Focus II Sport madallusjousia?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Focus II Sport madallusjousia?

Viesti Kirjoittaja Aku »

Olen soitellut ympäriinsä, eikä mistään tunnu löytyvän madallusjousia Sportiin, jotka laskisivat autoa 30mm tai enemmän. Tehtaaltahan tuossa on jo valmiiks 30mm matalampi alusta (Eibach). Onko joku jo laskenut omaa Sportiaan tai tietäisi, mistä saisi tälläiset jouset?
Focus MK2 wagon ti-vct
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

Joudut varmaan hommaamaan koko alustasarjan...Hintaa on toki paljon enemmän, mutta tuskin nuo vakioiskarit enää toimisivat hyvin yli 30 millin madalluksella...Mites tuo sun fiikkus on pelannu tuolla -30mm sarjalla?
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

Onhan jäykempi alusta aina parempi, makukysymys tietenkin, mutta edellisessä autossa oli erittäin jäykkä alusta suhteessa fiikukseen (206 gti, 60mm alustalla). Nyt olen vaan hankkinut 18" kiekot ja olen sitä mieltä, että auto tuolla 30mm alustallakin on melko maasturi.

Olen ajanut tavalllistakin mkII fiikusta ilman tuota sportin alustaa, ja kyllä sportti käyttäytyy paljon tasapainoisemmin. Muutama kuukausi sitten alusta alkoi kolista, mutta raidetangonpäiden vaihto auttoi asiaan, menivät tietenkin takuuseen. Voipi tosiaan olla, että tarttee laittaa koko alusta uusiks. Siinä tapauksessa varmaan kallistun KN:n säädettävään. Hintaa sille kyllä tulee, mutta on kyllä pirun hieno ajaa.
Focus MK2 wagon ti-vct
swrt555
Viestit: 31
Liittynyt: 12 Syys 2005 17:27
Paikkakunta: P-Savo

Viesti Kirjoittaja swrt555 »

Onko sulla kuvia -30mm alustasta?

Itsellä ollut hankinnassa vakio alustan tilalle eibach jouset.
Alkanut vaan miettimään onko riittävä kun aika maasturi on vakiona (trend):(

Tosin tällähetkellä ei oikein ole varaa sijoittaa säädettäviin alustoihin, joten varmaan toi eibachin sarjakin olisi paljon eteenpäin.
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

swrt555 kirjoitti:Onko sulla kuvia -30mm alustasta?

Itsellä ollut hankinnassa vakio alustan tilalle eibach jouset.
Alkanut vaan miettimään onko riittävä kun aika maasturi on vakiona (trend):(

Tosin tällähetkellä ei oikein ole varaa sijoittaa säädettäviin alustoihin, joten varmaan toi eibachin sarjakin olisi paljon eteenpäin.
Pistän kuvia (vaikka privana) heti, kun saan 18" kiekot alle.
Focus MK2 wagon ti-vct
juippi
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2006 12:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus II Sport madallusjousia?

Viesti Kirjoittaja juippi »

Aku kirjoitti:Tehtaaltahan tuossa on jo valmiiks 30mm matalampi alusta (Eibach).
Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni Sporttialusta on vain 10mm vakioalustaa matalampi eli kantsii varmaan miettiä alkuun ihan normaali eibach -30mm jousia siihen autoos.

Pistä kuvat mieluusti muidenkin nähtäville, jookos ;)
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Re: Focus II Sport madallusjousia?

Viesti Kirjoittaja Aku »

juippi kirjoitti: Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni Sporttialusta on vain 10mm vakioalustaa matalampi eli kantsii varmaan miettiä alkuun ihan normaali eibach -30mm jousia siihen autoos.

Pistä kuvat mieluusti muidenkin nähtäville, jookos ;)
Jos näin tosiaan on asian laita, niin sitten liikkeessä on kaupantekotilanteessa ihan suoraan valehdeltu. Ihan mahdollista toisaalta, koska onhan tun melkoisen korkea. Ihmetyttää kuitenkin, koska madalllusjousien katalogeissa lukee, että Sport on valmiiksi Eibach -madallettu. Anyway, en tule tyytymään tuohon 30mm, jonka sarjat silti tarjoisivat.
Focus MK2 wagon ti-vct
juippi
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2006 12:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus II Sport madallusjousia?

