turbo vika P0299, P2565, P0045
Lähetetty: 09 Maalis 2018 01:01
Auto S-Max 2.2 Diiseli -11 195 tkm
Tuli motarille kiihyttäessä koodit:
P0299 / P0299-C Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P2565 Turbo Boost Control Position Sensor Circuit High
P0045 Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Open
ja engine malfunction sekä limp mode.
Nyt antaa vain koodia: P0299, P0299-C
Samalla kaavalla tulee jo heti ajoonlähdön jälkeen vaikkei paljon kiihdyttäisikään -> P0299 koodi ja limp mode. Poistuu resetoimalla.
Välillä saanut kaasulla lirputettua kovimmille kierroksille niin ahdot kyllä nousee ja laskee ajon mukaan kuten kuuluukin jos pitää kierrokset +3000. Ja sitten kun laskee reilusti alle 2000 rpm:n ja lähtee kiihdyttämään tulee:P0299 koodi ja limp mode.
Aina ajoon lähtiessä ei tunnu ahdot olevan mukana ja yleensä silloin tulee koodi ja limppi herkemmin. Muttei aina.
Torquella seurattuna ahtaa välillä ja välillä ei sekä takertelee....
-tarkistettu turbo imupuolelta: pyörii herkästi ja ei välyksiä, puhdas
-puhdistettu MAP-anturi
-puhdistettu lämpötila-anturi
-puhdistettu MAF-anturi
-ahtoputket äkkiseltään ehjät -> täytyy tarkastaa tarkemmin. Kumminkin välillä tuntuu ahtavan ihan normaalisti??
-turbon actuaattori liikkuu virrat laittaessa päälle -> actuaattoria epäilty, mutta turbo spesialistin mukaan välttämättä syyllinen, Mitsubishin
turbo continentaalin actuaattorilla
Nyt tuntuu että ahtaa ja auto kulkee normaalisti mutta Torque ei näytä ahtoa ollenkaan eli on nolla. Ennen tätä silloin kun torquessa ahdot vielä näkyivät niin moottori jarrutuksessa menivät ahdot miinuksen puolelle? Mutta tämän jälkeen tuntui että auto vetää normaalisti ja ahdot reakoivat heti kaasuun. Tämäkin oli hetken hurma.
Kumminkin reilummin kiihdyttäessä tulee taas: P0299 koodi ja limp mode.
Forscan näyttää:
(exhaust pressure sensor) EBP, kPa 0,0 ?????? onko normaalia
(trothhle inlet pressure sensor) TIP_PRS-boost, kPa 0,0 ??????? mitä pitäis näyttää
MAP idlellä 101 kPa ja paikallaan 3000 rpm 107,8 kPa ja täys kiihdytyksessä 206 kPa
Olisko vinkkejä??
Tuli motarille kiihyttäessä koodit:
P0299 / P0299-C Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P2565 Turbo Boost Control Position Sensor Circuit High
P0045 Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Open
ja engine malfunction sekä limp mode.
Nyt antaa vain koodia: P0299, P0299-C
Samalla kaavalla tulee jo heti ajoonlähdön jälkeen vaikkei paljon kiihdyttäisikään -> P0299 koodi ja limp mode. Poistuu resetoimalla.
Välillä saanut kaasulla lirputettua kovimmille kierroksille niin ahdot kyllä nousee ja laskee ajon mukaan kuten kuuluukin jos pitää kierrokset +3000. Ja sitten kun laskee reilusti alle 2000 rpm:n ja lähtee kiihdyttämään tulee:P0299 koodi ja limp mode.
Aina ajoon lähtiessä ei tunnu ahdot olevan mukana ja yleensä silloin tulee koodi ja limppi herkemmin. Muttei aina.
Torquella seurattuna ahtaa välillä ja välillä ei sekä takertelee....
-tarkistettu turbo imupuolelta: pyörii herkästi ja ei välyksiä, puhdas
-puhdistettu MAP-anturi
-puhdistettu lämpötila-anturi
-puhdistettu MAF-anturi
-ahtoputket äkkiseltään ehjät -> täytyy tarkastaa tarkemmin. Kumminkin välillä tuntuu ahtavan ihan normaalisti??
-turbon actuaattori liikkuu virrat laittaessa päälle -> actuaattoria epäilty, mutta turbo spesialistin mukaan välttämättä syyllinen, Mitsubishin
turbo continentaalin actuaattorilla
Nyt tuntuu että ahtaa ja auto kulkee normaalisti mutta Torque ei näytä ahtoa ollenkaan eli on nolla. Ennen tätä silloin kun torquessa ahdot vielä näkyivät niin moottori jarrutuksessa menivät ahdot miinuksen puolelle? Mutta tämän jälkeen tuntui että auto vetää normaalisti ja ahdot reakoivat heti kaasuun. Tämäkin oli hetken hurma.
Kumminkin reilummin kiihdyttäessä tulee taas: P0299 koodi ja limp mode.
Forscan näyttää:
(exhaust pressure sensor) EBP, kPa 0,0 ?????? onko normaalia
(trothhle inlet pressure sensor) TIP_PRS-boost, kPa 0,0 ??????? mitä pitäis näyttää
MAP idlellä 101 kPa ja paikallaan 3000 rpm 107,8 kPa ja täys kiihdytyksessä 206 kPa
Olisko vinkkejä??