Sivu 1/1

Webaston huolto

Lähetetty: 29 Tammi 2018 21:14
Kirjoittaja Jupo
S-max 2007 2.0tdci

Nyt se sitten lisälämmitin sanoi ittensä irti, tottakai pakkasiakin luvassa. Yritti normaalisti käynnistyä mutta kun lähti poltto päälle niin ulvautti ehkä kaks kolme sekuntia ja liekki sammui ja sen jälkeen koko lämmitin sammui. Onko kellään tietoa voisko olla suutin nyt tukossa mikä aiheuttaa tuommosta ? Olen pistänyt merkille aiemmin kun on ollut webasto päällä että savuuttaa kokoajan vähän, oisko samaan vikaan viittaavaa?
Onko kellään tiedossa oulun alueelta webasto huoltoa joka näihin fordeihin tehneet huoltaja.

Re: Webaston huolto

Lähetetty: 29 Tammi 2018 22:24
Kirjoittaja jaketson
Luulen että webasto on vaan niin karstanen, että ei enää jaksa käynnistyä. Oliko toimiessaan paloääni epätasainen? Itse olen samanlaisia webastoja purkanut ja puhdistanut vw konsernin autoista ja yleensä tulleet kuntoon puhdistamalla. Ylikiimingissä autokorjaamo marttila-tornio tekee myös näitä webaston huoltoja.

Re: Webaston huolto

Lähetetty: 03 Helmi 2018 22:49
Kirjoittaja Jupo
Sitä karstoittumista ittekki epäilen, taas toiminut normaalisti monta päivää mutta tänään taas ei jaksanut pysyä päällä. Vähän aikaa kävi ja sitten sammui, kävi ehkä vähän huonoäänisesti(pientä sellaista niinkuin ulinaa) ja sitten vain jäi hurina päälle ja hetken päästä sekin sammui. Eli tuuletus kyllä toimii ja ei sammuta itseänsä ylikuumentumisen takia vaan huonosti palamisen takia. No sitten kuitenkin jäi päälle ja paloi ja lämmitti hyvin kun laitoin käyntiin auton ja siirsin hangesta pois.?
Voiko sillä haitata jos pakoputki on hangessa?

Ainakin molemmilla kerroilla kun ei ole jaksanu pysyä päällä niin auto on ollut webaston pakoputken kohalta hangessa.

Re: Webaston huolto

Lähetetty: 16 Helmi 2018 07:53
Kirjoittaja Heikki75
Jupo kirjoitti:Sitä karstoittumista ittekki epäilen, taas toiminut normaalisti monta päivää mutta tänään taas ei jaksanut pysyä päällä. Vähän aikaa kävi ja sitten sammui, kävi ehkä vähän huonoäänisesti(pientä sellaista niinkuin ulinaa) ja sitten vain jäi hurina päälle ja hetken päästä sekin sammui. Eli tuuletus kyllä toimii ja ei sammuta itseänsä ylikuumentumisen takia vaan huonosti palamisen takia. No sitten kuitenkin jäi päälle ja paloi ja lämmitti hyvin kun laitoin käyntiin auton ja siirsin hangesta pois.?
Voiko sillä haitata jos pakoputki on hangessa?

Ainakin molemmilla kerroilla kun ei ole jaksanu pysyä päällä niin auto on ollut webaston pakoputken kohalta hangessa.
Mulla kuului 15 vuotta sitten yhdessä Eberissä hetkittäistä todella kovaäänistä "ulinaa" ja välillä samassa yhteydessä sammummista.
Olin vasta asentanut lämmittimen ja se oli siis käytännössä uusi.
Syyksi paljastui se, että olin kokemattomuuttani katkonut polttoainelinjat sivuleikkurilla (mikä selkeästi moneen kertaan kielletään asennusohjeessa) ja näin pillin päät olivat paitsi litussa, myös varustetut epäpuhtauksia keräävällä leikkausjäysteellä. Noiden päiden korjauksella ja pillin puhdistuksella ongelma loppui.

Em. ei välttämättä ole mitään tekoa tämän tapauksen kanssa, mutta tuo epämääräinen ja nopeasti vaihteleva paloääni voi todennäköisesti johtua epävakaasta polttoaineen annostelusta?

Re: Webaston huolto

Lähetetty: 05 Maalis 2018 03:00
Kirjoittaja Tessulandia
Kyllä pakoputki pitää olla vapaana kaikissa laitteissa jos käynnissä on,Webasto ei turhia vastapaineita siedä eikä siedä pitkää putkeakaan.

Re: Webaston huolto

Lähetetty: 20 Tammi 2019 10:11
Kirjoittaja Jupo
Nyt se thermo top sitten ei enää jaksa ollenkaan pelata, yrittää käyntiin ja polttoainepumppuu naksuu ja puhaltimet toimii mutta ei syty. Joskus saattaa syttyä useamnan yrityksen jälkeen ja kyllä sitten polttaa loppuun saakka oikein, savuttaa aluksi enemmän ehkä mitä normaalisti.

Onko palopesä vai hehku vika todennäköisempi?.

Tilasin lohkolämmittimen ja asennan sen ensiviikolla mutta saisi webastokin toimia ettei ihan niin kylmä ole noissa kaupunki ajoissa, matkaajossa lämmöt pysyy.