Rs 2000nen nykii ja röpöttää täyskaasulla

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Rs 2000nen nykii ja röpöttää täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

eli siis toi mun rs 2000nen vm 92 toimii muuten ihan ok mut sit kun painaa kaasua yli puolenvälin niin se alkaa silleen nykimään ja röpöttämään, niin missähän vois olla vika? joskun se jopa paukuttaa putkessa tuossa tilanteessa, mutta joskus taas koko ongelmaa ei ilmene(mutta useimmiten kyllä). ja erityisen herkästi se tapahtuu jos on kierrokset 2000-3000nen välillä.

EGR on kytketty pois tukkimalla se alipaineletku ja edellinen omistaja oli myös katkassut sen letkun mikä pitäs tulla ilmanputsariin jolloin se nykyään päästää ne pakokaasut suoraan ulkoilmaan(tai siis ei enää päästä kun tukin sen alipaine letkun) pitäiskö se ilmanputsarin reikä muuten tukkia kun se letku on irti?

Mittasin myös autosta päästöt ja kierroksilla ne olivat vallan mainiot mutta tyhjäkäynnillä lambda oli jotain 1,40 luokkaa tai ehkä jopa vähän enemmän ja happiarvokin nousi sinne yli 5,0n.

Näihin jos joku osaisi vastata niin olisin hyvin kiitollinen, se tekisi tuolla escolla ajosta paljon mukavampaa. Ja korostan vielä sitä että silloin kun ei tule painaneeksi kaasua yli puolenvälin niin auto toimii ihan moitteitta ainoastaan kaasua runsaasti painaessa se ropöttää ja nykii.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Siis hetkinen hetkinen...

EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

SamiH kirjoitti:Siis hetkinen hetkinen...

EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.
tutkistelin vähän asiaa niin siihen ilmanputsarin kopan alaosaan kuuluis tulla huohotusletku joka näyttäs roikkuvan tällähetkellä ihan vapaana, ei siis egr kuten luulin. ja se egrän putket menee semmoseen säiliöön siin syylärin kohalla ja sen jälkeen pien letkunpätkä joka jää vapaaseen ilmaan. ja kun tutkiskelin tota irtonaista letkua niin kierroksilla se IMEE ilmaa pakoputkeen, eikä suinkaan sieltä pois päin. Eli onko nyt kellään ihan satavarmaa tietoo et tässä 5koppasessa rs 2000sessa olis tosiaan egr vai onko toi systeemi joku semmonen et sitäkautta tulee lisää ilmaa pakoputkeen jolloin katti toimii paremmin :? kun sellaisiakin systeemejä on olemassa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Tulppaa ainakin nyt se EGR:n letku ja katso että sen venttiilistä on sähköliitin irti.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Perkkis
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Helmi 2005 17:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Perkkis »

Ja yksi mikä kannattaa tarkistaa on puolille menevät sähköjohdot, ovat kannessa olevasta osuudestä yleensä täysin haperoa ja aiheuttavat juuri prötäämistä. Itelläkin aikoinaan nämä johdot kuoriutuivat täysin pelkällä puristelulla.
Cosworth Escort -94
Audi A4 B7 Tfsi 2.0
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mites kun eikös tosta pitäs pysytä lukemaan vikakoodit esim ledillä kun sen laittaa siihen kolminapaseen pistokkeeseen, mut se ledi vaan palaa eikä vilku. mis vika??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

SamiH kirjoitti:Tulppaa ainakin nyt se EGR:n letku ja katso että sen venttiilistä on sähköliitin irti.
mistähän sä löydät tosta vehkeestä egr:än :shock: kun tossa ei nimittäin semmosta oo vaan se on --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Brainstorm
Viestit: 80
Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40

Viesti Kirjoittaja Brainstorm »

Hmm kannattaa ihan varmuuden vuoks tarkistaa sulakerasia ettei sielä ole kylmäjuotoksia, se on nimittäin aiheuttanut vaikka minkälaista vikaa.
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

jesse1987 kirjoitti: mistähän sä löydät tosta vehkeestä egr:än :shock: kun tossa ei nimittäin semmosta oo vaan se on --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
Yks lysti, käy kattomassa kuvia http://www.mediarace.fi/escortf1
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Vaihda bensansuodatin. :wink:
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Bootsi kirjoitti:Vaihda bensansuodatin. :wink:
se on vasta vaihdettu.

