Sivu 1/1

Pitkien "räpsähtely", Focus 2010 tdci

Lähetetty: 28 Joulu 2018 19:34
Kirjoittaja Patera
Nyt muutaman pvn ajan vaivannut Fiikusta moinen ongelma: kun vaihdan kaukovaloille, ne sammahtavat vaihdon jälkeen 1-2 sekunniksi.
Lähivaloina olevat xenonit eivät myöskään mielestäni ole niin kirkkaat, kuin ennen tuota ilmiötä.
Oma päätelmäni on, että valomoduuli meni nyt vaihtoon, mutta onko oikea päätelmä, ja löytyykö se hansikaslokeron alta vai mistä?
Varaosatoimittaja kun ei auton tiedoilla suoraan löydä, vaan pitäisi saada avuiksi alkuperäinen numerokoodi.....

Re: Pitkien "räpsähtely", Focus 2010 tdci

Lähetetty: 29 Joulu 2018 15:17
Kirjoittaja Patera
Nonii, kerkesin sukeltamaan vänkyrin jalkatilaan, eikä tuon sulakeboksin yhteydestä löytynyt mitään ylimääräisiä ohjaimia ...

Re: Pitkien "räpsähtely", Focus 2010 tdci

Lähetetty: 07 Tammi 2019 22:16
Kirjoittaja Patera
Nonii, taisipa sittenkin jäljet johtaa sylttytehtaalle...
Laturin valo palaa , eli menee Denso vaihtoon ... ja mittasin toki, eipä tuo akulle jaksanut mitään tuupata.
Uteliaisuuttani tsekkasin, että mitä sanoo Autocom, mutta ei tuo mitään erikoista löytänyt.
No, pakkohan sitä on tammikuun alkuun ylimääräisiä menoja saada ....
Ajokilometreja muuten 162 000 tasan .

Re: Pitkien "räpsähtely", Focus 2010 tdci

Lähetetty: 09 Tammi 2019 19:43
Kirjoittaja Patera
Laturin vaihtotyö menossa, ja vanha kädessä. Pakko myöntää, että tuli ikävä ensimmäistä kulkinettani, b-mallin Kadettia. Paitsi sen startin vaihdon suhtee.... :lol: . Muutoinhan koneen ympärillä mahtui vaikka tanssit pitämään....
No, muistan varmasti, etten urakkaa tästä hommasta mene tekemään... :D :roll:

Re: Pitkien "räpsähtely", Focus 2010 tdci

Lähetetty: 09 Tammi 2019 20:36
Kirjoittaja GeeTee-
Mulla on mk4.5 mondeon valot "räpsähdelly" jo pari vuotta, eli hetkellisesti himmenee satunnaisin välein semmosen reilun silmänräpäyksen ajaksi. Ei huomaa jos katsoo suoraan lamppua, mutta kun ajaa auton keulan lähelle seinää tms, niin valokeilasta ilmiön havaitsee. Ja tuntuis pahenevan lämpösenä. Netistä löytyy jotain tarinaa liian korkeasta resistanssista jossain laturin johtonipussa, jonka saa korjattua juottamalla ylimääräisen lenkin johonkin väliin mutta taidan vielä kysyä ammattilaiselta ennenkuin laitan welleriä lämpöseksi.

Jos jollain on ollut samanmoista ropleemaa niin olis kiva kuulla missä oli vika, laturia nyt ensimmäisenä vois epäillä mutta luulis sen jo tässä ajassa levinneen. Latausjännite on ok, sen käyrämuodosta ei ole tietoa. Saako forscanilla jotenkin lataukseen liittyvää livedataa pihalle?