Viesti Kirjoittaja juippi »

Aku kirjoitti: Jos näin tosiaan on asian laita, niin sitten liikkeessä on kaupantekotilanteessa ihan suoraan valehdeltu. Ihan mahdollista toisaalta, koska onhan tun melkoisen korkea. Ihmetyttää kuitenkin, koska madalllusjousien katalogeissa lukee, että Sport on valmiiksi Eibach -madallettu. Anyway, en tule tyytymään tuohon 30mm, jonka sarjat silti tarjoisivat.
Niinkuin sanoin, niin en ole 100%:n varma, mutta olen itse ymmärtänyt näin, että Sportalusta on tehtaalta tuleva jäykempi ja 10mm matalampi alusta. Katologissa on kyllä kuva ja maininta eibachin jousista, mutta ne ovat täysin erikseen ostettava "lisävaruste" eikä sille löydy edes hintaa Fordin hinnastosta.

En oo missään nähny mainostettavan, että se Sportalusta olisi eibachin. En voi silti kieltää etteikö se olisi eibachin, mutta mielestäni se on jokatapuksessa vain se 10mm.
swrt555
Viestit: 31
Liittynyt: 12 Syys 2005 17:27
Paikkakunta: P-Savo

Viesti Kirjoittaja swrt555 »

Sen verran fordi liikkeellä vertaillut "vakio sport" / muita alustoja et ei niissä ainakaan 30mm eroa ole ja huollos ei osannut sanoa mitä eroja on alustassa ( osissa ), mutta varmasti uuteenkin saa eibachit viimeistään liikkeellä.
-05 esitteessä oli muistaakseni maininta et yhessä kuvassa autossa on eibachin alusta. -06 esitteessä sama kuva sivulla 26 muttei mainintaa asian tiimoilta ( sininen farkku jolla perässä ).
Jos tippuu -30 jousilla esitteen kuvan mukaan ni se olisi jo paljon vs. nykyinen tai sit ostaa iso vene perään :P
Hinta jousilla on 250e +250e asennus ja lupaavat vuoden takuun ( vaikka eibach taitaa antaa paremman ;) )
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

Kauhee maasturi on 18" alla. Ihan ok, mut kaipaa kyllä laskemista. Pitänee 100% paikkansa, ettei sport ole tavallista matalampi. En saanut vielä kuvia otettua, mut vannevalinta näyttää kyllä osuneen nappiin (Mille Miglia FX SSL), siltä osin pitää olla erittäin tyytyväinen...

Ei tuo 250 jousista kuulosta kauheen pahalta ja tiedän, että asennuksen saan varmaankin puoleen hintaa tuosta mainitusta 250:stä.
Focus MK2 wagon ti-vct
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Re: Focus II Sport madallusjousia?

Viesti Kirjoittaja glocker »

Aku kirjoitti:Olen soitellut ympäriinsä, eikä mistään tunnu löytyvän madallusjousia Sportiin, jotka laskisivat autoa 30mm tai enemmän. Tehtaaltahan tuossa on jo valmiiks 30mm matalampi alusta (Eibach). Onko joku jo laskenut omaa Sportiaan tai tietäisi, mistä saisi tälläiset jouset?
Eibachin lisäksi löytyy madallusjousia Focus II:een ainakin seuraavilta: Lowtec, Cobra, H&R ja Weitec. H&R:ltä löytyy normimalliin -50mm saakka. Itse tilasin juuri farmariin -40mm H&R:t ja tarkoitus olisi pääsiäisenä ruuvailla kiinni.

Nuo millit ovat ilmeisesti vakioalustaan verrattuja. Onko sport tosiaan 30 mm matalampi esim. trendiä?

