurempi koriltaan.

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 10:07
Kirjoittaja Renee
Vetokoukku ja nykyajan auto ne kun ei sovi enään yhteen. Pitää olla maasturi suoraan että se toimii kunnolla tämä on sitä nykyaikaa . Oli juttua tuosta televisiossa.Ohjelmoitavaa on jäähdytysken puhaltimnen toimintaa ja se muut sähköhommat.Kuten teillä on noita asioitaa jäänyt tekemättä.. Harmi ja varmaakin noita ei enään focuksiin asenetaa jos litranen kone pellin allaa on.Kyllähän nykyajan autot josta oteentaan tehoja 125 litraa kohti rupeaa olemaan kerttakäyttö kamaa se miljoonaa kilometriä samallaa moottorilla on utopiaa. Harmi homma kysyjän kannalta.

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 11:24
Kirjoittaja Tongervo
Mk3Mondeo kirjoitti: Vaikuttaa vahvasti siltä, että artisti maksaa eli auton omistaja koska 170tkm on pitkä matka noin pienelle korkeaviritteiselle moottorille ja tehdastakuu taitaa olla jo ohi.

Paljonko muuten Fcouksen suurin vetomassa saa olla? Kaverin Mondeo mk4 farkku 1.8TDCI:ssä maksimipaino on 700kg ja se on kuitenkin suurempi koriltaan.
Ostin auton vuosi sitten samaisesta autoliikkeestä josta myös edellinen omistaja oli ostanut sen uutena. Autolla oli ajettu 124t kun auton ostin. Itse näkisin että olen aika vahvoilla sen nähden että puolimoottorin vaihto menee liikkeen piikkiin?

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 17:09
Kirjoittaja focst
Tongervo kirjoitti: Ostin auton vuosi sitten samaisesta autoliikkeestä josta myös edellinen omistaja oli ostanut sen uutena. Autolla oli ajettu 124t kun auton ostin. Itse näkisin että olen aika vahvoilla sen nähden että puolimoottorin vaihto menee liikkeen piikkiin?
Jos ne on ajettu niin kuumaksi että männät leikkaa kiinni niin ihan varmasti on tullut muitakin vaurioita koneelle.. :shock:

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 17:56
Kirjoittaja Mk3Mondeo
Tongervo kirjoitti: Ostin auton vuosi sitten samaisesta autoliikkeestä josta myös edellinen omistaja oli ostanut sen uutena. Autolla oli ajettu 124t kun auton ostin. Itse näkisin että olen aika vahvoilla sen nähden että puolimoottorin vaihto menee liikkeen piikkiin?
Toivon että olet oikeassa mutta mihin ajattelit vedota jotta vuosi sitten ostetun käytetyn auton remontti menisi myyjäliikkeen piikkiin? Kyseessä on kuitenkin jo 6 vuotta vanha auto ja teknisen elinkaarensa loppupäässä.

Virhevastuuhan on 6kk:tta ja siinäkin usein puolet menee ostajan maksettavaksi, tässä tapauksessa useampi tuhat euroa.

Minulla oli aikanaan Audi jolla oli ajettu 80tkm ja ajonestolaite mittaristossa alkoi temppuilemaan. Hinta merkkiliikkeessä reilu 1500€ töineen eikä valmistaja tai maahantuoja edes harkinneet vastaantuloa koska kyseessä oli niin paljon ajettu auto ja vaikka mittaristo ei missään tilanteessa kuulu huollettavien tai kuluvien osien piiriin.

Re: 3013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 18:51
Kirjoittaja Freeze
Tongervo kirjoitti:Käytin autoa huollossa ja selvä peli. Endoskoopilla menivät tulpan rei’ästä sisään ja selkeitä naarmuja sylinterissä eli männän helmasta siis pala pois. Sitä mikä tämän on saattanut aiheuttaa niin olen viime aikoina vetänyt raskaita kuormia autolla. Autossa on jälkiasenteinen vetokoukku mutta sähköistä kiertovesipumppua ei oltu asennettu Ford myyntiliikkeessä 2013.
Onko tässä nyt käynyt tosissaan niin että moottori on ylikuumentunut ja siitä sitten pala helmasta irti..
Mielenkiintoista nähdä kuka korvaa moottoriremontin nyt?
Minulla sanottiin 2015 uutta vastaavaa Foccaria ostettaessa, että se lisäjäähdytys on edellytys vetokoukun asentamiselle, ns. valmiuspaketti. Taitaako mennä artistin piikkiin, edellinen omistaja on jättänyt sen asennuttamatta joko vahingossa tai tietoisesti. Tuskin on Fordin liikkeessä ainakaan huomautuksetta tehty, jos se koukku siellä on laitettu.

