vetyautoissa on tulevaisuus?
Lähetetty: 19 Joulu 2018 08:33
Vety/polttokennoautojen avulla olisi ratkaistavissa toimintamatkan rajallisuus ja kylmän ilmaston aiheuttamat ongelmat. Jostain syystä pääpaino on kuitenkin sähkö/akkuaútoissa mikä teknologisesti on mielestäni täysin kestämätön ratkaisu olosuhteisiimme, esim. akkuteknolgian rajat ja herkkyys lämpötilalle (kylmä/kuuma).
Vedyn valmistus vaatii energiaa, mutta voisiko sitä tehdä enemmän silloin kun aurinko paistaa ja tuulee, aurinko ja tuulivoimalla. Samalla sähkön varastointikysymys osin ratkeaisi.
Pitkällä tähtäimellä myös polttokenno omakotitalon nurkalla olisi mielenkiintoinen ratkaisu, sähköverkosta ja siirtomaksuista irrallaan.
Lopuksi tämän lauhan talvipäivän sähköenergiatasapaino suomessa; kulutus 12100MW, tuonti 22%, vesivoima 14%, ydinvoima 23%, yhteistuotanto 36%, tuulivoima 2%, aurinkovoima 0%, muu tuotanto 2%. Pakkasta parikymmentä astetta lisää ja tuonnin voi kertoa kahdella.
Vedyn valmistus vaatii energiaa, mutta voisiko sitä tehdä enemmän silloin kun aurinko paistaa ja tuulee, aurinko ja tuulivoimalla. Samalla sähkön varastointikysymys osin ratkeaisi.
Pitkällä tähtäimellä myös polttokenno omakotitalon nurkalla olisi mielenkiintoinen ratkaisu, sähköverkosta ja siirtomaksuista irrallaan.
Lopuksi tämän lauhan talvipäivän sähköenergiatasapaino suomessa; kulutus 12100MW, tuonti 22%, vesivoima 14%, ydinvoima 23%, yhteistuotanto 36%, tuulivoima 2%, aurinkovoima 0%, muu tuotanto 2%. Pakkasta parikymmentä astetta lisää ja tuonnin voi kertoa kahdella.