Sivu 1/1

focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 29 Heinä 2018 22:14
Kirjoittaja kesamies
Kuinkas ykkös koppasen focuksen ajonesto on toteutettu? Ajatuksena vaihtaa nykyisen 1.4 tilalle 1.6 kone mutta ongelmana eri moottorin ohjaus mm 1.6 on ilmamassamittari mutta 1.4 ei ole joten koneen sähköjohdot otettava 1.6 koneen mukana ja laitettava 1.6 moottorin ohjaus boxi mutta onko ajonesto siinä boxissa eli tarvi sen avaimet vai onko jossain erillinen boxi missä koodit jotta auto kävis yhä vanhoilla avaimilla. Sekanen teksti mutta yritetään :D Autohan on -01 vuotinen ja luovuttaja -99 vuotinen. Olis itellä vaa kyseinen kone kaikkinensa ja ajettu 190tkm vain

Re: focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 30 Heinä 2018 16:08
Kirjoittaja Mk3Mondeo
kesamies kirjoitti:Kuinkas ykkös koppasen focuksen ajonesto on toteutettu? Ajatuksena vaihtaa nykyisen 1.4 tilalle 1.6 kone mutta ongelmana eri moottorin ohjaus mm 1.6 on ilmamassamittari mutta 1.4 ei ole joten koneen sähköjohdot otettava 1.6 koneen mukana ja laitettava 1.6 moottorin ohjaus boxi mutta onko ajonesto siinä boxissa eli tarvi sen avaimet vai onko jossain erillinen boxi missä koodit jotta auto kävis yhä vanhoilla avaimilla. Sekanen teksti mutta yritetään :D Autohan on -01 vuotinen ja luovuttaja -99 vuotinen. Olis itellä vaa kyseinen kone kaikkinensa ja ajettu 190tkm vain
Bensakoneen ajonestoa en tunne mutta voisin veikata operaatiota hyvin hankalaksi koska monissa autoissa ajoneston kuuluu itse immobilizer, ECU, virtalukon tunnistinrengas plus avaimet.

Vastaavan diesel-Focuksen (TDDI) ajonesto sijaitsi lisäksi jakajapumpussa.

Re: focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 30 Heinä 2018 21:14
Kirjoittaja futura68
Tuo saattaa olla liian ongelmallinen.. Tarvitset johtosarjan, pcm:n ja avaimen nyt ainakin.. Rinkulas (eli lähetin/vastaanotin) ei ole mitään tietoa, joten se käy mistä vaan.. Tuo ikäero on se paha juttu.. Voit joutua vaihtaan kaikki johtosarjat, ehkäpä vielä abs-yksikön.. Tai voit koittaa miten se toimii 1.4:n ohjauksella ja vaihtaa vain peruskoneen..

Re: focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 02 Elo 2018 21:05
Kirjoittaja kesamies
Sitä vähä pelkäsinki että hankalaksi menee. Nykynen 1.4 on tiensä päässä, useasti liikkeelle lähdössä tukehtuu ja alkaa poksuna kuuluu konehuoneesta, joutuu nostaa 3-4k väliin kierrokset jotta jaksaa lähteä, joten kytkinkään tuskin kauan kestää tätä lähtötapaa. Kaikki sytkä osat vaihettu muttei auttanut. Muutenkin joutuu sahaa aina käyntii. Olis vaa ollu pari kk sit leimattu koppi ni ois voinu askarrella mutten lähde kyllä väkertelle ku fordis noin monimutkaseks tehty ajonesto ja jos noin joutuu piuhojaki vaihella ettei riitä koneen sähköt yksinkertaisuudessaan. Ajellaa focuksel kunnes ei liiku enää :D En usko et 1.4 ohjauksella toimisi ainakaan kauhean taloudellisesti kun 1.6 koneeseen ilmamassa kumminkin suunniteltu ja se jäis pois 1.4 ohjauksella

Re: focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 03 Elo 2018 09:53
Kirjoittaja fokkewulf
Harmi, kun insinöörit on keksiny kaikkea, jotta autoilija ei saisi huollettua autoaan. Ennen pystyi Sierraan tai Escorttiin helposti vaihtamaan tekniikan.
Nyt pakotetaan ostamaan toinen auto. No, aika halvalla näitä Focuksia saa. mutta tarkkana saa olla ruosteen kanssa, se kun tuppaa nakertamaan tehokkaasti Fordia katsastuskelvottomaksi. Vertailen usein parkkipaikalla toisten Fokuksia omaani, usein löytyy paremmin säilyneitä yksilöitä, ilmeisesti vähemmän talviajoa ja suolaa kokeneita.

Re: focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 04 Elo 2018 09:24
Kirjoittaja futura68
Oli taannoin Mondeo, joka alunperin 1.8 ja vaihdettu 2.0 tilalle.. toimi ihan hyvin... Maf tai map... entä sitten, jotenkin se seos on muodostettava... Itse tosiaan laittaisin sen 1.6:n peruskoneen sinne ja kokeilisin miten toimii...

Re: focuksen ajonesto/koneen vaihto

Lähetetty: 04 Elo 2018 21:51
Kirjoittaja kesamies
Ei tämäkään huippu yksilö ole, hyvän värinen ja alustan osat erittäin hyvässä kunnossa, paljon uutta, edes jarrupaloja ei tarvitse vaihtaa tällä tietoo auton käyttö iän aikana mutta siinä ne hyvät puolet olikin, korissa taka kaaret pinta ruostetta ja yksi tunkin mentävä reikä pohjassa ja parit syvemmät naarmut ja koneen ongelmat..

Tarvii kattoo jos tekis kokeilun kun saan ton toisen auton pihasta leimalle ja ajoon ensiksi. Montaa päivää en pysty ilman autoo oleen niin suorilta en lähde kokeilemaan.