Mondeo 2.0 TDCI 2007 MK3 latausongelma
Lähetetty: 14 Kesä 2018 23:02
Terve!
On aika kääntyä asiantuntijoiden puoleen. Tilanteeni on seuraava.
Alkutiedot: Ilmastointi toiminut ja puhaltanut kylmää. Talvella etu- ja takalasilämmitys aiheuttanut akun merkkivalon syttymisen.
Tilanne:
Muutama viikko takaperin aloin haistamaan käryävän kumin hajun ja akun merkkivalo syttyi. Lämmin kesäpäivä. Keskeytin ajon, avasin pellin ja totesin että kun laittoi ilmastoinnin päälle ja antoi kierroksia niin hihna rupesi luistamaan ja akun merkkivalo syttyi.
Kun auto ilman suurempia sähkökuormia ja kierroksia 3000, lataa 14,45 voltilla. sähkökuormat päälle ja lataus 12+V.
Auto ammattitaitoiselle autokorjaamolle. Siellä diagnosoitiin, että kampiakselin stefa vuotaa ja että roiskisi öljyä hihnalle ja saa hihnan luistamaan. Hihna uusittiin ja stefa vaihdettiin. Latausongelma ei poistunut. Auto takaisin pajalle. Kuulemma tuntien diagnosointi ja ottivat ilmastoinnin kompressorin pois virroista ja sanoivat että kompura oikosulussa. Ilmastoinnin kompressori tulisi kuulemma uusia.
Nyt auto ollut ajossa muutaman päivän ilman ilmastointia ja ladannut ok. Tänään päätin koittaa, että miten reagoi jos laittaa lasilämmöt päälle. Sytytti akun merkkivalon ja sammutti tuulilasilämmön. Ei siis jaksa antaa virtaa isoille kuormille.
Minun mielestäni ammattitaitoisen autokorjaamon diagnoosi on väärä (kuten olen usein saanut kokea). Voihan se tietty olla että ilmastoinnissakin olisi vikaa, mutta minusta vika on enemmänkin laturissa/lataussäätimessä, kuin kompurassa.
Kiitoksia mielipiteistänne ja kokemuksistanne
Janne
On aika kääntyä asiantuntijoiden puoleen. Tilanteeni on seuraava.
Alkutiedot: Ilmastointi toiminut ja puhaltanut kylmää. Talvella etu- ja takalasilämmitys aiheuttanut akun merkkivalon syttymisen.
Tilanne:
Muutama viikko takaperin aloin haistamaan käryävän kumin hajun ja akun merkkivalo syttyi. Lämmin kesäpäivä. Keskeytin ajon, avasin pellin ja totesin että kun laittoi ilmastoinnin päälle ja antoi kierroksia niin hihna rupesi luistamaan ja akun merkkivalo syttyi.
Kun auto ilman suurempia sähkökuormia ja kierroksia 3000, lataa 14,45 voltilla. sähkökuormat päälle ja lataus 12+V.
Auto ammattitaitoiselle autokorjaamolle. Siellä diagnosoitiin, että kampiakselin stefa vuotaa ja että roiskisi öljyä hihnalle ja saa hihnan luistamaan. Hihna uusittiin ja stefa vaihdettiin. Latausongelma ei poistunut. Auto takaisin pajalle. Kuulemma tuntien diagnosointi ja ottivat ilmastoinnin kompressorin pois virroista ja sanoivat että kompura oikosulussa. Ilmastoinnin kompressori tulisi kuulemma uusia.
Nyt auto ollut ajossa muutaman päivän ilman ilmastointia ja ladannut ok. Tänään päätin koittaa, että miten reagoi jos laittaa lasilämmöt päälle. Sytytti akun merkkivalon ja sammutti tuulilasilämmön. Ei siis jaksa antaa virtaa isoille kuormille.
Minun mielestäni ammattitaitoisen autokorjaamon diagnoosi on väärä (kuten olen usein saanut kokea). Voihan se tietty olla että ilmastoinnissakin olisi vikaa, mutta minusta vika on enemmänkin laturissa/lataussäätimessä, kuin kompurassa.
Kiitoksia mielipiteistänne ja kokemuksistanne
Janne