Tässä on kuva farmarista h&r:n katalogista:
http://www.autonews.ru/tuning/picture.s ... _photo.JPG

Värikin on sama kuin itsellä :)
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

Ei ole Sport 30mm matalampi. Kuinka matala tuo saman värinen kuin myös mulla :) on tuossa kuvassa? Kaiketi coil overit? Pelkät jouset ilmeisesti vain 30mm saatavilla. Kyselin H&R:n hintoja, ovat 1400€ alle asennettuina, siis koko sarja. Laskevat 20-50mm.
Focus MK2 wagon ti-vct
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

Aku kirjoitti:Kuinka matala tuo saman värinen kuin myös mulla :) on tuossa kuvassa? Kaiketi coil overit? Pelkät jouset ilmeisesti vain 30mm saatavilla. Kyselin H&R:n hintoja, ovat 1400€ alle asennettuina, siis koko sarja. Laskevat 20-50mm.
Kuvasta en tiedä muuta kuin että se on sama kuin luettelossakin.
Farmariin siis löytyi madallusjousia -30mm ja -40mm sekä kahdelle eri painolle (->986kg ja 985kg ->). Muihin korimalleihin on myös -50mm.

Valitsin jälkimmäisen madalluksen kun kuulin että tämän valmistajan jousilla laskisi hieman ilmoitettua vähemmän ja koska H&R:llä ei luulopuheiden mukaan ole "keulimisongelmaa", eli laskee sopusuhtaisesti edestäkin.

Tilasin täältä: http://www.stg-gmbh.com
Hinta perille toimitettuna lähimpään postiin yhteensä 164€.

Coiloverit pitäisi saada tuhannen euron pintaan ja halvemmallakin on näkynyt.

Osaisiko joku sanoa mitkä vanteet ja mikä rengaskoko kuvan autossa on? :? Mikä olisi sopiva rengasprofiili ja leveys tällä mahdalluksella koossa 17"? Tarkoitus ei ole tehdä mitään rata-autoa.
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

glocker kirjoitti:Hinta perille toimitettuna lähimpään postiin yhteensä 164€.

Coiloverit pitäisi saada tuhannen euron pintaan ja halvemmallakin on näkynyt.

Osaisiko joku sanoa mitkä vanteet ja mikä rengaskoko kuvan autossa on? :? Mikä olisi sopiva rengasprofiili ja leveys tällä mahdalluksella koossa 17"? Tarkoitus ei ole tehdä mitään rata-autoa.
Ei kuulosta tuo 164€ pahalta. Kuvan vanteet näyttävät 18", mulla on tosiaan 225/40 18" alla ja kauhee maasturi. Rengaskoko 17" olisi 225/45. Koskas saat jouset alle, olisi kiva nähdä kuvia---> vois sitten vaikka ite tilata... :)
Focus MK2 wagon ti-vct
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

Koskas saat jouset alle, olisi kiva nähdä kuvia---> vois sitten vaikka ite tilata... :)
Pääsiäisenä alleruuvaus ja ennen/jälkeen kuvat voin ottaa vakiotalvirenkailla. Auto on Trend -mallia, joten renkaan ja lokasuojan väliin mahtuu tällähetkellä pää :shock:
Focus II Turnier
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

Tässä vaihdosta kuvia. Ei kovin hyviä, mutta jotain..

Yläkuvissa ennen, alakuvissa jälkeen:
http://img509.imageshack.us/img509/5853/hr4li.jpg

Jälkeen:
http://img112.imageshack.us/img112/7644/hr20zf.jpg

Etujouset rinnakkain (Vaki/H&R -40mm):
http://img509.imageshack.us/img509/2470 ... set2qg.jpg

Takajouset rinnakkain:
http://img112.imageshack.us/img112/9349 ... set6bi.jpg

En mitannut mutta kyllähän se laski sellaiseksi mihin halusinkin. Lisäksi tukevuutta tuli rutkasti lisää.
Focus II Turnier
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

Aikast hyvältä näyttää, oliko tuo -30mm?
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

ti-vct kirjoitti:Aikast hyvältä näyttää, oliko tuo -30mm?
-40mm. Edessä kuskin puolella oli melko ahdasta tolpan yläpäässä. Takaa piti ottaa kallistuksenvakaaja irti tukivarsista. Muuta erikoista ei juuri ollut. Onneksi oli pulttipyssy apuna 8)

Jäykkyyttä tuli yllättävän paljon lisää.
Focus II Turnier
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

Tommonen siitä nyt tuli. Edestä ok, takaa on varaa sopivasti kuormallekin.
http://img66.imageshack.us/img66/6223/fiikus2pq.jpg
Renkaat 225/45-17. Madallus oli H&R:ltä se -40mm, maksimi mitä ilman coil overeita farmariin sai..