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 09 Tammi 2019 19:47
Kirjoittaja Arski54
Tongervo kirjoitti:Käväisin tänään merkkiliikkeen huollossa kun alkanut pitämään tämä minun mielitiettyni häiritsevää nakutusta. Mittasivat puristuspaineiksi 12,12 ja 11 bar. Nakutus kuuluu oli kone lämmin tai kylmä. Kiihdyttäessä kuuluu kuin 1,9 TDI:llä ajaisi :lol: Epäilivät vahvasti että männän helmasta pala pois. Eivät sen enempää vaivautuneet asiaa tutkimaan vaan uutta konetta olivat heti tarjoamassa. Autolla siis ajettu 170000 ja kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeissä.
Voisiko kyseessä olla kuitenkin venttiilivika?
Oma 2015 mallinen kävi eilen huollossa ja olin sanonut saman moisesta äänestä. Ei kuulunut ennen ja tuntuu että kovenee koko ajan. Varsinkin kylmänä muistuttaa vanhaa autoa missä sytytys pahasti myöhässä tai kuten aloittaja mainitsee, dieseliä. Kuuluu kylmänä tyhjäkäynnillä paikallaan ja kovemmassa vedossa. Kevyellä vedolla pellin alla on lähinnä herätyskello. Lämpimänä huomattavasti hiljaisempi/ siistimpi käyntiääni mutta kuuluu kun hevoset pääsee irti, tosin ei niin kovaa.
Ei ainakaan sanottu että olis sylintereihin vilkaistu vaikka tulpat vaihdettiin. Ääntä sanottiin normaaliksi.
Takuuta vielä 40 tkm ja reilu vuosi joten katsotaan miten kehittyy.

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 10 Tammi 2019 04:02
Kirjoittaja Fiestalla
Mitähän bensaa ja öljyä aloittajan on käyttänyt? Eikö tuo vauriokuvaus vaikuta, että moottori olisi raskasta kuormaa vedettäessä päässyt nakuttamaan?

Valistumaton mutuiluni on, että en käyttäisi (erityisesti vetoautossa/viritetyssä) kuin 98 oktaanista ja Dexos 1 Gen 2 luokan tai vastaavaa öljyä.

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 15 Tammi 2019 11:53
Kirjoittaja JiiHoo
Fiestalla kirjoitti:Mitähän bensaa ja öljyä aloittajan on käyttänyt? Eikö tuo vauriokuvaus vaikuta, että moottori olisi raskasta kuormaa vedettäessä päässyt nakuttamaan?

Valistumaton mutuiluni on, että en käyttäisi (erityisesti vetoautossa/viritetyssä) kuin 98 oktaanista ja Dexos 1 Gen 2 luokan tai vastaavaa öljyä.
Varminta on käyttää sellaista öljyä mitä valmistaja suosittelee. Ei sitten öljyssä kylpevä jakohihna liukene pois olemasta.

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 16 Tammi 2019 20:16
Kirjoittaja Fiestalla
JiiHoo kirjoitti: Varminta on käyttää sellaista öljyä mitä valmistaja suosittelee. Ei sitten öljyssä kylpevä jakohihna liukene pois olemasta.
Onko tästä jotain näyttöä, vaiko mutuilet vain?

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 16 Tammi 2019 20:29
Kirjoittaja focst
Fiestalla kirjoitti: Onko tästä jotain näyttöä, vaiko mutuilet vain?
Ei se nyt sentään liukene mutta pinta rikkoontuu ja hihnasta alkaa irtoamaan kumi purua joka tukkii sitten öljysihdin..

Re: 2013 Focus 1,0 ecoboost nakuttaa

Lähetetty: 16 Tammi 2019 20:58
Kirjoittaja Fiestalla
Onko edelleenkään mitään faktaa, että tietyn tyyppinen öljy kuluttaa hihnaa?