Sierra 2.8 XR4i 4wx -85
Sierra 2.8 XR4i 4wx -85
Kertokaahan kaikki mahdollinen minkä vain viitsitte tuosta autosta.
Mimmoinen ajokäyttäytyminen, esim. liukkailla? Syökö löpöä ihan helkutin paljon, kestävyys, virityspotentiaali, sisusta. Kaikki käy =)
Olisin kaverilta saamassa tuommoista todella halvalla, ja ajatteli josko sen leluksi ottaisi.
Entäs käyttäytyykö tuo enemmän takavetoisen tavoin kuin nelivetoisen, eli saako perän liukkailla helposti irti, vai onko ihan täysiverinen nelikko?
Mimmoinen ajokäyttäytyminen, esim. liukkailla? Syökö löpöä ihan helkutin paljon, kestävyys, virityspotentiaali, sisusta. Kaikki käy =)
Olisin kaverilta saamassa tuommoista todella halvalla, ja ajatteli josko sen leluksi ottaisi.
Entäs käyttäytyykö tuo enemmän takavetoisen tavoin kuin nelivetoisen, eli saako perän liukkailla helposti irti, vai onko ihan täysiverinen nelikko?
Re: Sierra 2.8 XR4i 4wx -85
2.8L vei matka-ajossa hieman alle 10 ja kylillä kurvaillessa meni reilut 15.
Yllätyin kuinka kovaa tuolla sai oikeasti vetää lumisella tiellä.Jää radalla keula tahtoo puskea.
34/66 veto suhde takapainon puolelle ja tuossa v6:ssa on viskolukko takana.
Yllätyin kuinka kovaa tuolla sai oikeasti vetää lumisella tiellä.Jää radalla keula tahtoo puskea.
34/66 veto suhde takapainon puolelle ja tuossa v6:ssa on viskolukko takana.
gti golo palloilija
Hauska ajettava jääradallakin (vaikka kone olikin doch) ja kyllä sillä v6:lla oli mukava matka-ajoa taittaa.Jaakko85 kirjoitti:Liukkaalla käyttäytyy hieman takavetoisen tavoin, mutta paljon helpompi hallita, hyvä ja turvallinen talviauto, ja hauskaakin varmasti riittää tarvittaessa.
Jos kori on kunnossa niin selviää isommastakin rysäyksestä säikähdyksellä. Emäntä ajoi motarilla kaiteesta ja tolpasta(juuri 20cm maan pinnasta ylhäällä), niin ainut vamma oli murtunut jalka pöytä.
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat006.jpg
Ja kuvissa ei näy alaspäin vääntynytä keskitunnelia yms....
gti golo palloilija
OhhohAksu kirjoitti:
Jos kori on kunnossa niin selviää isommastakin rysäyksestä säikähdyksellä. Emäntä ajoi motarilla kaiteesta ja tolpasta(juuri 20cm maan pinnasta ylhäällä), niin ainut vamma oli murtunut jalka pöytä.
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat006.jpg
Ja kuvissa ei näy alaspäin vääntynytä keskitunnelia yms....
Onpas tärähtänyt.. ollu onni mukana.
Re: Sierra 2.8 XR4i 4wx -85
Kiitos hirveästi kaikille.
Semmoista vielä, saako tuota vähän pirteämmäksi jollain "helpoilla" virityksillä? Eli löytyykö mitään pullonkauloja?
Semmoista vielä, saako tuota vähän pirteämmäksi jollain "helpoilla" virityksillä? Eli löytyykö mitään pullonkauloja?
180hepoa pitäisi saada ahtamalla yhdellä to3 kokoisella puhaltiella ja pienilä paineilla(~0,4). Samaa koneta on ollut ahdettuna caprin keulilla vakio ruisun kanssa. Muistakseen joku versio taisi olla vakioruiskun kanssa 200 otettu.
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/tech_spec.htm
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/index.htm
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/tech_spec.htm
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/index.htm
gti golo palloilija
Hmmmm, tuommoisen voisi saada käytettynä halvalla, eikös esim, saabeissa ollut to3 ahdin?
Mitäs kaikkea muuta tarvitsisi tuommoisen asennukseen (puhutaan tarvikkeista, ei luvista =) )
Turboa en ole ikinä asentanut, joten siitä ei ole niinkään kokemusta. Käykö esim, pakosarja turboon valmiiksi? Entäs miten siihen saa öljyn kiertämään yms.
