Sivu 1/1

S-maxia ostamassa

Lähetetty: 30 Tammi 2018 21:28
Kirjoittaja Rollo
Uskaltaako 290tkm ajettua vm -14 2.0 tdci PS 140hp ostaa vai jättää suosiolla seuraavalle ostajalle? Ollut taksina pikkukaupungissa. Parin tunnin koeajon aikana en huomannut muuta moitetta kuin, että yli 80 km/h nopeudessa ratti alkoi tärisemään ja viettämään hiukan oikealle. Kestääkö turbo ja kaksoismassavauhtipyörä kuinka pitkälle? Vag-dieseleissä kun nuo molemmat menee n.200tkm kohdilla vaihtoon.

Re: S-maxia ostamassa

Lähetetty: 02 Helmi 2018 22:05
Kirjoittaja Ford77
Tuon verran ajetussa pitää varautua remontteihin. Toisaalta joskus paljon ajettu voi olla löytökin jos hajoavat paikat on jo vaihdettu. Omassa turboremppa oli tehty jo 120t paikkeilla. Jos hinta/kunto kohtaa niin mikä ettei.

Re: S-maxia ostamassa

Lähetetty: 03 Helmi 2018 19:41
Kirjoittaja TomGalaxi
Joo, pitää tietää mitä on rempattu. Jos kalliit remontit ois vaikka tehty.

Re: S-maxia ostamassa

Lähetetty: 07 Helmi 2018 23:44
Kirjoittaja individual
Moi

Hae Saksasta saat tehokkaamman version ja kaikilla herkuilla paljon halvemmalla, paremmin pidetyn, ei välttämättä yhtäkään kylmäkäynnistystä, ei skrapattupiloille, ei parkkipaikka kolhuja jne... niin minä tein.
Suomessa ostetaan niitä karvalakki malleja kun hyvin varusteltuna maksavat +65 000€ :shock:
Suomessa S-Max on uutena todella yli hinnoiteltu FORD.....vaikka tuntuukin olevan osittain laadukkaampi kuin esim. mondeo

Re: S-maxia ostamassa

Lähetetty: 08 Helmi 2018 08:12
Kirjoittaja Deippa
Niin no, 300tkm 4 vuodessa ajettuun ei kerkiä kyllä täällä pohjolassakaan tulla kylmäkäynnistyksiä ja kilsatkin on mittarissa NÄKYVISSÄ :roll: Yleensähän nuo taksit huolletaankin että pysyvät ajossa eikä korjaamolla ja tuppaa niitä varusteita yleensä jonnin verran olemaan. Pikkukaupunki jos on vielä semmonen että ajot saattaa olla maantiellä edes osin, niin eikait se kummempi sitten ole kuin muukaan 300tkm ajettu. Jos automaatti, niin sen öljyt jos on vaihdettu 60tkm välein kuten huolto-ohjelmaan kuuluu, niin tuskinpa siinäkään kummempaa. tjaa mutta vauhtipyörästä olitkin huolissaan eli manuaali, luulishan tuossa jo kytkimen olevan kertaalleen laitettu, mutta ei välttämättä. Ja eihän sekään ole kuin n. tonnin remppa jos auto muuten on kunnossa ja edullinen. Mutta kyllähän se noilla kilsoilla alkaa monikin paikka ilmotteleen kulumistaan, mutta toisaalta kyllä tuo mittari lukema puottaa hintaa muihin samanikäsiin huomattavasti. Että jos peukalo ei ole keskellä kämmentä tai muuten pienet ylläpitotoimet ei pelota, niin antaa mennä vaan.

Re: S-maxia ostamassa

Lähetetty: 08 Helmi 2018 09:54
Kirjoittaja czr96
Siinähän ne on sulla halvimmat kilometrit just vasta edessä. Ei tuo ole mikään mittarilukemana, mulla on ollu parikin ex-taxia eikä millään tavalla kumpikaan ole ollut ainakaan huonompi ku ei -taxit. Oikeastaan päinvastoin. Molemmissa oli ostaessa vähän reilut 300 tkm mittarissa ja omia ajoja tuli vielä päälle reilu satku.

Veikkaan että tuossa on jo toinen kytkin paikoillaan. Mulla on omassa nykyisessä autossani kilsoja tällä hetkellä 260 tkm ja kaksoismassa siellä jo ilmoittelee olemassaolostaan kun nostaa parkissa kiekat 1500 - 1800 välille. Sillai kivasti hytisee..

Niin ja semmonen , että jälkiviisaana voisin väittää, että ei mitään järkeä panostaa 163 heppaseen vaan ota se 140 heppanen. Se "vajaatehoinen" on käytännössä kivempi ajaa, varsinkin manuaalina. Käytännössä ei mitään eroa tehoissa noiden välillä.

Re: S-maxia ostamassa

Lähetetty: 08 Helmi 2018 10:41
Kirjoittaja Deippa
Niin ja sitä teholukemaa voi ilmeisesti kotioloissakin puukottaa sopivalla ohjelmalla ja obd pulikalla uudempiin dw10c moottoreihin. Siittä on täällä jossain juttua