Olen tyytyväinen 8)
Focus II Turnier
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

glocker kirjoitti:Tommonen siitä nyt tuli. Edestä ok, takaa on varaa sopivasti kuormallekin.
http://img66.imageshack.us/img66/6223/fiikus2pq.jpg
Renkaat 225/45-17. Madallus oli H&R:ltä se -40mm, maksimi mitä ilman coil overeita farmariin sai..

Olen tyytyväinen 8)
Hyvältähän tuo näyttää, ehkä hieman sais olla matalampi :wink: . BTW yks virhe oli kuvassa (mun mielipide): takaa ehdottomasti merkit (FOCUS) pois ja vahaa perään...
Focus MK2 wagon ti-vct
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

Aku kirjoitti: Hyvältähän tuo näyttää, ehkä hieman sais olla matalampi :wink: . BTW yks virhe oli kuvassa (mun mielipide): takaa ehdottomasti merkit (FOCUS) pois ja vahaa perään...
Tuo onkin perheenkuljetin, eikä mikään rata-auto ja sillä pitää päästä Kuusamon-mökillekin :) Onkos merkit liimalla, eli lähtevätkö pois ilman jälkiä helposti?

Entä Ford -merkki? Olisko törkeä, jos senkin saisi pois..
Focus II Turnier
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

glocker kirjoitti: Tuo onkin perheenkuljetin, eikä mikään rata-auto ja sillä pitää päästä Kuusamon-mökillekin :) Onkos merkit liimalla, eli lähtevätkö pois ilman jälkiä helposti?

Entä Ford -merkki? Olisko törkeä, jos senkin saisi pois..
Merkit on kiinni tosiaan liimalla ja lähtee hyvin pois ihan paljailla sormilla. Hieman voi liimajälkiin käyttää jotain köykästä liuotinta ja sitten heti vahaa perään.

Toi mun "hieman matalampi" -kommentti oli lähinnä siitä, et ajattelin noiden 40mm laskevan vähän enemmän. Mä aion kanssa tässä kun ehdin tosiaan tilata ittellenikin. Nyt kun tuota katsoo, niin taitaa mun Sport olla vakiona ainakin hieman matalampi vakiota, jos toi tosiaan laski sen luvatun 40mm...
Focus MK2 wagon ti-vct
glocker
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Joulu 2005 12:23
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja glocker »

Aku kirjoitti: Toi mun "hieman matalampi" -kommentti oli lähinnä siitä, et ajattelin noiden 40mm laskevan vähän enemmän. Mä aion kanssa tässä kun ehdin tosiaan tilata ittellenikin. Nyt kun tuota katsoo, niin taitaa mun Sport olla vakiona ainakin hieman matalampi vakiota, jos toi tosiaan laski sen luvatun 40mm...
Siis "vakiona sinne mahtui pää väliin".. (trend).

Tuota matalampia valmiita jousisarjoja en farmariin löytänyt, eli coil-overeiden hankinnaksi menisi.

Luonnossa roiskelätkät näyttää aika kaposilta.. Takaa:
http://img252.imageshack.us/img252/4126/fiikus20na.jpg
Focus II Turnier
Aku
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:09
Paikkakunta: Litsa

Viesti Kirjoittaja Aku »

Mä just mietiskelin, että madalluksen kanssa tarttee ottaa roiskeläpät edestä pois. Mullahan ei edes oo takana roiskeläppiä ollenkaan ollutkaan. Mun tarttee saada pari kuvaa mun vakkarisportalustasta, niin voi sitten vertailla madallettuun ja ei-sport -vakkariin...
Focus MK2 wagon ti-vct
Majuriha
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Touko 2005 10:14

Madallusta & jäykkyyttä

Viesti Kirjoittaja Majuriha »

Innostuin sivuista http://www.stg-gmbh.com ja tilasin sielta vappuna... Puntoon madallusta. Oli todella lupaava sivusto ja Suomen hintatasoon verrattuna himpun halvempi. Katsotaan tuleeko kotio tilaamani tuotteet.
Vastaa Viestiin