Mitäs kaikkea muuta tarvitsisi tuommoisen asennukseen (puhutaan tarvikkeista, ei luvista =) )
Turboa en ole ikinä asentanut, joten siitä ei ole niinkään kokemusta. Käykö esim, pakosarja turboon valmiiksi? Entäs miten siihen saa öljyn kiertämään yms.
Niin oliko kyseessä nyt XR4x4 vai vanhan mallinen XR4, joka on siis takaveto? Muistelisin vaan, että XR4x4 sarja alkaa vasta '86 mallista, mutta voihan se olla jo '85:stä.Topini kirjoitti:Hmmmm, tuommoisen voisi saada käytettynä halvalla, eikös esim, saabeissa ollut to3 ahdin?
Mitäs kaikkea muuta tarvitsisi tuommoisen asennukseen (puhutaan tarvikkeista, ei luvista =) )
Turboa en ole ikinä asentanut, joten siitä ei ole niinkään kokemusta. Käykö esim, pakosarja turboon valmiiksi? Entäs miten siihen saa öljyn kiertämään yms.
SItten on vielä se uusimman kopan XR4i, joka on 2,0 DOHC koneella.
Ton nelivedon käyttäytyminen on jokseenkin veikeää, kun tuppaa puskemaan aika paljon, ainakin huonoilla renkailla. Sitten kun perän saa irti mennään nätisti sivusladia.
2,8l koneen isoimpana pulonkaulana pidetään imusarjaa. Sitä on vähän hankala avartaa, mutta kyllä siitä voi pikasen saada. Sitten pakopuolella on aika isot möllykät kanavien yläpinnassa. 2,9:ssä on vastaavat ja niihin tulee venakopan pultit, mutta on luultavasti ihan mahdollista ajaa ne sieltä pois (en ole vielä tehnyt, mutta aikeissa on).
Sitten paljonajetuissa on kuulemma nokka-akselit alkaneet kulua ja tietty hävittää tehoja. Sitten kuulemma alakerran tasapainotuksella on saanut lisää hepoja.
Mulla on tossa itellä projekti menossa, saa nähä mitä siitä koneesta tulee. Yksi 2,8 löytyisi tyhjänpanttina...
Onko muka XR4 mallia ollut esim. 2,3l V6 koneella?jaska74 kirjoitti:eikä toi xr4 ole aina 2.8 tai uudemmat 2.9 koneella
ja dohc koneella se ois ihan vaan sierra 4x4
Ja eikös muka DOHC koneella varustettua 4x4 mallia ole tyyppimerkinnällä XR4i, kyseessä siis usimman korimallin auto ja kone ihan vakio DOHC.
Näin tosiaan muistelin. XR4x4:ää on kahta eri mallia. Vissiin 85 - 88, joka on 2,8 koneella ja K-Jet ruiskulla. 89->90(?) on 2,9 elektronisella ruiskulla.jaska74 kirjoitti:katohan vaan, puolen tunnin googletus toi tuloksen että sitä on tosiaan tehty 90-92 tolla dokkikoneellakin.
taas opittiin jotain uutta
tuolla on ainakin jotain --> http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htmjaska74 kirjoitti:joo jotain tollasta muistelen minäkin.
pitäs jostain löytää sivu missä ois kaikki sierran mllit ja konevaihtoehdot yms mutta google ei ainakaan löytäny
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
xr4x4 mk1 -> 2.8 v6
xr4x4 mk2 -> 2.9 v6
xr4i -> 2.8 v6
xr4 -> 2.3 pinto argentiinasta.
nämä mk2 2.0 dohc xr4i:t ja xr4x4:t on vaan tavallisia 2wd ja 4wd sierroja, nimetty vaan tollasiks joissain maissa. Korjatkaa jos oon väärässä
xr4x4 mk2 -> 2.9 v6
xr4i -> 2.8 v6
xr4 -> 2.3 pinto argentiinasta.
nämä mk2 2.0 dohc xr4i:t ja xr4x4:t on vaan tavallisia 2wd ja 4wd sierroja, nimetty vaan tollasiks joissain maissa. Korjatkaa jos oon väärässä
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´90 Sierra 2.0 GL
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´90 Sierra 2.0 GL