En kyllä jaksa ymmärtää et mikä ihme tota oikeen vaivaa, taas toimi pariviikkoa ilman mitään vikoja ja eilen ne sitten taas alko. eli paikallaan ollessa kun painaa kaasun pohjaan niin röveltään niin perkeleesti ja kun oikeen kunnolla kaasupohjassa kiihdyttää niin ei meinaa kiertää yli 4500rpm, vaan tuossavaiheessa rupeaa röveltämään ja pätkimään oikeen kunnolla. Äsken kun tulin kotia ja seisoin ruuhkassa n.10min niin sen jälkeen kun lähdin motarille kiihdyttää niin toimi ihan normisti, sitten kun tulin motarilta pois ja ajelin vähänaikaa taajamassa ja taas ongelma palasi. niin mikähän siellä voi olla kun välillä toimii ja välillä ei.

Sain vihdoin ja viimein luettua myös vikakoodit kun löysin oikean pistokkeen, kun oli toinen aivan samanlainen pistoke ihan siinä vieressä niin olin koittanut siitä väärästä kun siinä se punainen suojuskin oli.
Ja vika koodi oli seuraava: 11(ok), 11(ok), 20(joku välihomma), 11(ok), 11(ok) ja 10(loppu). eli tommosen vilkkusarjan se aina pisti, joka siis meinaa et kaikki on ok. Mut minkätakia se näyttää tota ok:ta niin samperin useesti, eikö yks kerta riittäs per vianluku :shock:
eilen illalla kun luin viat juuri kotia tultuani niin se näytti noiden viimeisten kahden ok:n tilalla koodia 45(ajonopeustunnistin), mutta ei tuo kyllä tähän ongelmaan liity mitenkään ja ei se enää sitä näytä.
Ja kokeilin myös semmoista et otin moottorin käydessä imuilman lämpötila-anturin johdon irti mutta se ei vaikuttanut mitään(pitäiskö vaikuttaa??) mut vikakoodeihin se sentään tuli koodilla 24(imuilman lämpötunnistin), mutta sekin hävisi sieltä seuraavan käynnistyskerran jälkeen :wink:

Myös sellaisen vian olen huomannut että bensatankkiin kertyy jonkinverran painetta. usein kun korkin avaa niin sieltä kuulluu melkoinen pihahdus. mitähän tolle vois tehä ja vaikuttasko se jotenkin tohon mun vikaan? Tosin kokeilin myös käyttää auto ilman tankinkorkkia mutta ei sillä ainakaan siinä ollut vaikutusta.

Toivottavasti joku jakso lukee ton koko jutun läpi ja jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä niin olisin todella kiitollinen.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Hengittävämpi korkki olis ihan hyvä..eikä millään asenteella,mutta onhan se bensan suodatin oikeinpäin? Varmaan kyllä on,kun parikin viikkoa toimi hyvin..jotain roskaa linjoissa,vettä tankissa tms tulee mieleen,ootko masinolia koittanut tankkiin?
Tai sitten joku hiton johto tai letku vaan pääsee heilumaan sun muuta..hankalalta kuullostaa.
Ei oo mitään vettä tulpanreikien päällä,että häiritsis?
ei sieltä mitään junia t...
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... 20bits.jpg

elikkä tuon näkönen systeemi on tuossa mun rs2000 saako nuo ottaa kaikki pois että pakosarjasta tukkii ne reijät mitkä jää kun ottaa pois ne pillit sieltä ja sitten tuolta suodattimen alta tukkii reijän ja sittenhän se periaatteessa on tykkänään pois käytöstä http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... age001.jpg kyllähän tuo tukkii tuota pakokanavaa aika pahasti

Pidetään ne kuvat vaan linkkeinä -yp
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

pitäs tossa ens viikolla käyttää esco leimalla niin pitää kysyä tota asiaa samalla. jos sitä ei saa ottaa niin sit vaan poistaa noi pillit tuolta pakosarjan sisältä ja hitsaa ne putket umpeen ja antaa muuten kaiken olla paikallaa niin ei se katsastusmies mitään huomaa ja tuo systeemi on silti riittävän hyvin pois otettu. jos taas saa poistaa niin sit poistaa ihan kaiken niin on vähän siistimmän näkönen kun ei oo noita putkihässäköitä tossa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei nuilla käytännössä ole mitään merkitystä, siis heevon viittuun voi lähettää! :D
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

leima tuli niin että heilahti, ilman mitään merkintöjä :wink:
ja tosta aps:sästä niin ei sitä saa poistaa, koska ainakin mulla lukee rek.otteessa vähäpäästöisen lisäks katti, LISÄILMAPULSSI, aktiivihiilisäiliö yms. mut kukapa sitä huomaa jos noi putket katkoo tuolta sisältä ja hitsaa tukkoon :wink:

ja nyt on sit kattikin pois pelistä ja käyntihäröt edelleen kehissä :x kylmällä koneella ei oo mitään ongelmaa mut lämpösellä rupee joskus tekee et kun rupee hidastetöyssyltä kiihdyttämään niin röveltää niin perkeleesti eikä kierrä yli 4500rpm jos siis on kaasupohjassa, pintakasulla ok. mikä helkutti sielä vois olla vielä vikana? onkos tää kone mitenkä tarkka tulppien suhteen? kun koneessa on uudet tulpat mut ne oli jotain ihmemerkkiä jota en ole koskaan kuullut.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

