Moottorin kierrosongelma
Lähetetty: 06 Heinä 2018 13:54
Minulla on FORD MONDEO MK3 HATCHBACK (B5Y) 1.8 16V. Ajettu 310 tkm
Näin lämpimillä ilmoilla, siis talvipakkasella toimii ok, moottorin kierrokset vaelta - hulluttelee,
Autokäynnistyy normaalista, paikallaan ollessa kierrokset toimivat kaasupolkimen mukaan.
MUTTA, kun lähden liikkeelle lähtö menee hyvin, mutta vaihtaessa kierrokset nousevat jopa 3000 kierr koskematta kaasupolkimeen.
Kierrokset laskevat nopeuden ja vaihteen mukaan. Taas vaihtaessa, siis vapaalla ollessa kierrokset nousevat.
Esim. risteykseen tullessa lasken vapaalle, kierrokset nousevat kunnes auto pysähtyy niin kierrokset laskevat normaalityhjäkäynti lukemiin.
Siis vika esiintyy silloin kun auto liikkuu - paikallaan ihan ok.
Kaasuläppäkotelo puhdistettu, tyhjäkäynti solenoidi (jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottori) vaihdettu, imusarjan alla olevan ässä- kirjainta muistuttava putki vaihdettu. Esitetty vaihdettavaksi kaasuläppäkotelo, ei vaihdettu hinta puolet auton arvosta, esitetty vaihdettavaksi kaasuläppätunnistin ?? kaasuläppäkotelon sivussa olevan, ei vaihdettu koska ei tällä leveysasteella saatavilla.
Osaisiko joku kertoa tai neuvoa mikä olisi vikana, muuten rahaa menee enemmän kuin sitä on
Näin lämpimillä ilmoilla, siis talvipakkasella toimii ok, moottorin kierrokset vaelta - hulluttelee,
Autokäynnistyy normaalista, paikallaan ollessa kierrokset toimivat kaasupolkimen mukaan.
MUTTA, kun lähden liikkeelle lähtö menee hyvin, mutta vaihtaessa kierrokset nousevat jopa 3000 kierr koskematta kaasupolkimeen.
Kierrokset laskevat nopeuden ja vaihteen mukaan. Taas vaihtaessa, siis vapaalla ollessa kierrokset nousevat.
Esim. risteykseen tullessa lasken vapaalle, kierrokset nousevat kunnes auto pysähtyy niin kierrokset laskevat normaalityhjäkäynti lukemiin.
Siis vika esiintyy silloin kun auto liikkuu - paikallaan ihan ok.
Kaasuläppäkotelo puhdistettu, tyhjäkäynti solenoidi (jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottori) vaihdettu, imusarjan alla olevan ässä- kirjainta muistuttava putki vaihdettu. Esitetty vaihdettavaksi kaasuläppäkotelo, ei vaihdettu hinta puolet auton arvosta, esitetty vaihdettavaksi kaasuläppätunnistin ?? kaasuläppäkotelon sivussa olevan, ei vaihdettu koska ei tällä leveysasteella saatavilla.
Osaisiko joku kertoa tai neuvoa mikä olisi vikana, muuten rahaa menee enemmän kuin sitä on