APS? :shock: Yleensä huonot tulpat tai johdot oireilee juuri kiihdytyksessä kun jännite voimakkain! 8)
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Monteonisti kirjoitti:APS? :shock: Yleensä huonot tulpat tai johdot oireilee juuri kiihdytyksessä kun jännite voimakkain! 8)
aps= air pulse system = lisäilmapulssi --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm

niimpä mutta tulpat on tosiaan ihan uudet, mutta onko sillä merkillä sitten väliä??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

nyt rupesin oikeen kunnolla mittailee noita antureita ja yksi niistä kolmesta lämpötila-anturista antoi ihan vääriä arvoja. kylmällä koneella se näytti arvoa 823ohm kun sen ois pitäny olla 35000ohm. voiskohan vika olla tossa, koska kone käy kylmänä hyvn mutta sit kun se lämpiää rövellys alkaa. periaatteessahan toi meinais sitä et ecu luulee et kone on liian lämmin, mutta voi olla et kun arvo on noin pielessä niin se lyö suoraan ohjearvon joka yleensä on tarkotettu kylmälle koneelle, jolloin seos ois ihan liian rikas lämpöselle koneelle :roll:
ja eikös toi ecun lämpömittarin anturin liitin oo semmonen pieni jossa on metallinen se lukitussysteemi ja sit lämpömittarin on se isompi muovinen pistoke :? kun lämpömittari toimii ainakin ihan ok

edit: väärähälytys!! se olikin just se pien anturi mittaristolle jotenka ei noissakaan oo mitään vikaa. mikähän piru tota oikeen vaivaa :evil:
Viimeksi muokannut jesse1987, 01 Heinä 2006 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

jesse1987 kirjoitti: aps= air pulse system = lisäilmapulssi --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm

niimpä mutta tulpat on tosiaan ihan uudet, mutta onko sillä merkillä sitten väliä??
jokko oot ottanu pois käytöstä tuon APS systeemin ?? jos oot ni laitakko juttua sen poistamisesta

itellä ois sen pois ottaminen eessä. tarviiko pakosarjaa iroittaa
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

en oo viel ottanu ja saa nähä millon jaksan. ja jos meinaat ne pillit ottaa sieltä pakosarjan sisältä pois niin kyllä se pakosarja pitää irroittaa. ja ilman noiden pillien poistoo ei siitä oo mitään hyötyä.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

noniin taas vähän uutta, eli tossa kun sain taas auton kasaan niin lähin koeajolle ja tällä kertaa sai ajaa ihan pirun kauan ja enen kun se rupes röpöttää. ja het kun se alko niin tien sivuun ja vikakoodeja lukemaan niin sain ihan uuden koodin sieltä. koodin 23 = Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin - korkea jännite
mitä tuo mahtaa sanoa, eli meinaako se ihan anturivikaa vai? eikös se meinaa sitä et jos jännite pääsee liian korkeeks niin silloin vastus on liian pieni, eli voisko johdotkin olla yhdessä jossain kohdassa :?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vai on se lisäilmapulssi. :oops: Tuohan toimii vain kylmällä motilla, siis jos kunnossa. Senhän voi poistaa käytöstä irroittamalla johtopistokkeen solenoidista, mutta vaarana että sotkee muita systeemejä, siis irrotettu pistoke. Voi kait tukkia alipaineletkun kuten EGR-systeemistä? :roll:
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mutta nuo lisäilmapulssin putket tukkii puolet pakokanavista pakosarjassa, joten ei hirveän virtausystävällistä. Eihän siitä muuten mitään haittaa olisi.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Sultzi kirjoitti:Mutta nuo lisäilmapulssin putket tukkii puolet pakokanavista pakosarjassa, joten ei hirveän virtausystävällistä. Eihän siitä muuten mitään haittaa olisi.
juuri näin.
se on vähän ittee mietittäny et mitenkäs noi lambda-anturit oikeen sit pelittää kun sinne putkeen tungetaankin ylimäärästä happee, nehän luulee koneen käyvän hirvee laihalla :roll:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Vastaa Viestiin